fot. WGN
Jak zostać franczyzobiorcą? Czy aby dołączyć do sieci franczyzowej, trzeba dysponować bogatą wiedzą branżową? Takie pytania zadaje sobie wiele osób, które miały styczność z tematem tego modelu biznesowego, który zaintrygował ich potencjalnymi korzyściami. Te mogą być naprawdę wymierne, oczywiście pod warunkiem wybrania dobrej do tego branży i posiadania stosownych umiejętności w zakresie zajmowania się danym zajęciem. Ciekawe możliwości daje rynek nieruchomości, który może dać pełen wyzwań zawód i perspektywę zarobienia naprawdę dobrych pieniędzy. O ile jest to bardzo lukratywny biznes, o tyle na wybór tej branży powinny decydować się osoby kreatywne, z niesłabnącym zapałem, przedsiębiorcze i lubiące relacje interpersonalne.
Spis treści:
Co warto wiedzieć?
Specyfika modelu
Jak rozpocząć taką działalność?
Czy będzie to opłacalne?
Jak zacząć?
Co będzie potrzebne?
Współpraca z WGN
Zastanawiasz się, jak zostać franczyzobiorcą i czy to opłacalne?
Rozważając to, jak zostać franczyzobiorcą, dobrze jest zacząć od dokładnego zapoznania się ze specyfiką prowadzenia biznesu w taki sposób. Niezwykle istotny jest w tym przypadku wybór branży, ponieważ taka działalność może przynosić różne skutki na poszczególnych rynkach. Na pewno jest jednak intrygująca perspektywa, która wiąże się z wieloma potencjalnymi korzyściami, które mogą uzyskać osoby decydujące się na funkcjonowanie ich firmy w ten sposób. Rynek nieruchomości w Polsce cały czas rozwija się w poszczególnych segmentach. Decydując się na prowadzenie biura nieruchomości, jego właściciel może zdecydować, czy chce obsługiwać klientów ze wszystkich sektorów, czy też skupić się na wąskiej działalności, np. nieruchomościach komercyjnych lub budownictwu mieszkaniowemu.
Co to jest franczyza?
Czym jest franczyza i na czym ona polega? Można ją określić jako jedną z form prowadzenia działalności, która jest oparta na współpracy gospodarczej między dwoma stronami. Jej warunki są ściśle określone w umowie, więc zależnie od jej ustaleń specyfika konkretnych podmiotów działających w takim modelu może być nieco odmienna. Co do zasady regulacje są jednak takie, że franczyzodawca pozwala franczyzobiorcy korzystać ze swojej nazwy, logo czy know-how, a w zamian za to pobiera określoną opłatę. Tym samym dzieli się swoim doświadczeniem i zapleczem, mając jednak udział w osiągniętym dzięki temu sukcesie. Jest to rodzaj współpracy biznesowej, w której obie strony wspólnie pracują na budowę jednej marki.
Jak rozpocząć taką działalność?
Aby rozpocząć działalność w branży nieruchomości w Polsce, należy zapoznać się ze specyfiką tej branży. Podstawową kwestią jest wybór tego, jakie produkty czy usługi chce się oferować. Jest to uzależnione od preferencji przedsiębiorcy i zapotrzebowania rynkowego. Warto natomiast zauważyć, że franczyza nie jest tak samo popularna w każdej branży. W niektórych sferach biznesu ten model niekoniecznie spełnia swoją funkcję. Jest jednak bardzo chętnie wykorzystywany w branży gastronomicznej oraz w wielu dziedzinach związanych ze sprzedażą i usługami. Doskonale odnajduje się przede wszystkim na rynkach, które mają spore bariery wejścia dla nowych podmiotów, a tak jest choćby w sferze nieruchomości. Chcąc prowadzić działalność w ten sposób, trzeba otrzymać tzw. pakiet franczyzowy. Jest to swego rodzaju licencja, która określa zakres funkcjonowania franczyzobiorcy. Ten uzyskuje dzięki temu prawa do korzystania ze znaku towarowego oraz udostępnionego mu know-how czyli kompletu dokumentów i wiedzy wypracowanej na przestrzeni wielu lat.
fot. WGN
Zalety
Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Przede wszystkim nie trzeba wypracowywać własnych zasad działania, co bywa czasochłonne i często wiąże się z wieloma potencjalnymi błędami. W tym przypadku otrzymuje się niejako gotowy przepis na to, jak ma się funkcjonować i to w wariancie, który rzeczywiście sprawdził się już w praktyce. Wyposażenie w odpowiednie narzędzia daje przy tym większe poczucie bezpieczeństwa i zmniejsza ryzyko związane z zaangażowaniem się w działanie w danej branży. Ponadto franczyzodawca pomoże w wyborze dogodnego miejsca do prowadzenia biznesu i podpowie, w jaki sposób oszyldować biuro, aby było ono dobrze wyeksponowane na tle konkurencji. Często sporym plusem jest również to, że franczyzodawca zajmuje się sferą marketingową, która jest bardzo angażująca i wiąże się z dużymi kosztami. Zdjęcie kwestii promocji marketingowej z barków franczyzobiorcy stanowi duże odciążenie i oszczędność czasu.
Jak zostać franczyzobiorcą na rynku nieruchomości?
Jak zostać franczyzobiorcą prowadzącym agencję nieruchomości? Na pewno perspektywa zaangażowania się w tę branżę jest atrakcyjna pod kątem pojawiających się tu wyzwań oraz dużych pieniędzy, którymi obraca się przy transakcjach na tym rynku. Między innymi z tego względu formuła franczyzy tak doskonale się tu sprawdza. Eliminuje wiele mocno problematycznych barier wejścia dla nowych podmiotów. Wymagania nie są tymczasem wygórowane, a współpracując ze sprawdzoną marką, taką jak WGN, możesz liczyć na naprawdę duży sukces zawodowy i finansowy.
Co jest potrzebne?
Osoby chcące pośredniczyć przy transakcjach na rynku nieruchomości mogą oczywiście poszukać angażu w agencjach, lecz dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na własne biuro. Daje to poczucie zdecydowanie większej niezależności i może zagwarantować wyższe zarobki. Wbrew pozorom na taki ruch mogą się zdecydować nie tylko osoby, które pracowały już wcześniej w branży, ale i takie, które robią dopiero pierwsze kroki na tym rynku. W zawodzie nie jest obecnie wymagana żadna licencja, więc może przystąpić do niego każdy, kto ma zdolność do czynności prawnych i nie był karany za przestępstwa dyskwalifikujące zajmowanie się taką pracą. Kluczowe jest jednak to, żeby kandydat na właściciela agencji potrafił budować relacje z klientami i miał dobre umiejętności sprzedażowe. Praca doradcy ds. nieruchomości wymaga ciągłych kontaktów z klientami, a właściciel biura nieruchomości dodatkowo musi potrafić zbudować stabilny zespół współpracowników. Planując rozwój takiego biura, przydadzą się do tego kompetencje typowo menedżerskie, choćby z zakresu zarządzania zespołem sprzedażowym. Co trzeba mieć na start? Konieczny jest posiadany na własność lub wynajęty lokal o powierzchni przynajmniej 25 m2, który posiada na zewnątrz miejsce na umieszczenie kasetonu/szyldu. Jeżeli chodzi o koszty to na otwarcie biura z WGN, będzie potrzebne około 10 tysięcy złotych. Jak widać, wymagania formalne i finansowe nie są wygórowane, a więc działalność w branży nieruchomości stoi otworem dla wielu przedsiębiorców.
Spróbuj z WGN
Branża nieruchomości w Polsce stale się rozwija, stwarzając możliwość rozwoju zawodowego. Pandemia koronawirusa stanowiła dla branży wyzwanie, z którym ta sobie poradziła. Fakt ten sprawił, że wielu przedsiębiorców poszukujących stabilnej branży do działalności, skierowało swoje spojrzenia na rynek nieruchomości. Przy poszukiwaniu idealnego partnera franczyzowego należy dokładnie przeanalizować jego ofertę i porównać ją z konkurencyjnymi. Ważne jest, aby franczyzodawca nie tylko zapewniał niezbędne know-how, ale też był partnerem w rozmowie i wspólnym rozwijaniu marki. Osoby zainteresowane działalnością w ramach franczyzy na rynku nieruchomości zapraszamy do współpracy z WGN. Jesteśmy renomowaną marką o ugruntowanej pozycji, co jest gwarancją zainteresowania i zaufania ze strony klientów. Same warunki są tymczasem całkowicie przejrzyste i uczciwe. Nie przystępujemy do takiej współpracy z perspektywy nadrzędności, tylko partnerstwa. Agencja będzie zatem miała swoją tożsamość i stosowną niezależność w działaniu, lecz przedsiębiorca może przy tym liczyć na wsparcie zarówno na początku, jak i na dalszych etapach współpracy. Pobieramy też ustaloną i niezmienną opłatę, która nie jest w żaden sposób uzależniona od poziomu wypracowywanych zysków. W ramach współpracy z WGN jest to naprawdę proste i nie wymaga wielu środków wkładu własnego. W zamian za to możesz się z kolei podjąć ekscytującej działalności, która każdego dnia przyniesie nowe wyzwania, a przy odpowiednim funkcjonowaniu może zapewnić bardzo korzystne zarobki. Zachęcamy do działania wraz z naszą grupą.
Nasze przewodnie hasło: Jest wiele sieci franczyzowych, ale Lider może być tylko JEDEN.