Fot. WGN
Prowadzenie biura nieruchomości w formie franczyzy WGN cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców, którzy poszukują możliwości rozwoju zawodowego na własny rachunek. Czy korzystanie z gotowego modelu biznesowego rzeczywiście pozwala zachować franczyzobiorcom swobodę w działaniach? Jak wygląda w praktyce taka współpraca biznesowa?
Spis treści:
Na czym to polega współpraca pod okiem Franczyzodawcy?
Partnerstwo w biznesie
Podstawowe informacje
Rozwój sieci umacnia markę
Co to jest franczyza WGN i jak wygląda prowadzenie biura nieruchomości pod szyldem tej marki?
Zanim przejdziemy do przedstawienia, jak wygląda prowadzenie biura nieruchomości w formie franczyzy WGN, zacznijmy od definicji tego pojęcia. Franczyza (ang. franchise) stanowi model prowadzenia działalności gospodarczej, w którym jedna ze stron, czyli franczyzodawca, udziela drugiej stronie, tj. partnerowi biznesowemu nazywanemu franczyzobiorcą, prawa do prowadzenia biznesu pod szyldem swojej marki. W praktyce oznacza to możliwość korzystania z logotypu franczyzodawcy, otrzymanie od niego wsparcia merytorycznego w postaci know-how, udziału w biznesowych szkoleniach itp.
W zamian za to franczyzobiorca zobowiązany jest do regularnego uiszczania opłaty franczyzowej. Jej wysokość i warunki naliczania są kwestią indywidualną dla każdego franczyzodawcy, który oferuje możliwość skorzystania z modelu franczyzowego. Poza regularną opłatą franczyzową, często obowiązuje też uiszczenie jednorazowej opłaty wstępnej. Jej wysokość także uzależniona jest od warunków poszczególnych franczyzodawców. Istotne jest też, aby franczyzodawca działał z korzyścią dla dobra marki, nie niszcząc jej renomy zdobytej na rynku. W tym celu każdy franczyzodawca przekazuje swoim franczyzobiorcom, jak wyglądają wewnętrzne procedury.

Uroczysta kolacja na 56. Kongresie WGN – Fot. WGN
Współpraca z korzyścią dla obu stron
Współpraca w modelu franczyzowym przynosi korzyści obu stronom umowy. Teoretycznie to franczyzobiorca zyskuje więcej, ponieważ otrzymuje dostęp do wiedzy na temat tego, w jaki sposób prowadzić biuro nieruchomości, czego unikać, na co zwracać uwagę itp. Jednak współpraca franczyzowa jest też korzystna z punktu widzenia franczyzodawcy. Poza kwestią finansową, czyli uzyskiwaniem przychodów z licencji franczyzowej, dzięki liczniejszym oddziałom, marka może rozwijać się i oferować swoje usługi na szerszym obszarze. Im więcej biur franczyzowych, tym bardziej marka ma szansę zaistnieć w oczach potencjalnych klientów i kontrahentów.
Co zyskują Partnerzy prowadzący biuro nieruchomości w formie franczyzy WGN?
Jakie korzyści niesie ze sobą prowadzenie biura nieruchomości w formie franczyzy WGN? Poniżej opisujemy, na co może liczyć franczyzobiorca Wielkiej Giełdy Nieruchomości:
– WSPARCIE MERYTORYCZNE: Centrala WGN zapewnia swoim franczyzobiorcom dostęp do wiedzy, jaką marka zdobyła na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Mowa o pakiecie know-how. Wielka Giełda Nieruchomości funkcjonuje na rynku już od 1991 roku. W tym czasie marka wypracowała skuteczne metody funkcjonowania na rynku nieruchomości, które owocują satysfakcjonującymi wynikami na koniec każdego roku sprzedażowego. Jako franczyzodawca, WGN dzieli się zdobytą wiedzą i doświadczeniem ze swoimi franczyzobiorcami.
– WSTĘPNE SZKOLENIE: podpisując umowę o współpracy franczyzowej, każdy nowy Partner Grupy WGN przechodzi intensywne szkolenie we wrocławskiej Centrali. W jego trakcie zdobywa potrzebną wiedzę i ustanawia priorytety na start swojego biznesu.
– REKLAMA: reklama jest dźwignią handlu i WGN doskonale zdaje sobie z tego sprawę; dlatego Centrala Grupy WGN przykłada dużą uwagę do działań marketingowych. Dzięki temu stale zwiększa rozpoznawalność marki i umacnia jej wizerunek na terenie całego kraju jak i za granicą.
– PROFESJONALIZM I BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI – Centrala WGN organizuje regularne, cykliczne konferencje szkoleniowo – biznesowe, w których udział biorą przedstawiciele biur regionalnych WGN i ich agenci. Podczas trzech dni uczestnicy przechodzą profesjonalne szkolenia – aktualizują oraz rozwijają swoją wiedzę na temat rynku nieruchomości zarówno w Polsce, jak również poza jej granicami. Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych z kolei owocuje skutecznością w finalizacji transakcji w obrocie nieruchomościami. Ponadto konferencje stanowią doskonałą okazję do poznania przedstawicieli i dyrektorów pozostałych biur działających pod szyldem sieci WGN; to doskonała okazja do poznania się, wymiany doświadczeń i nawiązania relacji biznesowych wewnątrz sieci.
– TRANSAKCJE POMIĘDZY BIURAMI – dzięki temu, że wszystkie biura WGN korzystają ze wspólnej bazy nieruchomości, mogą wyszukiwać dla swoich klientów nieruchomości w innych miastach lub wchodzących w skład ofert innego biura. W efekcie mogą wspólnie z drugim biurem przeprowadzać transakcje i dzielić się wypracowanymi zyskami.
– PROMOWANIE OFERT NIERUCHOMOŚCI – franczyza WGN jest o tyle korzystna, że franczyzobiorcy mogą liczyć na promocję swoich ofert nie tylko w Internecie (eksport każdej oferty jest na ponad 140 portali, serwisów i subdomen). Centrala WGN wydaje również cykliczne czasopismo drukowane, w którym czytelnicy znajdą zawsze najlepsze, najbardziej spektakularne i luksusowe nieruchomości Grupy WGN, analizy i raporty oraz artykuły branżowe. To duża wartość dodana, która stanowi nie tylko źródło dodatkowej promocji ofert WGN, ale również pomaga w ulepszeniu wizerunku marki w oczach klientów. Każdy numer kwartalnika Apartamnety&Rezydencje rozchodzi się w ponad 100 000 egzemplarzy w wersji papierowej i elektronicznej.
– SAMODZIELNY WYBÓR ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI – Centrala WGN obsługuje cały rynek nieruchomości, a więc mieszkania i domy na wynajem i sprzedaż, biurowce, lokale handlowo-usługowe, hale, magazyny i inne nieruchomości komercyjne. WGN aktywnie działa także w segmencie nieruchomości premium, w którym jest niekwestionowanym liderem w Polsce; jednak każdy z Partnerów, który wszedł we franczyzę WGN, ma możliwość samodzielnego określenia zakresu świadczonych usług. Są biura, które tak jak centrala, obsługują cały rynek nieruchomości, jednak są także biura, które specjalizują się w obsłudze wybranych segmentów, np. mieszkaniówki lub budynków komercyjnych na wynajem lub sprzedaż.
– DZIAŁANIA NA ARENIE MIĘDZYNARODOWEJ – dzięki wieloletniemu udziałowi w największych w Europie targach branżowych, między innymi EXPO REAL w Monachium oraz MIPIM w Cannes, Wielka Giełda Nieruchomości zaistniała mocno na arenie międzynarodowej, nawiązując współprace z zagranicznymi przedsiębiorstwami, które również prowadzą działalność w obrębie rynku nieruchomości. Co 25 transakcja w WGN jest z klientem z rynku międzynarodowego.
– USŁUGI DODATKOWE – poza obsługą nieruchomości, franczyza WGN zakłada oferowanie klientom biur możliwości skorzystania z usług dodatkowych. Część biur franczyzowych oferuje profesjonalne analizy rynkowe, home staging lub działa w segmencie kredytów hipotecznych; dzięki temu klienci mogą więcej rzeczy załatwić przy współpracy z jedną marką, zamiast nawiązywać kolejne współprace z innymi firmami, specjalizującymi się w wybranych segmentach.
– PARTNERSTWO – WGN stawia na dużą samodzielność swoich Partnerów biznesowych; o ile mogą oni korzystać z wiedzy i doświadczeń Centrali WGN, o tyle powinni dążyć do budowania własnej, lokalnej marki. Takie działania pozwalają nie tylko na umacnianie pozycji danego biura na rynku lokalnym, ale też działają z korzyścią dla całej Grupy WGN.
– STAŁA OPŁATA FRANCZYZOWA – WGN nie pobiera od swoich franczyzobiorców procentu od ich przychodów. Franczyza WGN obejmuje uiszczanie jedynie stałej, comiesięcznej opłaty franczyzowej.

Tak trzymać! – Fot. WGN
Wspólnie po sukces
WGN to marka o mocno ugruntowanej już pozycji na rynku, która z powodzeniem rozwija się na lokalnych rynkach. Centrala WGN stawia na partnerstwo. Każdy z franczyzobiorców może liczyć na wsparcie ze strony wrocławskiej Centrali Grupy WGN. Jeśli franczyza WGN Cię zainteresowała, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o szczegółach!
Kontakt – Luiza Stasiak – tel. 609 130 707, franczyza@wgn.pl