Branża obrotu nieruchomościami, w której specjalizują się Partnerzy WGN, jest jedną z nielicznych kategorii usług, które przechodzą przez pandemię w miarę bezboleśnie. Dzięki swojemu długoletniemu doświadczeniu Grupa WGN umiejętnie dopasowuje się do nowych realiów rynkowych. Agenci, którzy pracują w biurach WGN, starają się zapewnić swoim klientom poczucie bezpieczeństwa. Istotne w tym zakresie jest utrzymywanie odpowiedniej higieny pracy.
Spis treści:
Biznes kontra pandemia
Jaki będzie rynek w 2021 r.
Stabilna pozycja Grupy WGN
Kto może zostać franczyzobiorcą?
Stabilny Franczyzodawca
Ten biznes może się opłacić
Zyski
Wsparcie
Czy w czasie pandemii Grupa WGN i jej Partnerzy odczuli spadek, czy też przeciwnie – wzrost obrotów ?
Pandemia koronawirusa mocno zachwiała rynkiem w Polsce. Na pewno ten okres to wyzwanie dla przedsiębiorców (Partnerów WGN), jak również klientów nie tylko w Polsce, ale i na rynku międzynarodowym. Rok 2020 przyniósł sporo zmian nie tylko w gospodarce kraju oraz zasadach funkcjonowania społeczeństwa, ale również odbił się szerokim echem w wielu branżach. Zdecydowana większość z nas musiała się szybko dostosować do nowych realiów. W procesie tym pomocne było duże doświadczenie Grupy WGN i wzajemne wsparcie w codziennej pracy z klientami.
Trzeba przyznać, że pandemia obeszła się z WGN stosunkowo łagodnie. Nawet w czasie pandemii biura WGN miały co robić. Po początkowej stagnacji (marzec- kwiecień) chętnych na zakup nieruchomości pojawiło się więcej niż rok wcześniej w analogicznym czasie.
Wydaje się, że hossa na rynku jest spowodowana tym, że każdy chce gdzieś ulokować pieniądze, nie wiedząc co będzie dalej. Lokaty się nie opłacają, dużo ludzi ma spore oszczędności i obawia się inflacji. A nieruchomości stanowią najlepszą lokatę kapitału. Inwestycje w nie stały się najpopularniejszym sposobem lokowania kapitału nie tylko w Polsce.
Co nas czeka na rynku obrotu nieruchomościami w 2021 roku?
Hossa na rynku nieruchomości była, jest i ciągle będzie, ponieważ jest to najlepsza i najbardziej stabilna lokata oszczędności. Na mieszkania, domy, działki popyt będzie zawsze. Ze statystyk WGN wynika, że przeciętny Polak zmienia nieruchomość ponad 8 razy w swoim życiu.
W tej chwili największym powodzeniem cieszą się działki i domy oraz nieruchomości premium (apartamenty, rezydencje, posiadłości). Wyraźnie zwiększyło się zainteresowanie nieruchomościami o charakterze mieszkalnym, które posiadają własne ogródki lub przestronne balkony. Lockdown, który został wprowadzony w okresie pandemii, wyraźnie wpłynął na zwiększoną potrzebę swobody i możliwości wyjścia poza cztery ściany domostwa. Większym zainteresowaniem cieszą się także nieruchomości, które zlokalizowane są w niewielkiej odległości od terenów zielonych, jak parki.
Pod koniec 2020 roku większym zainteresowaniem cieszyły się również nieruchomości inwestycyjne, co wyraźnie wskazuje na to, że inwestorzy przerzucają się z zakupu mieszkań pod wynajem na nieruchomości komercyjne, jak obiekty handlowe, biurowce, kamienice, tereny inwestycyjne lub wręcz na lokale handlowo-usługowe. Ten sektor nieruchomości daje Franczyzobiorcom WGN zdecydowanie największe przychody.
fot. WGN
Tak się szkoli WGN – przerwa na selfie
Stan Grupy WGN na dzień dzisiejszy
Grupa WGN utrzymuje stabilną pozycję. Dotyczy to nie tylko Centrali, ale także biur franczyzowych, które rozlokowane są na mapie kraju. Obecnie Grupa WGN liczy 83 Biura Obrotu Nieruchomościami oraz Działalności Deweloperskich.
W 2020 roku do Grupy WGN przystąpiło 6 Partnerów, a jeden Franchisebiorca otworzył swój kolejny oddział. Natomiast z powodów losowych zakończono współpracę z trzema Oddziałami. Jak na trudny rok bilans Biur WGN jest na plusie. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy z pięcioma kandydatami na otwarcie kolejnych oddziałów. To pokazuje, że WGN jest silną marką, która przyciąga potencjalnych Partnerów biznesowych także w tych niepewnych czasach.
Oczekiwania wobec kandydatów na Partnerów kolejnych oddziałów WGN
WGN starannie dobiera Partnerów biznesowych, jednak nie oznacza to, że przed kandydatami stawiane są ogromne wymogi, stanowiące mur nie do przeskoczenia. Partnerami WGN mogą zostać zarówno osoby, które nie mają żadnego doświadczenia w nieruchomościach, jak i pośrednicy z długim stażem pracy w branży. Dla nas najważniejsze jest to, żeby kandydat miał cechy menedżerskie, takie jak determinacja, konsekwencja w działaniu, dążenie do sukcesu i umiejętność kierowania zespołem oraz lubił pracę z ludźmi. To właśnie te cechy są kluczowe i mogą decydować o sukcesie danego biura. W obecnej sytuacji obserwujemy spore zainteresowanie franczyzą WGN wśród takich branż, jak finanse, ubezpieczenia czy biura podróży.
Ponadto kandydaci na partnerów WGN muszą dysponować wynajętym lub własnym lokalem, o powierzchni min. 25 mkw, zlokalizowanym w miejscu o dużym natężeniu ruchu, w ciągu komunikacyjnym, najlepiej z witryną. Powinien się on znajdować na parterze. Niezbędna jest także możliwość zamieszczenia podświetlanej reklamy zewnętrznej o powierzchni min. 3,5 mkw.
Gwarancja sukcesu
Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i sprawdzonemu Know-How Biuro WGN będzie doskonałym pomysłem na biznes w każdym, nawet mniejszym mieście. W dużej aglomeracji rozpoznawalność marki WGN będzie niezaprzeczalnym atutem. W dużych miastach konkurencja na rynku biur nieruchomości jest dużo większa. Klienci biur nieruchomości niejednokrotnie przy wyborze doradcy, któremu powierzą swoją nieruchomość, kierują się renomą biura. Dlatego też sprawdzony Partner z ugruntowaną pozycją na rynku, jakim jest Koncern WGN, zapewnia nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale także jest gwarancją sukcesu dla Franchise-biorcy.
Finansowe warunki przystąpienia do Grupy WGN
Planując otwarcie własnego biura nieruchomości pod szyldem WGN, należy pamiętać o kosztach, z jakimi należy się liczyć. Odpowiednie oszacowanie wydatków pozwoli przedsiębiorcy uniknąć problemów i będzie on mógł się skupić na rozwijaniu swojego biura. Minimalna kwota, którą trzeba zainwestować, żeby uruchomić własne biuro nieruchomości pod szyldem WGN to około 10-15 tys. zł. Na rzecz WGN Franchise-biorca ponosi jedynie jednorazową opłatę startową w wysokości 3 500 zł netto. Pozostała kwota to szacunkowy budżet, którym powinien dysponować Partner na otworzenie biura. Budżet ten obejmuje m.in. marketing lokalny oraz pierwsze koszty związane z prowadzeniem działalności, takie jak urządzenie i obrandowanie lokalu.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi około 1150 zł netto, jest ona stała i niezależna od obrotów Oddziału – co Partnerzy cenią sobie bardzo. W ramach PAKIETU NA START, nowi Partnerzy mają wiele korzyści, m.in. zwolnieni są z opłat z dwóch pierwszych miesięcy.
Kiedy nowy Partner WGN może zacząć zarabiać?
Z naszego doświadczenia wynika, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia działalności przez Partnera WGN, ale w naszej historii zdarzają się biura, które transakcje mają już w pierwszym miesiącu. A to dzięki m.in. rozpoznawalności marki WGN oraz dostępowi do ogromnej bazy ofert nieruchomości całej Grupy WGN oraz profesjonalnemu szkoleniu startowemu, które przygotowuje nowych doradców do szybkiego zbudowania własnej bazy nieruchomości i klientów.
Średnia ilość przeprowadzonych transakcji na jednego agenta w 2020 roku wynosiła blisko 2 transakcje na miesiąc.
Każdy Partner biznesowy musi pamiętać, że o ile działanie pod szyldem sprawdzonej i rozpoznawalnej marki otwiera drogę do wejścia w biznes, o tyle sukces biura zależy od zaangażowania jego właściciela. Ważne jest przy tym, aby potrafił on zbudować stabilny zespół współpracowników, którzy będą dążyli do sukcesu i rozwijali biuro.
Jakiego wsparcia udzielacie Państwo franczyzobiorcom?
Przede wszystkim marka WGN zapewnia przejrzyste zasady współpracy – Partner zatrzymuje 100% wypracowanego przez siebie przychodu. Centrala nie ma udziału procentowego w zysku Partnera. Od Partnerów WGN pobierana jest wyłącznie stała miesięczna opłata.
Przez cały okres współpracy Partner ma do dyspozycji stały help desk, tj. doradztwo prawne, wsparcie doświadczonych doradców w każdym segmencie nieruchomości, dedykowanego opiekuna sieci franczyzowej, pomoc przy prowadzeniu social mediów, bieżącą aktualizację umów, dokumentów oraz procedur. Jednym słowem trudno jest Partnerowi popełnić jakikolwiek błąd.
Partnerzy otrzymują Know-How (w tym wzory umów pośrednictwa, umowy agencyjne, umowy gospodarcze, regulacje prawne, procedury w tym obiegu dokumentów czy nawet procedury antykowidowe, itp. – ponad 150 dokumentów) pozwalające prowadzić bezpiecznie i z sukcesem własne biuro nieruchomości, według sprawdzonego unikalnego modelu biznesowego WGN. Po zapoznaniu się z Know-How i kompleksowym przeszkoleniu Partner staje się gotowy do samodzielnego prowadzenia własnego biznesu – biura nieruchomości.
WGN pomaga Partnerom na każdym etapie organizacji Biura poprzez doradztwo przy wyborze lokalu, jego aranżacji i przygotowanie projektów graficznych oznaczeń reklamowo – marketingowych.
Dagmara Komarnicka, WGN
Powyższy tekst jest wywiadem dla miesięcznika Franchising