Fot. WGN
Piotr Gałązka jest franczyzobiorcą, dyrektorem biura WGN w Szczecinie. Biuro działa w Grupie WGN już 7 lat i ma na swoim koncie wiele sukcesów, jak transakcje sprzedaży nieruchomości premium i komercyjnych. Franczyzobiorca za rok 2014 zdobył Najwyższy Laur, tj. tytuł Orła Brokera WGN za całokształt pracy, rozwój biura oraz za imponujące wyniki. Od zeszłego roku Piotr Gałązka prowadzi również WGN Development.
Spis treści:
Oferta
Przejrzyste zasady współpracy
Zyski
Rozwój to podstawa
Szkolenia i zgłębianie wiedzy
Wsparcie na każdym etapie współpracy
Warunki
Kiedy praca przyniesie owoce?
Co Grupa WGN oferuje franczyzobiorcom?
Grupa WGN corocznie przyciąga nowych franczyzobiorców. Oferuje im wsparcie przy starcie biznesu, wspiera w decyzjach odnośnie dogodnej lokalizacji biura i jego odpowiedniego oszyldowania. Partner franczyzowy może liczyć na każdym etapie na wsparcie ekspertów z Centrali WGN. Poza doradcami ds. obrotu nieruchomościami, Centrala zapewnia także wsparcie prawne. Partnerzy biznesowi mogą kontaktować się z nim telefonicznie lub mailowo w celu uzyskania profesjonalnego wsparcia lub porady prawnej.
Pakiet korzyści z franczyzy to fundament przy wyborze franczyzodawcy. Partnerzy Grupy WGN otrzymują podczas współpracy następujący pakiet.
Rozpoznawalną i godną zaufania i polecenia markę, unikatowy model biznesowy sprawdzony w ponad 30 letniej praktyce, dostęp do największej bazy nieruchomości i klientów w Polsce i zagranicą, nowoczesny i intuicyjny program inetWGN – z funkcją CRM do obsługi klientów i biura nieruchomości, dostęp do wszystkich niezbędnych w pracy: umów, procedur, formularzy i innych dokumentów, na bieżąco aktualizowanych przez dział prawny WGN, PAKIET NA START – Partner m.in. jest zwolniony z opłat franczyzowych za pierwsze 2 miesiące, otrzymuje szeroką promocję nowo otwartego biura, profesjonalną własną stronę internetową z wyszukiwarką, indywidualne kompleksowe szkolenie oraz harmonogram wdrożeniowy, dofinansowanie do cyklicznych szkoleń przeprowadzanych przez najlepszych specjalistów i praktyków z branży z Polski i zagranicy, pomoc przy wyborze i aranżacji lokalu, pomoc przy rekrutacji agentów, stały help desk, tj. doradztwo prawne, wsparcie doświadczonych liderów/doradców ds. nieruchomości, w tym dedykowanego opiekuna, bezpłatny eksport ofert na międzynarodowy portal WGN.pl oraz na ponad 150 portali i serwisów, promocja wybranych ofert w mediach społecznościowych i portalach nieruchomościowych, WGN jest wydawcą 2-óch tytułów branżowych „Apartamenty Rezydencje” i „Investment Properties WGN Group”, publikujący bezpłatnie topowe, luksusowe i komercyjne nieruchomości Partnerów, globalny marketing ofert i marki WGN na rynku międzynarodowym (targi nieruchomościowe Expo Real w Monachium i Mipim w Cannes), ogólnopolskim i lokalnym (telewizja, radio, prasa, internet, media społecznościowe itp.), minimalizacja kosztów zakupów materiałów reklamowych.

Orkiestra gra, WGN się bawi – Fot. WGN
Przejrzyste zasady współpracy
Zasady współpracy w Grupie WGN są przejrzyste. Partner jest zwolniony z uiszczania opłat franczyzowych przez okres pierwszych dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy. To dla niego odpowiedni czas na rozruch i zdobycie pierwszych klientów. Centrala WGN zapewnia też regularne szkolenia i konferencje. Udział w nich przyczynia się do wzrostu kompetencji i wiedzy pośredników w obrocie nieruchomościami, którzy należą do Grupy WGN. Do tego Centrala WGN dzieli się ze swoimi Partnerami sprawdzonym przez blisko trzy dekady Know-How. Dzięki temu zyskują oni dostęp do pakietu wzorów umów, oraz podstawowych informacji na temat tego, jak prowadzić z sukcesem biuro pośrednictwa obrotu nieruchomościami. Centrala WGN dba o swoich franczyzobiorców i podchodzi do współpracy na partnerskich zasadach. To wszystko przekonało do współpracy wielu przedsiębiorców, a kolejne umowy na otwarcia kolejnych biur są obecnie w fazie ustaleń. Za co Partnerzy biznesowi cenią sobie współpracę w Grupie WGN? O tym Piotr Gałązka, dyrektor biura WGN w Szczecinie pośrednictwa nieruchomościami, który zajmuje się własnymi inwestycjami deweloperskimi.
Co nowy franczyzobiorca uzyskuje od WGN?
– Zanim trafiłem pod skrzydła WGN jako franczyzobiorca przez trzy lata prowadziłem swój biznes. Byłem małym przedsiębiorcą, który zdecydował się na zmianę perspektywy biznesowej. Siedem lat temu postanowiłem dołączyć do marki już znaczącej. WGN był doskonałym wyborem. Od samego początku działalności mogłem liczyć na pomoc franczyzodawcy. Szkolenia, help desk, pomoc prawna, czy pomoc przy realizacji umów. A szkolenia, które odbywają się co sześć miesięcy, ciągle rozwijają moje i mojego zespołu umiejętności – mówi Piotr Gałązka.
Marta i Piotr Gałązka zdobywcami prestiżowej nagrody Orła Brokera WGN 2014 – Fot. WGN
WGN stawia na ciągły rozwój każdego Partnera
Franczyzobiorca zaznacza, że franczyzodawca przywiązuje wagę do lokalizacji oraz estetyki lokalu. – Konkretne wymagania, które stawia franczyzodawca uważam za wielki plus. Dobra lokalizacja oraz wygląd miejsca mają przełożenie na zaufanie klientów – dodaje Piotr Gałązka. A koszty inwestycji? Franczyzobiorca twierdzi, że były niskie w porównaniu do osiągniętych w zamian korzyści. – WGN nauczył mnie wszystkiego. W tej chwili nie jestem maklerem, a deweloperem. WGN stawia przede wszystkim na rozwój. Marka dała mi narzędzia, które mnie odpowiednio ukierunkowały. Dzięki nim zdobyłem konieczną wiedzę, aby z sukcesem prowadzić swoją działalność – dodaje.
WGN systematycznie szkoli swoich franczyzobiorców i ich współpracowników
Piotr Gałązka zaznacza, że najważniejsza jest konsekwencja w działaniu. Potencjalny franczyzobiorca WGN, który chciałby osiągnąć sukces w branży nieruchomości musi posiadać tę cechę. Zaangażowanie powinno dotyczyć każdego etapu prowadzonej działalności: od inwestycji w przyjazne, estetyczne biura po zbudowanie dobrego zespołu ludzi. Piotr podkreśla, że doświadczenie z pewnością jest pomocne w branży.
– Tak, doświadczenie jest mile widziane. Ale WGN bardzo dobrze szkoli przyszłych franczyzobiorców. Franczyzodawca nauczył mnie, jak z powodzeniem rekrutować stałych pracowników – mówi Piotr Gałązka.
Franczyza WGN to własny biznes Partnera przy ciągłym wsparciu WGN
Grupa WGN założona w 1991 roku, już od 1992 ma doświadczenie w rozwoju sieci franczyzowej. Jakie warunki należy spełniać, aby zostać Partnerem marki? Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje do doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej.
– Przyszły franczyzobiorca musi rozumieć, że to jest jego biznes. Ile włoży pracy, to tyle będzie generował satysfakcjonujących zysków. Wymagane jest także minimum średnie wykształcenie i doświadczenie w usługach – dodaje Leszek Michniak, właściciel marki WGN.
Oddział WGN w Szczecinie, pl. Lotników prowadzony przez Martę i Piotra Gałązka – Fot. WGN
Jakie są warunki franczyzy WGN?
Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł – dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. W tej sumie zawiera się opłata za przystąpienie do sieci, która wynosi 3 tys. zł, natomiast opłaty licencyjne płatne są dopiero od 3 miesiąca współpracy. To co wyróżnia Grupę WGN od konkurencji, to brak opłat od obrotów uzyskiwanych przez Partnera oraz kar za działalność konkurencyjną po ewentualnym zakończeniu współpracy. Partner otrzymuje m.in.: wzory ponad 200 dokumentów, niezbędnych do prowadzenia z sukcesem i bezpiecznie biura nieruchomości, dostęp do oprogramowań oraz przechodzi wiele profesjonalnych szkoleń. A najważniejsze, że na starcie otrzymuje dostęp do bazy ofert Grupy WGN, ale przede wszystkim własne oferty sprzedaży mieszkań i domów z rynku pierwotnego w swoim regionie.

WGN na Międzynarodowych Targach MIPIM w Cannes – Fot. WGN
Po jakim czasie następuje zwrot poniesionych kosztów na otwarcie franczyzy WGN?
Jak zapewnia franczyzodawca, franczyzobiorcy osiągają przychody z wynagrodzeń prowizyjnych od przeprowadzonych transakcji już w 2-3 miesiącu działalności. Korzystają z gotowej bazy ofert nieruchomości (około 40 tys., w tym ponad 7 tys. nieruchomości z rynku pierwotnego), więc w krótkim czasie od otwarcia biura są w stanie przeprowadzić pierwsze transakcje, a tym samym uzyskać pierwsze przychody. Zwrot nakładów, jak rzadko w innych branżach, może nastąpić już po pół roku prowadzenia biura WGN.
Marka WGN liczy 78 biur franczyzowych w Polsce i za granicą oraz 4 własne i cały czas jest największą siecią franczyzową w Polsce. Ostatnio WGN otworzył biuro franczyzowe w Hiszpanii, co podkreśla międzynarodowe znaczenie marki i większy udział w obrocie nieruchomościami na rynku międzynarodowym.
grudzień 2019