Osoby, które chcą otworzyć własny biznes, często biorą pod uwagę model franczyzowy. Jednak który z nich wybrać? Naszym zdaniem najbardziej dochodowa franczyza to franczyza w obrocie nieruchomościami. W ostatnim czasie to właśnie ten biznes okazał się najbardziej dochodowym spośród innych sieci franczyzowych związanych z usługami. Nieruchomości od zawsze cieszyły się ogromną popularnością, ponieważ zawsze były, są i będą poszukiwane przez klientów, nie tylko jako pierwsze mieszkanie. W miarę wzrostu zamożności klienci nadal będą chcieli sprzedawać i kupować. Rośnie też popularność segmentu biurowego i magazynowego, co sprawia, że poza klientami indywidualnymi, można rozwijać się także w segmencie komercyjnym.
Spis treści:
Co na to wpływa?
Stabilna marka
W czasie pandemii
Siła napędowa rynku nieruchomości
Co wpływa na to, że franczyza WGN to najbardziej dochodowy biznes?
Franczyza w obrocie nieruchomościami to bez wątpienia najbardziej dochodowy biznes w tym sektorze. Od początku 2021 roku do Grupy WGN dołączyło 13-stu partnerów, w tym trzy biura to kolejne placówki dotychczasowych franczyzobiorców, co daje nam obraz, jak bardzo stabilnym i pewnym sukcesu biznesem jest franczyza z Grupą WGN. Obecnie trwają rozmowy i przeprowadzane są procedury zawarcia kolejnych umów franczyzowych. Jesteśmy pełni optymizmu, że jeszcze w grudniu dołączą do nas dwaj partnerzy, co da fantastyczny wynik – ponad jedno nowe biuro na miesiąc. Partnerów franczyzowych, którzy dołączają do naszej Grupy, otaczamy opieką i merytorycznym wsparciem. Dzięki temu są w stanie szybko rozwinąć skrzydła w branży nieruchomości, podpisując umowy w pierwszych miesiącach działalności biznesowej.
Stabilna marka
Mogłoby się wydawać, że pandemia koronawirusa mocno ostudzi zapał przedsiębiorców do rozwijania własnych biznesów na zasadzie franczyzy. Okazuje się jednak, że franczyza nieruchomości WGN, mimo wszystko, cieszy się dużym zainteresowaniem. Dlaczego kandydaci wybierają nas w tych trudnych czasach? W czasie pandemii, w usługach utrzymują się głównie duże firmy z długoletnim doświadczeniem, z pewnymi, przejrzystymi zasadami prowadzenia biznesu, a także z ugruntowaną pozycją lidera na rynku nieruchomości. Przedsiębiorcy oczekują od silnego partnera franczyzowego doświadczenia, skuteczności w każdej sytuacji oraz umiejętności rozwijania z sukcesem swojego biznesu, nie zważając na przeciwności spotykane na drodze. Podsumowując, z dumą mogę powiedzieć, że WGN to stabilna marka w niestabilnych czasach, która cieszy się przy tym dobrymi opiniami.
Wizerunek firmy stanowi podstawę do budowania własnego, prestiżowego biznesu. Z tego względu wiele osób, które chcą wejść na rynek nieruchomości w Polsce w modelu franczyzowym, swoje zapytania o współpracę kieruje do Grupy WGN.
WGN to obecnie sieć 95 biur franczyzowych świadczących usługi szeroko pojętego pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, z którymi współpracuje już ponad 570 osób m.in.: agentów, doradców, ekspertów finansowych. Koncern WGN jest dobrze znany w Polsce, jak również poza nią. Wiele franczyzobiorców otwiera siedziby swoich biur za granicą Polski, rozszerzając działanie marki WGN na skalę międzynarodową.
fot. WGN
Najbardziej dochodowa franczyza w czasie pandemii
Sukcesy finansowe naszych najbardziej dochodowych oddziałów franczyzowych nie zależą tylko od wzrostu czy spadku cen nieruchomości, które od początku pandemii bywały zaskakująco wysokie lub niskie. Zależą one przede wszystkim od liczby przeprowadzanych transakcji. Trzeba przyznać, że z naszą siecią franczyzową pandemia obeszła się wyjątkowo łagodnie. Nawet w czasie lockdownu biura WGN wypracowały okazałe obroty finansowe, co pokazało duże zaangażowanie właścicieli biur oraz ich agentów. W Grupie WGN pracują pasjonaci nieruchomości, co przełożyło się na cieszący nas ogromny sukces. Po początkowej stagnacji w okresie pandemii (kwiecień/maj 2020) chętnych na zakup nieruchomości pojawiło się więcej w porównaniu do roku poprzedzającego. Natomiast w bieżącym roku odnotowaliśmy już rekordową liczbę transakcji. Do końca listopada br. nasze biura sfinalizowały łącznie ponad 14 tysięcy zleceń, a wiemy już, że rok 2021 zamkniemy z liczbą ponad 15 tysięcy transakcji. Za wysokim poziomem obsługi klienta i profesjonalnym przeprowadzaniem transakcji stoją liczne szkolenia biznesowe, które przeprowadzane są cyklicznie w ramach Grupy WGN. Zdobyta podczas nich wiedza i wymiana doświadczeń pomiędzy franczyzobiorcami, przekuwają się na sukcesy na rynku nieruchomości, nawet w tych niestabilnych czasach.
Siła napędowa rynku nieruchomości
Zauważamy, że rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami wchodzi w kolejną fazę rozwoju. Pandemia spowodowana Covid – 19, wyraźnie pokazała, że siłą napędową stają się sieci franczyzowe i to te największe, to one mocno ugruntowały stabilną pozycję w czasie największego lockdownu, pracując jeszcze wydajniej niż dotychczas. Przy dużym rozdrobnieniu rynku konsolidacja agencji daje możliwość stworzenia silnych grup pośredników działających w oparciu o jednolite standardy współpracy z klientami. Działanie pod jedną silną marką, jaką jest WGN, daje naszym partnerom możliwość rozszerzenia aktywności biznesowej, dostarcza niezbędne do prowadzenia biznesu, sprawdzone, stale aktualizowane o najnowsze umowy i najskuteczniejsze metody działania – Księga Know-How WGN, cykliczne szkolenia przeprowadzane przez najlepszych wykładowców, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród Partnerów. Co pół roku organizowane są Kongresy i Konwenty Dyrektorów, na których oprócz obfitych w wiedzę szkoleń, franczyzobiorcy mogą spotkać się ze sobą, wymienić się swoimi doświadczeniami w prowadzeniu biur oraz pomysłami odnośnie dalszego rozwoju Grupy WGN. W czasie pandemii, aby Partnerzy nadal mogli czerpać wiedzę i inspirację, organizowane były spotkania online w trosce o ich bezpieczeństwo. W dużych sieciach odchodzi się od klasycznego modelu pośrednictwa polegającego jedynie na skojarzeniu stron transakcji. Obecnie kładzie się nacisk na współpracę i komplementarność usług – począwszy od kompleksowej usługi, poprzez obsługę prawną przy realizacji transakcji, nowoczesnego przygotowania mieszkań do sprzedaży lub wynajmu – zwany home stagingiem, pomoc w kredytowaniu czy remoncie i aranżacji wnętrz itp. Naszych trzech partnerów rozszerzyło swoje usługi o działalność deweloperską. Przyszłość agencji nieruchomości to rozwój w oparciu o zapewnienie klientowi kompleksowej obsługi związanej z szeroko pojętym obrotem nieruchomościami tak, aby każdy klient poczuł, że może zaufać w każdej kwestii związanej z pozyskaniem lub zbyciem nieruchomości oraz aby za każdym razem wracał do naszej marki WGN.
W miarę wzrostu zamożności społeczeństwa rośnie dążenie do poprawiania swoich warunków i podnoszenia standardów mieszkaniowych. Ostatni rok pokazał, że Polacy lawinowo kupują nie tylko mieszkania w standardzie popularnym, ale również odważniej inwestują w nieruchomości premium i nieruchomości komercyjne, traktując je jako jedną z najkorzystniejszych lokat kapitału. Nieruchomości w dalszym ciągu uznawane są bowiem za stabilną lokatę kapitału. Część nieruchomości jest więc nabywana nie na cele prywatne, lecz w celach inwestycyjnych. Osoby, które poszukują tego rodzaju nieruchomości, często korzystają ze wsparcia biur nieruchomości. Współpraca z doświadczonymi agentami w obrocie nieruchomościami jest dla nich dużą oszczędnością czasu, a także gwarantem, że transakcja zostanie przeprowadzona i dopięta w odpowiedni sposób.
Reasumując, rok 2021 okazał się w Polsce rekordowym, licząc od początku wieku, rokiem pod względem ilości transakcji, a tym samym pod względem wartości sprzedanych nieruchomości. Duże ożywienie na rynku nieruchomości w poszczególnych jego sektorach, stanowi zachętę do otwierania kolejnych biur nieruchomości. Wciąż utrzymuje się zapotrzebowanie na doświadczonych i profesjonalnych doradców ds. nieruchomości, a działalność pod szyldem marki o ugruntowanej pozycji na rynku stanowi dodatkową zachętę dla klientów do skorzystania z usług konkretnego biura nieruchomości.