Leszek Michniak Prezes Grupy WGN – fot. WGN
Analiza sukcesu WGN – podsumowuje Leszek Michniak
WGN działa na rynku już 34 rok i ma za sobą sfinalizowanych ponad 280 tysięcy transakcji, realizując marzenia około 900 000 klientów z Polski i zagranicy. Dzięki silnej pozycji marki, WGN dużo łatwiej buduje zaufanie klientów, korzystających z usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Marka ta wyróżnia się na tle konkurencji oraz wpływa w istotny sposób na wartość całej Grupy. Dzięki ogromnej rozpoznawalności klienci chętnie korzystają z usług marki, polecając ją innym i są lojalni wybranej marce.
Spis treści:
Początki
Nasza marka a konkurencja
Rynek nieruchomości 30 lat temu, a dzisiaj
Na rynku międzynarodowym
Rynek nieruchomości komercyjno-inwestycyjnych i premium
Franczyza nieruchomości
Franczyza WGN – początki
Wg specjalistów WGN najważniejsza jest wizja i trafienie we właściwe 5 minut na rynku, a potem ciężka praca całego zespołu i rozwijanie marki, zaczynając od własnego regionu. Następnie budowanie z sukcesem własnych oddziałów w innych lokalizacjach i wtedy dopiero rozwijanie sieci w oparciu o franczyzę w Polsce i zagranicą w oparciu o wcześniej wypracowane i sprawdzone know how. Franczyza w obrocie nieruchomościami – było to pionierskie, bardzo nowatorskie w latach 90-tych ubiegłego wieku – przedsięwzięcie na polskim rynku.
Najważniejszy jest właściwy czas, miejsce i charyzma, a także determinacja w dążeniu do osiągnięcia celu.
Początek lat 90-tych ubiegłego wieku był to czas sprzyjający wielu inicjatywom oraz rozwojowi przedsiębiorczości. Rynek to jednak szybko weryfikował i pozostawali najsilniejsi, najbardziej zdeterminowani oraz mający zaplecze finansowe.
Na przestrzeni tego okresu obserwowaliśmy, jak wiele znakomitych marek, w tym sieciowych znika z rynku bezpowrotnie.
Najważniejsze było znalezienie dobrego adresu dla biura i opracowanie prostej, chwytliwej nazwy oraz logotypu, a także strategii działania na dziesięciolecia. Po zrealizowaniu tych założeń klienci dosłownie czekali w kolejce, aby złożyć zlecenia. To był strzał w dziesiątkę. Absolutnie wstrzeliliśmy się w zapotrzebowanie rynku.
Gala WGN 2024 – fot. WGN
Konkurencja
Jedynym sposobem na to, aby w obecnych czasach wyróżnić się na tle konkurencji jest profesjonalizm, rzetelność, uczciwość w świadczeniu usług, zapewnienie klientowi poczucia bezpieczeństwa oraz kompleksowej obsługi, dbanie o bezpieczeństwo transakcji, bezwzględne przestrzeganie Kodeksu Etyki Pośrednika opracowanego przez Polską Federację Rynku Nieruchomości. Wszystkie te cechy absolutnie wyróżniają WGN.
Równie istotna jest silna marka, kilkudziesięcioletnie doświadczenie, bogata oferta z szerokiego rynku nie tylko mieszkaniowego, ale również premium, komercyjno-inwestycyjnego i nieruchomości historycznych. Ale najważniejsze są stałe, liczne zespoły sprzedażowe profesjonalnych agentów i doradców na bieżąco podnoszących swoje kwalifikacje zawodowe.
To wszystko sprawia, że WGN jest marką o unikalnej wartości, dobrze rozpowszechnioną wśród Polaków jak i na rynku międzynarodowym. Dzięki wyżej wymienionym czynnikom oraz wysokim standardom, Grupa w 2023 roku przeprowadziła ponad 15 400 transakcji sprzedaży i wynajmu nieruchomości o szacunkowej wartości blisko 13 mld PLN. A ten rok zakończy najprawdopodobniej jeszcze lepszym wynikiem – ponad 16 tysięcy.
Konwent Dyrektorów WGN 2024 – fot. WGN
Rynek nieruchomości 30 lat temu, a dzisiaj.
Klienci w latach 90-tych ubiegłego wieku byli mniej wymagający, rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami dopiero się kształtował, panowała większa swoboda w regulowaniu stosunków umownych i to wszystko było wartością dodaną w sferze obrotu nieruchomościami. Pracowało się wtedy głównie na umowach pośrednictwa bez wyłączności. Nie było portali nieruchomościowych, a oferty reklamowano w codziennej prasie. WGN natomiast w latach 90-tych wydawał aż 5 tytułów wydawniczych – w tym jeden dwutygodnik i cztery miesięczniki regionalne.
Były też targi nieruchomości, również WGN organizował takie targi i to międzynarodowe REFE, sklasyfikowane na czwartej pozycji w Europie.
Teraz do dyspozycji agencji nieruchomości są dziesiątki branżowych portali i media społecznościowe. Sama nasza Grupa posiada 52 własne serwisy i portale oraz pracuje głównie na umowach pośrednictwa na wyłączność, które stanowią aż 73% wszystkich ofert.
Dzisiejsi klienci oczekują od agencji nieruchomości pełnego profesjonalizmu, doświadczenia i szerokiej wiedzy nie tylko z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Chcą współpracować z doradcą ds. nieruchomości, a nie z agentem, który tylko przekaże adres i zaprezentuje nieruchomość.
WGN na rynku międzynarodowym
W roku 2023 w Grupie WGN co 30 transakcja była przeprowadzona z klientem spoza Polski. Tak dobry wynik znajomości marki poza granicami Polski zawdzięczamy obecności na największych wydarzeniach konferencyjno-targowych w Europie (m.in. MIPIM w Cannes czy EXPO REAL w Monachium) począwszy od końca lat 90-tych do lat 20-tych tego wieku.
Aż 14,7 % osób odwiedzających flagowy portal WGN.pl jest z rynku międzynarodowego.
Radość z sukcesów WGN – fot. WGN
Rynek nieruchomości komercyjno-inwestycyjnych i premium
Nie ma możliwości zbudowania pozycji lidera rynku nieruchomości premium bez zdobycia w pierwszej kolejności swojej rozpoznawalności i wiarygodności wśród klientów z rynku popularnego.
Nasza marka ma bardzo silną pozycję na rynku nieruchomości premium, jak i komercyjno-inwestycyjnym. Zawdzięcza to ponad 30-letniemu doświadczeniu, które daje poczucie bezpieczeństwa klientom przy obrocie nieruchomościami drogimi, również dzięki wyspecjalizowanym, dobrze wypozycjonowanym własnym portalom, jak m.in. ekskluzyw.pl, apartamentyrezydencje.com, propertyjournal.pl, komercja24.pl.
Budowaniu silnej pozycji sprzyja również, co jest ewenementem, gdy chodzi o usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, własne branżowe czasopismo Apartamenty&Rezydencje, które rozchodzi się w ponad 90 000 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej.
Franczyza nieruchomości WGN
Rok 1993 jest przełomowy w życiorysie WGN. Uruchomiono wtedy pierwsze franczyzowe biuro. Od tego roku datuje się początek budowy największej sieci franczyzowej nieruchomości w Polsce.
WGN-owcy na ściance – fot. WGN
Obecnie nasza Grupa posiada blisko 100 oddziałów własnych i franczyzowych, w których pracuje około 650 osób, w tym ponad 550 agentów i doradców.
Średni staż Partnerów franczyzowych w Grupie WGN wynosi aż 19 lat, a najstarsi są od 31 lat. Siedem biur prowadzi już drugie pokolenie, a kolejnych pięciu zamierza przejąć w najbliższym czasie.
To wszystko pokazuje, że biznes w nieruchomościach jest stabilny i niezawodny, co udowodnił nie raz w historii. Branża nieruchomości zawsze będzie nam towarzyszyła w życiu.
Nasze motto od lat 90-tych ubiegłego wieku brzmi – BYCIE LIDEREM ZOBOWIĄZUJE