Fot. WGN
Wśród wielu innych ofert biznesowych, franczyza nieruchomości jest jedną z tych, które przyciągają uwagę przedsiębiorców, którzy poszukują pomysłu na stabilny biznes w 2025 roku. Branża cały czas się rozwija, a dzięki temu, że funkcjonuje w kilku segmentach, właściciele biur mogą sami decydować, w jakim kierunku chcą się rozwijać. Mogą obsługiwać wybrany segment rynku lub oferować kompleksową obsługę klientów zainteresowanych rynkiem premium, komercją czy sektorem mieszkaniowym.
Spis treści:
W jakiej branży warto działać?
Wybór, który ma dużo plusów
Jakieś minusy?
Co Wielka Giełda Nieruchomości oferuje swoim franczyzobiorcom?
Podsumowanie
Czy franczyza nieruchomości to dobry pomysł na stabilny biznes w 2025 roku?
Przedsiębiorcy poszukujący stabilnego i atrakcyjnego biznesu w 2025 roku niejednokrotnie zwracają swoje spojrzenia ku franczyzie nieruchomości. Tego rodzaju biznes wydaje się im interesujący i stwarzający duże możliwości rozwoju. Rzeczywiście tak jest. Poszczególne sektory rynku rozwijają się w Polsce w różnym tempie, co sprawia, że przedsiębiorcy mają możliwość dopasowania swojego profilu działalności do własnych preferencji lub do bieżącego zapotrzebowania w regionie. Mogą też obsługiwać cały rynek, tj. każdy z jego sektorów, co jest najczęstszą praktyką. W takim wypadku przedsiębiorca musi pamiętać o tym, że za sukcesem biura stoi zespół, a nie pojedyncza jednostka.
Aby biuro miało szansę odnieść sukces, jego właściciel musi zbudować stabilny i skuteczny zespół doradców i pracowników biurowych, którzy będą się uzupełniać we wzajemnych działaniach, dążąc do dopinania transakcji i zdobywania nowych klientów.
Zalety partnerstwa biznesowego
Zaletą pracy pod skrzydłami funkcjonującej już na rynku marki jest możliwość czerpania z jej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Franczyza nieruchomości jest modelem biznesowym, w którym przedsiębiorca będący franczyzobiorcą, prowadzi swoje własne biuro pod logiem znanej marki, tj. franczyzodawcy.
Biuro franczyzobiorcy organizowane jest według standardów marki, jednak przedsiębiorca będący franczyzobiorcą zachowuje dużą niezależność. Może on korzystać ze wsparcia franczyzodawcy, a równocześnie samodzielnie dążyć do dalszego rozwoju, z korzyścią dla całej Grupy WGN. Dużym ułatwieniem przy starcie w branży jest to, że franczyzobiorca może korzystać ze znanego już na rynku logo marki. Ponadto może liczyć na wsparcie franczyzodawcy w postaci know-how, wsparcia marketingowego i prawnego.

Wielka Gala WGN na 56. Kongresie – Fot. WGN
Wady…? To nie w WGN!
Sceptycy modelu franczyzowego jako jego wady podają zmniejszoną elastyczność i decyzyjność przy prowadzeniu biznesu. WGN stawia na partnerstwo i uczciwe zasady współpracy. O ile Centrala WGN wspiera swoich franczyzobiorców, zwłaszcza w początkowej fazie prowadzenia biznesu, kiedy wchodzą oni na rynek, o tyle pozostawia im też dużą swobodę. Dobór współpracowników, zakres działalności na rynku czy metody pozyskiwania nowych klientów – to wszystko pozostaje w gestii franczyzobiorcy.
Często sceptycy wspominają też o wysokich opłatach franczyzowych, jednak ta kwestia również nie dotyczy WGN. Franczyza nieruchomości pod marką WGN stawia na indywidualny rozwój. Franczyzobiorcy uiszczają jedynie stałą, comiesięczną opłatę franczyzową zawierającą opłatę licencyjną oraz marketingowo-administracyjną. Natomiast cały wypracowany przychód pozostaje w ich portfelach. Takie podejście do partnerów biznesowych zwiększa motywację właścicieli biur regionalnych oraz stanowi dowód partnerskiego i uczciwego podejścia franczyzodawcy do swoich franczyzobiorców.
Stabilny biznes w formie franczyzy nieruchomości WGN – co może zyskać Partner franczyzowy?
Franczyza nieruchomości pod marką WGN oferuje szereg korzyści dla Partnerów biznesowych Centrali WGN, dzięki czemu stanowi naprawdę stabilny biznes. Przede wszystkim franczyzobiorcy wchodzą na rynek pod szyldem rozpoznawalnej marki. Obecnie na rynku funkcjonuje kilka większych marek, co sprawia, że początkującym przedsiębiorcom ciężko jest zaistnieć.
Klienci chętniej wybierają biuro działające pod znanym im szyldem, przez co takim biurom łatwiej jest pozyskać nowe oferty i zwiększyć udział swojego biura na lokalnym rynku. To duża wartość dodana dla początkujących przedsiębiorców, zwłaszcza na początku biznesu. Potrafi być to czynnik decydujący o tym, czy dane biuro utrzyma się na rynku, czy też podda się w obliczu zbyt dużej konkurencji.
Kolejną zaletą jest dostęp do pakietu know-how, czyli sprawdzonych metod działania w poszczególnych sektorach. Partnerzy WGN otrzymują też pakiet wzorów niezbędnych dokumentów i umów, co stanowi kolejną dużą wartość dodaną. Co więcej, dokumenty te są stale aktualizowane przez dział prawny WGN i rozsyłane na bieżąco do wszystkich franczyzobiorców. Franczyzobiorcy mogą też liczyć na merytoryczne wsparcie ze strony ekspertów Centrali WGN.
WGN jako odpowiedzialny franczyzodawca stawia ponadto na ciągły rozwój całej Grupy WGN. Oznacza to, że istotny jest rozwój nie tylko ekspertów działających na co dzień we wrocławskiej Centrali, ale również ekspertów biur regionalnych.
Aby aktualizować ich wiedzę i zwiększać poziom kompetencji, Centrala WGN organizuje cykliczne kilkudniowe konferencje szkoleniowe. W ich trakcie odbywają się Konwenty Dyrektorów WGN – spotkania z dyrektorami biur franczyzowych nieruchomości, działających pod szyldem marki. Przedstawiciele biur, a więc zarówno dyrektorzy, jak również ich pracownicy, biorą ponadto udział w szkoleniach biznesowych.
Dzięki nim zyskują wgląd w aktualną sytuację na rynku nieruchomości. Mogą też wymieniać się doświadczeniami z przedstawicielami innych biur regionalnych, co stanowi nieocenioną wartość. Ponadto w trakcie takich spotkań na żywo pomiędzy dyrektorami poszczególnych biur regionalnych dochodzi do nawiązywania współprac biznesowych, które niejednokrotnie owocują wspólnym dopinaniem transakcji na rynku. Jak więc widać, działanie pod wspólnym szyldem i wzajemne wsparcie oraz współpraca działają na korzyść biur. Ich sukcesy przekładają się na zwiększenie rozpoznawalności marki w oczach klientów, co jest korzyścią dla całej Grupy WGN.

WGN na Międzynarodowych Targach EXPO REAL w Monachium – Fot. WGN
Bezpieczny biznes pod skrzydłami doświadczonego franczyzodawcy
Prowadzenie własnego biznesu pod skrzydłami doświadczonego franczyzodawcy to dobry pomysł. Jest to także bezpieczna opcja, która zapewnia łatwiejszy i szybszy start w biznesie. Rynek nieruchomości w Polsce cały czas się rozwija. Tempo tego rozwoju jest odmienne dla poszczególnych sektorów, dzięki czemu przedsiębiorcy mają możliwość określenia zakresu swoich działań.
Franczyza nieruchomości cieszy się dużym zainteresowaniem, a Wielka Giełda Nieruchomości (WGN) wychodzi naprzeciw osobom zainteresowanym tą branżą. Elastyczne zasady współpracy, uczciwe warunki finansowe i kompleksowe wsparcie to zalety, które zwracają oczy przedsiębiorców ku ofercie franczyzowej WGN.
Wielka Giełda Nieruchomości istnieje od 1991 roku – posiada 34-letnie doświadczenie w branży, działając nie tylko na rynku krajowym, ale również międzynarodowym. Pod szyldem Grupy WGN działa obecnie około 100 biur franczyzowych. Cały czas do Centrali WGN napływają nowe zapytania o współpracę, co stanowi dowód atrakcyjności oferty franczyzowej WGN.
Dowiedz się więcej na temat franczyzy nieruchomości, jaką oferuje Wielka Giełda Nieruchomości. Zapraszamy do kontaktu!
Kontakt – franczyza@wgn.pl.
Więcej informacji na temat franczyzy nieruchomości – franczyzawgn.pl
Motto WGN – Bycie Liderem Zobowiązuje