Fot. WGN
Prowadzenie własnego biznesu, np. biura nieruchomości, od zera nie jest łatwe, ale z pomocą przychodzi franczyza WGN. Jako doświadczona marka, która od 1991 roku prężnie rozwija się we wszystkich sektorach rynku nieruchomości, Grupa WGN to sprawdzony Partner w biznesie. Prezes Grupy, Leszek Michniak, w 1993 roku podjął decyzję o uruchomieniu franczyzowego modelu współpracy. W efekcie ekspansja marki przyspieszyła, co sprawiło, że obecnie jest ceniona i rozpoznawalna.
Spis treści:
Pierwsze kroki w świecie przedsiębiorców
Agencja nieruchomości dobrym pomysłem na własną firmę
Wiedza i doświadczenie Partnera pomogą w starcie
WGN to sprawdzona marka
Nieprzerwany rozwój kluczem do sukcesu
Biuro nieruchomości w formie franczyzy WGN – w biznesie stawiaj na sprawdzoną markę
Czy prowadzenie biura nieruchomości w formie franczyzy z WGN rzeczywiście jest dobrym wyborem? Wystarczy spojrzeć na liczbę biur, jakie obecnie funkcjonują pod szyldem tej marki, aby znaleźć odpowiedź. Wielka Giełda Nieruchomości (WGN) to marka o ugruntowanej pozycji na rynku, która stawia na współpracę, wspomaganie rozwoju swoich franczyzobiorców i partnerstwo na każdym etapie działań.
Decydując się na wejście w biznes we franczyzie, początkujący przedsiębiorca powinien gruntownie przemyśleć wybór franczyzodawcy. Od tego, jakiego Partnera wybierze na swoją ścieżkę zawodową, będzie w sporym stopniu zależał sukces jego biznesu.
Analiza rynku
Chcąc wejść na rynek nieruchomości należy przeanalizować bieżącą sytuację w poszczególnych sektorach. Warto zastanowić się, czy jako nowe biuro nieruchomości, chcemy działać globalnie, w obrębie wszystkich sektorów, czy może chcemy skupić się na wybranych, na przykład na sektorze mieszkaniowym, komercyjnym lub sektorze nieruchomości premium. Decyzja ta może bowiem determinować ostateczny wybór franczyzodawcy, ponieważ nie wszystkie biura oferujące współpracę w modelu franczyzowym, specjalizują się we wszystkich sektorach rynku nieruchomości. Jeśli chodzi o WGN, to Grupa działa prężnie we wszystkich sektorach, starając się obsługiwać wszystkich klientów na rynku nieruchomości. Co więcej, WGN działa nie tylko na rynku krajowym, ale także zagranicznym – 4% transakcji są z klientem spoza Polski, czyli co 25. Jak więc widać, marka ta działa globalnie.

Pamiątkowe zdjęcia z Bankietu WGN – Fot. WGN
Dostęp do know-how pomoże rozwinąć skrzydła
Tym, czego brakuje młodym przedsiębiorcom, rozpoczynającym dopiero działalność biznesową, jest doświadczenie i wiedza o rynku.
Dawniej, aby zajmować się pracą w obrębie pośrednictwa sprzedaży nieruchomości, trzeba było zdobyć odpowiednią licencję. Obecnie licencje pośredników w obrocie nieruchomościami zostały już zniesione, co otwiera ten model biznesowy dla szerszego grona przedsiębiorców. Trzeba jednak pamiętać, wcale nie oznacza to, że każdy może taką działalność prowadzić. Rynek szybko weryfikuje przedsiębiorców i zostają na nim jedynie Ci, którzy posiadają odpowiednie predyspozycje do wykonywania tego zawodu, potrafią budować doświadczenie i wyciągać z niego wnioski przy kolejnych działaniach, a także stale zwiększają swoją wiedzę.
Jednak jak wspomnieliśmy wcześniej, na początku swojej drogi biznesowej, tej wiedzy im brakuje. Z pomocą przychodzi doświadczony franczyzodawca, który w ramach umowy partnerskiej, dzieli się z franczyzobiorcą zdobytym na przestrzeni kilkudziesięciu lat know-how. W przypadku Grupy WGN, tym know-how jest pakiet niezbędnych dokumentów, podstawowej wiedzy na temat pracy pośrednika w obrocie nieruchomościami, opisów działań, jakie należy wykonać, aby prawidłowo obsłużyć nieruchomość itp.
Dlaczego warto postawić na biuro nieruchomości w formie franczyzy WGN?
Franczyza WGN jest chętnie wybierana przez partnerów biznesowych, o czym świadczy duża liczba regionalnych biur nieruchomości działających pod szyldem tej marki. Każdego roku Grupa WGN finalizuje kilkanaście tysięcy transakcji. W 2024 roku była to liczba ponad 15 200 transakcji, które łącznie opiewały na wartość blisko 13 mld złotych. Grupa WGN stawia na umowy indywidualne, tzn. skupia się na tym, aby zwiększać ilość umów na wyłączność. Przy tego rodzaju umowach biuro nieruchomości WGN może skupić się na maksymalnej promocji nieruchomości, która weszła pod jego skrzydła. Średni staż biura franczyzowego wynosi ponad 19 lat, a Partnerzy, którzy najdłużej działają pod szyldem Grupy WGN, prowadzą swoje biuro już od 31 lat. Te liczby stanowią dowód, że franczyza WGN jest warta uwagi, a najważniejsze, że już 7 biur WGN prowadzi drugie pokolenie, a kolejne 7 przygotowuje się do przejęcia. Z tego wynika, że jest to biznes ponadczasowy.

Dyrektorzy WGN na 30. Konwencie – Fot. WGN
WGN to prężnie działająca, rozpoznawalna na rynku marka. Swoich franczyzobiorców traktuje po partnersku, oferując uczciwe zasady współpracy.
– Franczyzobiorca zatrzymuje 100% wypracowanego przez siebie zysku. Franczyzodawca nie pobiera procentowej opłaty od przychodów, a jedynie stałą opłatą franczyzową. To zwiększa motywację odbiorców do zwiększania przychodów swojego biura;
– WGN powierza swoim partnerom dostęp do sprawdzonego na swoim sukcesie know-how, czyli wspomnianego wcześniej pakietu wiedzy i działań biznesowych, a także pakietu potrzebnych dokumentów i umów;
– Na każdym etapie współpracy franczyzodawca oferuje wsparcie biznesowe oraz prawne;
– Cykliczne konferencje, w których udział biorą przedstawiciele i jego agenci biur regionalnych WGN, zwiększają profesjonalizm i doświadczenie całej Grupy;
– Centrala WGN wydaje cyklicznie magazyny drukowane, w których promowane są oferty pochodzące z bazy biur Grupy WGN. Poza ogłoszeniowymi portalami internetowymi, prezentacja nieruchomości w magazynach drukowanych, stanowi dodatkowe, profesjonalne narzędzie promocji;
– Franczyza WGN to model biznesowy, w którym kluczowe są etyka oraz profesjonalizm, co przekłada się na bezpieczeństwo transakcji na rynku nieruchomości.
To tylko część zalet, na jakie może liczyć nowy Partner biznesowy, który zdecyduje się wejść pod skrzydła Grupy WGN. Korzystając z wiedzy i doświadczenia, którą Centrala WGN budowała latami, franczyzobiorcy mają szansę w szybkim tempie rozwinąć swoje indywidualne biura w obrocie nieruchomościami. W 2024 roku dziewięciu Partnerów uzyskało przychody 7-cyfrowe.
Własna motywacja i chęć nauki są kluczowe dla rozwoju
Model franczyzowy został oczywiście opracowany po to, aby zapewnić nowym przedsiębiorcom wchodzącym na rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami dostęp do wiedzy i narzędzi, które umożliwią prawidłowe przeprowadzenie transakcji. Niemniej niezmiernie istotną kwestią pozostaje chęć do samodzielnej nauki i zgłębiania wiedzy. Bez tego żaden przedsiębiorca nie będzie się dalej rozwijał i budował siły swojego biura. Franczyza WGN powinna być traktowana jako filar, na którym może oprzeć się początkujący Partner. Natomiast dążyć do dalszego zgłębiania wiedzy i budowania doświadczenia.

Polska Nagroda Jakości 2024 dla Marioli Teszler, WGN Ustroń – Fot. WGN
Niezmiernie ważny jest udział w cyklicznych szkoleniach, dzięki którym franczyzobiorcy mogą pogłębiać swoją wiedzą teoretyczną. Jest to też dobry moment na rozmowy w kuluarach oraz nawiązywanie współpracy pomiędzy poszczególnymi biurami działającymi pod wspólną marką.
Wybór franczyzy WGN pomoże w rozpoczęciu działalności i wybiciu się spośród konkurencji. WGN to rozpoznawalna marka o ugruntowanej pozycji na rynku, co sprawia, że biuro działające pod jej szyldem, ma większe szanse na zdobycie pierwszych klientów niż zupełnie nowa, nieznana jeszcze firma na rynku.
Magdalena Łozowicka
Motto WGN – Bycie Liderem Zobowiązuje
Jeżeli jesteś zainteresowany skontaktuj się z Działem Rozwoju Grupy WGN – e-mail franczyza@wgn.pl