Fot. WGN
Franczyza z małym wkładem może być świetnym pomysłem na udany biznes, szczególnie dla osób dysponujących niewielkim kapitałem początkowym. Warto zdecydować się na takie rozwiązanie, jeżeli budżet na start wynosi tylko kilkadziesiąt tysięcy złotych. Istotną kwestią pozostaje jednak wybór właściwej franczyzy, co w dużej mierze zależy od specyfiki branży. W przypadku małego wkładu własnego świetnym rozwiązaniem może być segment nieruchomości oraz współpraca z liderem na tym rynku.
Spis treści:
W jakim biznesie się sprawdzi ten model?
Własne biuro nieruchomości
Inwestycja i zysk
Opłacalność
Charakterystyka działalności
Zalety tego rozwiązania
W jakim biznesie sprawdzi się franczyza z małym wkładem własnym?
Franczyza z małym wkładem własnym pozwala na otworzenie własnej działalności w różnej formie. W WGN polecamy założenie biura nieruchomości pod naszym szyldem, który jest już doskonale znany na rynku nie tylko w Polsce. Nasza grupa wyróżnia się wieloletnim doświadczeniem, co stanowi niemałą zachętę dla przedsiębiorców o sporych ambicjach i odpowiednim potencjale. Współpraca z WGN może przynieść wiele korzyści, które w znacznym stopniu wynikają również ze specyfiki franczyzowego modelu biznesowego.
Własne biuro nieruchomości
Niewielki wkład własny i brak konieczności posiadania licencjonowanych agentów sprawiają, że obecnie otworzenie własnego biura nieruchomości jest względnie proste. Aby uruchomić taki biznes, nie trzeba spełniać złożonych formalności ani posiadać specjalistycznego wykształcenia. Dodatkowym atutem w przypadku tego typu franczyzy jest oczywiście wcześniejsze doświadczenie i pewna znajomość branży, ale w praktyce istotne są też odpowiednie cechy osobiste. W pośrednictwie kluczowe znaczenie ma bezpośrednia praca z klientem, dlatego osoby zainteresowane prowadzeniem biura powinny odznaczać się komunikatywnością oraz umiejętnością łatwego nawiązywania relacji. W branży nieruchomości ważne są również zdolności menedżerskie, które pomagają w myśleniu strategicznym, organizacji czasu pracy czy zarządzaniu zespołem współpracowników.

Orzeł Brokera dla biura w Chrzanowie – Fot. WGN
Inwestycja i zysk
Aby rozpocząć współpracę w takim modelu franczyzowym, wystarczy zwykle początkowy budżet na poziomie 20-30 tysięcy złotych. Zwrot z takiej inwestycji może nastąpić już w ciągu kilku miesięcy, a są przypadki, że już w ciągu pierwszego miesiąca. Partnerzy naszej grupy dostają do dyspozycji sprawdzony schemat współpracy, który bazuje na know-how wypracowanym przez ponad 30 lat działalności. W WGN zyskujesz jednocześnie pełną swobodę przy prowadzeniu biura. Za nasze usługi pobieramy jasno określoną i niską opłatę, a przy tym nie wymagamy żadnego procentu od obrotów. W praktyce każdy osiągnięty zysk pozostaje w pełni do dyspozycji Partnera. Zasady współpracy są bardzo przejrzyste, a dowodem skuteczności może być blisko setka biur franczyzowych WGN w kraju i za granicą.
Czy franczyza z małym wkładem własnym jest opłacalna?
Franczyza z małym wkładem własnym często wzbudza wątpliwości, co wynika z zaskakująco niskich wymagań budżetowych na starcie. W wielu branżach realia są bardziej nieprzychylne, przez co konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszych środków. Model franczyzowy sprawdza się jednak wyjątkowo dobrze na rynku nieruchomości, a wybór odpowiedniego profilu działalności może skutecznie pomóc w kształtowaniu dochodowego biznesu – nawet przy niewielkim kapitale własnym.

Biuro WGN w Gdańsku – Fot. WGN
Charakterystyka działalności
Franczyza polega na prowadzeniu własnej działalności, ale pod szyldem znanej marki. Jako franczyzodawca w tym modelu pobieramy pewne opłaty, jednak zapewniamy jednocześnie kompleksowe wsparcie w zarządzaniu biurem nieruchomości. Jako franczyzobiorca możesz dzięki temu korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, co jest szczególnie istotne dla osób niedoświadczonych i obawiających się ryzyka niepowodzenia. Wybór franczyzy WGN wiąże się z niewielkimi kosztami początkowymi, zwłaszcza w zestawieniu z całkowicie samodzielnym startem. Współpraca z nami niweluje konieczność inwestowania dużego kapitału w promocję, ponieważ działania marketingowe są kompleksowo wspierane przez już ugruntowaną markę. Aspekt ten ma szczególne znaczenie w sektorze nieruchomości, co wynika z możliwości efektywnego pokonania barier wejścia na rynek – zarówno w obszarze budowania zaufania czy wiarygodności, jak i pod względem finansowym.
Zalety tego rozwiązania
Pod szyldem naszej marki możesz znacznie szybciej dotrzeć do klientów. Z uwagi na znany szyld i renomę, nawet nowo otwarty punkt wzbudza zainteresowanie skuteczniej niż zupełnie nowa firma. Nie tylko ogranicza to ryzyko związane ze startem działalności, ale też usprawnia proces generowania przychodów. Z pomocą WGN możesz uniknąć błędów, które bez odpowiedniej wiedzy nierzadko skutecznie hamują rozwój działalności. Nasza marka funkcjonuje w sektorze nieruchomości już od ponad trzydziestu lat, a do tej pory przeprowadziliśmy więcej niż 280 000 transakcji oraz obsłużyliśmy blisko 600 000 klientów indywidualnych i firm. Zachęcamy do nawiązania współpracy z WGN w zakresie modelu franczyzowego. Zapraszamy również do kontaktu w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości.
Nasze motto – Bycie Liderem Zobowiązuje!