Franczyza Nieruchomości WGN

ul. Ruska 22 50 079 Wrocław ,
Phone: 71 337 84 00

Franczyza Nieruchomości WGN

Franczyza Nieruchomości WGN

Franczyza nieruchomości WGN

Franczyza Nieruchomości WGN

Franczyza Nieruchomości WGN

Otwórz z nami własne

Biuro Nieruchomości

Franczyza WGN to stabilny biznes
na każdy czas

Napisz do nas, aby rozpocząć współpracę!

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Franczyza nieruchomości WGN
Logo wielkiej giełdy nieruchomości
Centrala WGN

Polska, 50-079 Wrocław, ul. Ruska 22
e-mail: franczyza@wgn.pl

Otwórz z nami własne

Biuro Nieruchomości

Franczyza WGN to stabilny biznes
na każdy czas

Napisz do nas, aby rozpocząć współpracę!

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Franczyza nieruchomości WGN
Logo wielkiej giełdy nieruchomości
Centrala WGN

Polska, 50-079 Wrocław, ul. Ruska 22
e-mail: franczyza@wgn.pl

Logo Budynki
~100

biur WGN

Logo Teczka
34 lata

doświadczenia

Logo Certyfikat
74%

ofert na wyłączność

Logo Dłonie
280 000+

przeprowadzonych transakcji

Logo Medal
560 000+

zadowolonych klientów

Franczyza w nieruchomościach – pewna szansa na sukces

Franczyza w nieruchomościach

Fot. WGN


Inwestor, który chce zaistnieć na rynku nieruchomości ma wiele możliwości do wyboru. Jeśli interesuje go doradztwo i pośrednictwo powinien zastanowić się nad modelem franczyzowym. To dobre rozwiązanie nie tylko dla mniejszych, początkujących podmiotów. Dzięki dużej, rozpoznawalnej marce i wsparciu, jakie otrzymuje od sieci, ma szansę szybko osiągać sukces zawodowy i finansowy na rynku. Dodatkowo wybór rozpoznawalnej marki o ugruntowanej pozycji na rynku (co wiąże się z dużym doświadczeniem i profesjonalizmem) zapewni mu łatwiejszy start w tym biznesie. Klienci szybciej zaufają bowiem doradcy, który działa pod szyldem sieci obecnej na rynku od lat. Grupa WGN działa na rynku nieruchomości nieprzerwanie od 1991 roku. To rzetelny i doświadczony partner w biznesie, któremu zaufało już szerokie grono franczyzobiorców.


Spis treści:
Współpraca z WGN
Pod opieką dużego Partnera
W Polsce
Branża nieruchomości
Na przykładzie WGN

Franczyza w Nieruchomościach z WGN

 Obserwujemy błyskawiczny rozwój małych agencji nieruchomości, które weszły z nami we współpracę w charakterze franczyzy w nieruchomościach. M.in. dzięki temu lokalne biura, które korzystają z ogólnopolskiej, rozpoznawalnej marki WGN, znacznie poszerzają zakres działalności. To oczywiście korzyść obopólna. Grupa WGN może pochwalić się obecnie liczbą około 100 oddziałów franczyzowych WGN na terenie całego kraju i zagranicą, ze średnim stażem blisko 16 lat w Koncernie. Pod marką WGN działa obecnie ponad 570 agentów na rynku nieruchomości (dane: IV kwartał 2022). Sukces WGN zawdzięczamy również amerykańskiemu partnerowi strategicznemu Realty Executives International – komentuje Leszek Michniak, prezes Grupy WGN. – M.in. dzięki temu Grupa jest obecnie absolutnym liderem w branży pośrednictwa w nieruchomościach. Wyróżnia nas przede wszystkim dobrze rozwinięta sieć nie tylko w dużych miastach, ale i na mniejszych rynkach, w małych miejscowościach i średnich ośrodkach, gdzie często nie docierają pośrednicy sieciowi, a my tam działamy. Lokalne biuro pod rozpoznawalną, międzynarodową marką wygrywa z reguły konkurencję z innymi, mniejszymi biurami. Dla Grupy jest to oczywiście ogromna wartość. Dzięki rozwiniętej sieci i dużej liczbie agentów możemy działać kompleksowo, oferując cały wachlarz najróżniejszych nieruchomości – nie tylko mieszkaniowych i apartamentowo-rezydencjalnych, ale również nieruchomości zabytkowych a zwłaszcza komercyjnych – biur, magazynów, lokali i centrów handlowych, terenów inwestycyjnych. Poza tym duża baza ofert pozwala na wspólne transakcje między dwoma biurami WGN, co zwiększa znacznie dochody. – dodaje Leszek Michniak.

Pod opieką dużego Partnera

Postawienie na jedną, wybraną branżę, jest czasem trudnym procesem. Osoby, które chcą założyć własny biznes, niekiedy nie wiedzą, w jakim dobrze by się sprawdziły. Inną przeszkodą może być poczucie, że bez doświadczenia nie będą mogły wejść na rynek. Franczyza wychodzi naprzeciw takim właśnie osobom. Franczyzodawcy zapewniają swoim partnerom wsparcie, przekazują wiedzę niezbędną do prowadzenia biznesu i dbają, aby franczyzodawcy stale podnosili swoje kompetencje zawodowe

Jeśli marzysz o własnym biurze nieruchomości i chcesz zarabiać dla siebie a nie dla kogoś – pracując na etacie – powinieneś na poważnie przemyśleć model franczyzowy, zwłaszcza jeśli obawiasz się, że nie dysponujesz odpowiednio dużymi środkami, by działać w odpowiedniej skali. Zanim powiemy o zasadach i korzyściach z franczyzy w nieruchomościach, kilka słów należy poświęcić na odpowiedź na pytanie: czym w ogóle jest franczyza? Jest to rodzaj biznesu polegający na ścisłej współpracy dwóch podmiotów – oba są niezależnymi podmiotami. Ich kooperację reguluje umowa franczyzy. Franczyzodawca to ten, większy partner, który udostępnia swoją silną markę innemu przedsiębiorstwu. Przyjęcie marki wiąże się z przyjęciem praw i obowiązków z tego tytułu. Z kolei franczyzodawca ma obowiązek wspierać swego kooperanta poprzez dostarczanie know – how oraz m.in. systematyczne szkolenia. Franczyzodawca oprócz udzielenia szyldu, wymaga też akceptacji zasad i jego metody prowadzenia biznesu.

Dyskusje podczas intensywnych szkoleń na Kongresie WGN – Fot. WGN

Franczyzobiorca z tytułu korzystania z marki uiszcza odpowiednią opłatę i akceptuje zasady współpracy. Obie strony rozliczają się na podstawie pakietu franczyzowego, o czym powiemy później. Współpraca z Grupą WGN opiera się na jasnych, przejrzystych zasadach, opartych na wzajemnym zaufaniu. Celem Grupy jest dalsza ekspansja i umacnianie pozycji WGN na terenie całego kraju i poza granicami.

Model franczyzowy w Polsce

Franczyza franczyzie nierówna – przedsiębiorcy poszukujący partnera biznesowego powinni zdawać sobie z tego sprawę. System franczyzowy ma różne odmiany. Jest więc system indywidualny, gdzie główny podmiot ma kilku franczyzobiorców, model sieciowy – z wieloma firmami działającymi w ramach franczyzy, partnerski, gdzie franczyzodawca część placówek prowadzi samodzielnie, master franchising, gdzie kontrahent – franczyzobiorca ma dowolność w sposobie prowadzenia działalności czy wreszcie subordynacyjny, gdzie franczyzodawca samodzielnie nie prowadzi działalności, natomiast dzieli się z kontrahentami swoim pomysłem, następnie rozwijanym przez nich.

Franczyza w Polsce „czuje się” wyjątkowo dobrze. Co ciekawe – od kilku lat wzmacniają się polskie sieci franczyzowe, uzyskują przewagę nad sieciami zagranicznymi. W naszym kraju od 2000 roku działa Polska Organizacja Franczyzodawców (POF) zrzeszająca franczyzodawców działających w Polsce, którzy zobowiązali się przestrzegać Europejskiego Kodeksu Etyki Franczyzy. Od 2010 POF należy do Europejskiej Federacji Franczyzy, a od 2011 do Światowej Rady Franczyzy. Jak już wspomnieliśmy – model franczyzowy wyjątkowo dobrze funkcjonuje w naszym kraju. Z raportu „Rynek franczyzy” firmy doradczej PROFIT system oraz portalu Franchising.pl wynika, że na polskim rynku działa już blisko 1200 systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje ponad 70 tys. sklepów i punktów usługowych. Franczyza w naszym kraju daje pracę blisko pół miliona obywateli i wg ekspertów jest głównym motorem napędzającym mały biznes.

Jeśli porównać dane liczbowe sprzed 10 lat, okazuje się, że rozwój sieci franczyzowych jest bardzo dynamiczny. Wg wspomnianego raportu roku liczba systemów franczyzowych w naszym kraju wynosiła 329. Po 10 latach było ich już 1170, co oznacza wzrost o 255 procent.

Najwięcej systemów franczyzowych działa w branży gastronomicznej – ich liczba sięgnęła 176. Rynkiem najliczniej reprezentowanym przez franczyzobiorców od lat pozostaje natomiast branża artykułów spożywczych i przemysłowych – 154 handlowe marki skupiają ponad 36 tys. placówek na licencji.

Eksperci nie mają wątpliwości, że system franczyzowy czeka w Polsce nadal dynamiczny rozwój. Pozytywny dla tego sektora gospodarki okazał się brak podatku handlowego. Popularność, jaką model franczyzowy zyskał w Polsce, stanowi poświadczenie, że może być to dobra ścieżka rozwoju zawodowego dla początkujących na rynku przedsiębiorców. Wchodząc na rynek bez doświadczenia, mogą szybko zdobyć je od marki i ugruntowanej pozycji, które przez lata wypracowała skuteczny model biznesu przynoszący ponadprzeciętne przychody.

Franczyza w nieruchomościach

Choć system franczyzowy na pierwszy rzut oka nie kojarzy się z rynkiem nieruchomości, także w tym segmencie świetnie się sprawdza – oczywiście o ile obie strony wypełniają swoje obowiązki wynikające z umowy franczyzy.

Wejście we franczyzę nieruchomości jest pozornie znacznie bardziej łatwe po wejściu w życie prawa deregulującego ten zawód. Stało się tak od 2014 roku. Od 1 stycznia 2014 roku działalność pośrednika w obrocie nieruchomościami nie wymaga już posiadania licencji zawodowej. Nie są także konieczne inne licencje, zezwolenia czy koncesje. W praktyce każda osoba posiadająca zdolność do czynności prawnych, może założyć biuro nieruchomości. Przyjęte uregulowania znoszą konieczność posiadania praktyki zawodowej. Jedynym warunkiem działania jako pośrednik jest więc wyłącznie podpisanie umowy z klientem oraz obowiązkowe ubezpieczenie.

– Taki stan rzeczy może skłaniać do „startu” w tej branży, jednak należy również pamiętać o znacznie większej konkurencji i związanym z tym obniżeniem standardów. Na rynku obecnie obserwujemy masę mniejszych biur o charakterze wręcz „sezonowym”. Niestety spora ich grupa po deregulacji zawodu, psuje ten rynek, np. nie wypełniając podstawowych obowiązków wobec klientów, za to świetnie pamiętając o pobraniu prowizji. Na tym tle dobre biura mogą się oczywiście wyróżnić, ale mogą też „zginąć” w tłumie. Dlatego właśnie w czasach deregulacji tym bardziej młodym biurom opłaca się franczyza – komentuje Leszek Michniak, prezes Grupy WGN.

Choć ciężko precyzyjnie określić liczbę pośredników nieruchomości w Polsce. Sama grupa ludzi działających na starych zasadach, a więc mogących się pochwalić licencją pośrednika, to blisko 20 tys. Do tego dochodzi rzesza nowych pośredników, którzy weszli w ten zawód po deregulacji.

– Jeśli ktoś chce się wyróżnić na rynku, może to zrobić na dwa podstawowe sposoby: pierwszym jest oczywiście jakość oferowanych usług, drugim znana, polecana i ceniona marka. W przypadku prawidłowo funkcjonującej franczyzy, takie biuro otrzymuje trzy w jednym, bowiem działanie pod szyldem np. WGN obliguje do zachowania bardzo wysokich standardów. Ludzie, od których nie wymaga się już licencji, od dużego podmiotu dostają po prostu know – how, gruntowne przeszkolenie i szeroki marketing ofert nieruchomości, a więc konkretnie to, co gwarantuje nie tylko sukces biznesowy i finansowy, ale i jakość. Dlatego też świadomy klient chętniej wybierze cenione biuro znanej marki, niż firemkę typu no-name – tłumaczy Leszek Michniak.

System franczyzowy w nieruchomościach na przykładzie WGN

Na jakich zasadach funkcjonuje franczyza w nieruchomościach? Owocna współpraca biura i dużego kooperanta, właściciela marki opiera się na ścisłej kooperacji, w której mniejszy zachowuje autonomię, może wykazać się kreatywnością, ale jednocześnie musi przestrzegać podstawowych zasad, zachowywać odpowiednie standardy. W zamian za to i w ramach umowy franczyzowej, dostaje jak najszersze wsparcie nie tylko w postaci wiedzy i szkoleń, ale również kanałów promocji swoich nieruchomości i innych form wsparcia. Model współpracy franczyzowej na tym rynku omówimy na przykładzie Grupy WGN – największego pośrednika nieruchomości w Polsce.

Marka, która istnieje od 1991 roku może pochwalić się imponującymi wynikami w branży. Rozpoznawalność marki potwierdza szereg badań, typu „tajemniczy klient”, które pokazują, że WGN to szyld najlepiej rozpoznawalny w Polsce w segmencie pośrednictwa nieruchomości. Grupa działająca w systemie franczyzy może też pochwalić się szeregiem wyróżnień – m.in. uzyskaniem tytułu Ikony Biznesu 2015, Symbolu Rozwoju Biznesu Roku 2014, tytuł Najwyższa Jakość Quality International 2015 i 2017, Nagroda specjalna za WKŁAD W ROZWÓJ RYNKU NIERUCHOMOŚCI nadana przez Polską Federację Rynku Nieruchomości (PFRN) w 2016 r., Diament 30-lecia Polskiej Transformacji 2019 r., Złote Godło QI dla WGN 2019 i 2022, Medal 25-lecia PRFN 2020, Top Marka Laur Klienta 2021 i ponad setka innych prestiżowych wyróżnień i nagród.

Grupa w swojej historii współpracowała z ponad milionem klientów i partnerów handlowych z ponad 80 krajów świata. W 2022 Grupa WGN sfinalizowała ponad 13 600 transakcji, a w swojej historii przeprowadziła blisko ćwierć miliona transakcji.

Garść zaprezentowanych danych pokazuje przyszłemu franczyzobiorcy, na ile wartościowym jest podmiot, z którym chce on się związać. Oczywiście zbadanie kondycji i reputacji firmy oferującej franczyzę powinno być niezbędnym, podstawowym elementem, przed decyzją i podpisaniem umowy.

Oczywiście nie sama siła marki się liczy. Istotne jest natomiast to, na co franczyzobiorca może liczyć. Zakres franczyzy, zasady jej działania określa tzw. pakiet franczyzowy. Jest to dokument, w którym powinny się znaleźć takie dane, jak m.in. opis działania przedsiębiorstwa, zagadnienia dotyczące ochrony prawnej związanej z własnością przemysłową i intelektualną (szyldy, logo itp.), zobowiązania franczyzodawcy w zakresie szkoleń, zobowiązania franczyzobiorcy do korzystania jedynie z materiałów od podmiotu wyznaczonego przez franczyzodawcę, zobowiązanie franczyzodawcy do prowadzenia akcji reklamowych marki, deklarację franczyzodawcy dotyczącą zapewnienia franczyzobiorcom stałego dostępu do zasobów pomocy.

W przypadku WGN pakiet franczyzowy obejmuje m.in. możliwość korzystania z systemu identyfikacji wizualnej WGN: logotypu, zewnętrznych oznaczeń, wzorów dekoracyjnej typografii oraz firmowych druków, wzór systemu aranżacji i wyposażenia wnętrza biura, udostępnienie księgi standardów, a więc liczącej ponad 400 wzorów dokumentacji, zawierającej między innymi: zasady bezpieczeństwa wszystkich umów i transakcji WGN, umowy pośrednictwa sprzedaży, oferty handlowe, wykaz materiałów istotnych przy zawieraniu umowy pośrednictwa, wzór zgłoszenia danych do systemu GIODO i wiele innych dokumentów. Franczyzodawca oferuje również m.in. partycypację w kosztach poniesionych przez franczyzobiorcę na rzecz lokalnych działań marketingowych, oraz doradztwo i bieżące wsparcie formalno-prawne. WGN to rzetelna firma, która od 1991 roku zdobyła bogate doświadczenie w branży.  Z tego względu może zaoferować swoim franczyzobiorcom szeroki pakiet wiedzy i sposobów na osiągnięcie sukcesu we własnym biurze nieruchomości.

WGN na konferencji o nieruchomościach inwestycyjnych w Monachium

WGN na konferencji o nieruchomościach inwestycyjnych w Monachium – Fot. WGN

Marketing, marketing, marketing

W przypadku franczyzy w nieruchomościach jednym z podstawowych elementów pakietu franczyzowego powinien być dostęp do szerokiej gamy efektywnych narzędzi promujących nieruchomości danego biura. Dziś zasada jest prosta: albo istniejesz w internecie, albo nie istniejesz w ogóle – tłumaczy Leszek Michniak. – W przypadku WGN kładziemy na to wielki nacisk, dlatego franczyzobiorca dostaje dostęp do CRM programu iNET.wgn – profesjonalnego narzędzia obsługującego Oddziały WGN w internecie. Dzięki systemowi MLS WGN następuje wielokrotna wymiana około 40 tysięcy ofert nieruchomości pomiędzy placówkami WGN. Biuro dostaje też dostęp do narzędzia CRM, które zapewnia efektywne zarządzanie ofertami nieruchomości oraz uzyskuje przypisany wyłącznie franczyzobiorcy indywidualny serwis internetowy wyposażony w zaawansowaną wyszukiwarkę ofert nieruchomości, działający w 65 językach. Ponadto każda nieruchomość biura jest automatycznie eksportowana do ponad 150 portali internetowych, serwisów i subdomen działających pod WGN  – wymienia Leszek Michniak.

Dodaje, że ważnym elementem marketingu nieruchomości biur działających na zasadzie franczyzy jest także tradycyjne wydawnictwo papierowe „Apartamenty & Rezydencje” istniejące na rynku 30 lat, a także w promowanie się przez Grupę w serwisach internetowych – m.in. Komercja24.pl, Property Journal.pl, Dzialki.pl, ApartamentyPolska.com.pl, Ekskluzyw.pl oraz ApartamentyRezydencje.com. Wgnkredyty.pl, Mieszkaniasprzedaz.com.pl, a szczególnie flagowy portal WGN.pl.

– Dobry marketing to promocja nie tylko konkretnych rodzajów nieruchomości, ale i całej Grupy, dlatego w przypadku WGN dbamy o obecność na łamach ogólnopolskich portali informacyjnych i branżowych. Dzięki sprawnie działającemu Działowi Analiz Rynku Nieruchomości WGN dostarczamy szerokiej rzeszy odbiorców, atrakcyjne treści z zakresu rynku nieruchomości, najnowsze informacje i analizy o trendach, cenach itp. W ten sposób wizerunkowo zyskuje sama marka, a to przekłada się na sukces poszczególnych biur – komentuje Leszek Michniak.

Szkolenia, szkolenia, szkolenia

– Sukces w segmencie franczyzy w nieruchomościach zależy od wielu czynników – oczywiście liczy się operatywność pośredników, ale też znaczenie ma szeroka wiedza. Prawidłowo działająca franczyza musi opierać się na ciągłym szkoleniu, udoskonalaniu, dobrej komunikacji między centralą a biurami. Co więcej, nie jest to komunikacja w jedną stronę – w WGN wyznajemy zasadę, że uczymy się od siebie nawzajem. Szyld, pod którym działają biura, oczywiście poza pakietem niezbędnych szkoleń podstawowych i ciągłej opieki merytorycznej, powinien też być miejscem wymiany doświadczeń, w którym poszczególne biura spotykają się z centralą i z innymi biurami. Każdy uczy się na podstawie wiedzy drugiego. Temu służą u nas m.in. Konwenty Dyrektorów i Kongresy WGN, organizowane dwa razy do roku, a gromadzące przedstawicieli biur z całego kraju. Oprócz wykładów cenionych specjalistów stricte z rynku nieruchomości z Polski i zagranicy także z zakresu coachingu, budowania marki osobistej, oraz paneli dyskusyjnych umożliwiających wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami, a najlepszymi brokerami w Grupie, nagradzanymi statuetką Orła Brokera WGN oraz specjalnymi Wyróżnieniami Brokera WGN  – tłumaczy Leszek Michniak.

Franczyzodawca powinien reagować na zmienną sytuację rynkową. WGN wraz ze zmianą przepisów czy innych uwarunkowań aktualizuje na bieżąco bazę wiedzy i dokumentacji, która trafia do Partnerów – komentuje Leszek Michniak.

Narzędzia rozwoju działalności

Po deregulacji zawodu pośrednika, podaż usług na tym rynku znacznie wzrosła. Dziś bycie tylko i wyłącznie pośrednikiem nieruchomości to za mało, by odnieść rynkowy sukces. Coraz bardziej świadomy i wymagający klient często oczekuje podejścia kompleksowego, a więc np. usługi, która rozpocznie się od wytypowania dobrej oferty kredytowej i zapewnienia finansowania, a skończy np. na wykończeniu nieruchomości pod klucz.

Biuro, które chce podążać za trendami rynkowymi, musi zdawać sobie sprawę z coraz większej liczby usług w segmencie nieruchomościowym, natomiast franczyzodawca powinien oferować swoim biurom możliwość zaimplementowania tej oferty w swojej działalności.

Tak dzieje się w przypadku WGN. Franczyzobiorca może przystąpić do pozostałych programów WGN. W ten sposób znacznie poszerzy swoją ofertę – chodzi np. o działanie w ramach pośrednictwa kredytowego, ubezpieczeniowego, usług wykończeniowych czy też fachowej wyceny nieruchomości.

– Kompleksowa usługa na coraz bardziej wymagającym rynku jest ofertą przyszłościową. Ci którzy szybko i atrakcyjnie ją zaimplementują mają szansę na rynkowy sukces. Dziś klient chce wszystko załatwić w jednym miejscu i my powinniśmy mu to umożliwić – komentuje Leszek Michniak.

Widoki na przyszłość

Wielką niewiadomą jest to, w jakim kierunku będzie rozwijał się rynek nieruchomości w Polsce, ale mimo czynników, które budzą obawy przeważa optymizm. Jeśli uda się zachować ogólną koniunkturę na wysokim poziomie, prawdopodobnie utrzyma się też wysoki popyt na nieruchomości. Rośnie atrakcyjność rynku najmu, m.in. dzięki wzmożonemu popytowi ze strony przybyszów z zagranicy. Przed branżą nieruchomościową zawsze był, jest i będzie dobry okres, jednak zdyskontują go dobrze tylko ci, którzy zaoferują lepszą jakość. Przy wysypie mikro-biur, z jakim mamy obecnie do czynienia, przetrwają ci, którzy działają w systemie. Dlatego franczyza w branży nieruchomościowej będzie się rozwijać. Mały zniknie na dużym rynku. Pod wspólną marką ma szansę przetrwać, zaoferować odpowiedni standard i odnieść sukces biznesowy.

Marcin Moneta
redaktor naczelny Komercja24.pl
analityk rynku nieruchomości WGN

KONTAKT:
Dział Rozwoju Sieci Franczyzowej WGN
WGN, ul. Ruska 22, 50-079 Wrocław
tel.: 609 130 707, e-mail: franczyza@wgn.pl
www.franczyzawgn.pl

5/5 - (26 votes)

Osiągnij sukces

w branży nieruchomości
Zobacz również.
Franczyza nieruchomości

Franczyza nieruchomości

Franczyza nieruchomości to rozwiązanie, które stanowi bardzo dobrą alternatywę dla prowadzenia własnego biura. Jest to atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które chciałyby otworzyć własną działalność, ale nie wiedzą, jak do tego podejść. Istotną zaletą takiego modelu biznesowego jest znacząco ułatwiony start w branży, a także próg wejścia będący w zasięgu praktycznie każdego przedsiębiorcy. Wsparcie udzielane przez specjalistów w dużej mierze przyspiesza proces budowania rynkowej pozycji. Franczyzodawca zapewnia wsparcie merytoryczne, ale również marketingowe, co stanowi duży plus. Franczyzobiorca utrzymuje przy tym pełną kontrolę nad prowadzonym przez siebie biurem.

Czytaj więcej »
Siła i skuteczność popularnej franczyzy WGN przyciąga nowych Partnerów

Siła i skuteczność popularnej franczyzy WGN przyciąga nowych Partnerów

Pojęcie franczyzy jeszcze kilkanaście lat temu nie było w Polsce dobrze znane. Ilość firm, które prowadziły działalność biznesową w tym modelu była stosunkowo niewielka. Od pewnego czasu widoczna jest jednak duża zmiana w tym obszarze. Popularna franczyza nieruchomości to coraz szerzej rozpowszechniana metoda prowadzenia własnego biznesu. Z każdym kolejnym rokiem zainteresowanie otworzeniem własnej działalności w takiej formie skutecznie wzrasta, zwłaszcza wśród topowych, sprawdzonych marek takich jak WGN, które istnieją na rynku kilkadziesiąt lat.

Czytaj więcej »
Jak założyć agencję nieruchomości?

Jak założyć agencję nieruchomości?

Jak założyć agencję nieruchomości? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które zaznajomiły się z zasadami panującymi na tym rynku i widzą tam pole do własnej działalności. Można się przy tym kierować różnymi motywami, natomiast ze świadomością pewnych kompetencji, które będą potrzebne do uzyskania sukcesu. Pomoże w tym z pewnością wybór franczyzowego modelu biznesowego, najlepiej ze sprawdzoną marką WGN.

Czytaj więcej »
Nowy Partner franczyzowy – współpraca franczyzowa z WGN w Lubinie

Nowy Partner franczyzowy – współpraca franczyzowa z WGN w Lubinie

Grupa WGN w marcu 2025 r. rozpoczęła kolejną współpracę franczyzową i przyjęła do swojego grona drugiego już w tym miesiącu Partnera – panią Agnieszkę Gajówka, która będzie prowadzić biuro franczyzowe w Lubinie.
Pani Agnieszce zależało na podjęciu pracy w branży, na którą było i jest zapotrzebowanie na rynku, a także takiej, która daje możliwość niesienia pomocy innym oraz oferuje możliwości rozwoju. Uważa, że zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami doskonale spełnia te kryteria.

Czytaj więcej »
Jak otworzyć agencję nieruchomości?

Jak otworzyć agencję nieruchomości?

Jak otworzyć agencję nieruchomości? Jest to prostsze, niż myślisz. Nie potrzeba do tego specjalnych uprawnień, więc bazą jest posiadanie pewnych środków finansowych na początek i oczywiście odpowiednie cechy personalne. Niezwykle przydatna będzie umiejętność podejmowania decyzji pod presją, zarządzania ludźmi. Istotne pozostają też pewne zdolności handlowe i międzyludzkie, ponieważ cała branża w znacznym stopniu bazuje na prowadzeniu biznesu oraz utrzymywaniu relacji z klientami. Dla chętnego bez żadnego doświadczenia w branży nieruchomości działanie na własną rękę będzie trochę utrudnione, więc warto rozważyć przystąpienie do franczyzy. Operujesz wtedy pod szyldem sprawdzonej marki, wzbudzając większe zaufanie klientów. Taką możliwość daje WGN.

Czytaj więcej »
Franczyza WGN w pytaniach i odpowiedziach

Franczyza WGN w pytaniach i odpowiedziach

WGN, który oferuje współpracę w ramach franczyzy, uznawany jest od ponad ćwierć wieku za lidera wśród agencji nieruchomości i pośredników na rynku nieruchomości nie bez powodu. Dla nas największą satysfakcją jest to, że średni staż biura franczyzowego WGN wynosi ponad 16 lat. To świadczy o partnerskiej relacji biznesowej, która przekłada się na wspólne budowanie wizerunku marki. Sukces franczyzy nieruchomości zawdzięczamy przede wszystkim przetestowanemu na własnym sukcesie, autorskiemu Know-How, jakie przekazujemy każdemu nowemu Parterowi oraz systematycznym szkoleniom, które są prowadzone dla naszych Franchise-biorców i ich agentów przez najlepszych praktyków-wykładowców krajowych i zagranicznych – specjalistów z zakresu szeroko rozumianego obrotu rynku nieruchomości i finansów. Obecnie WGN to ponad 500 agentów, doradców, prawników, analityków pracujących w 81 biurach na terenie całej Polski. WGN w 2017 roku przeprowadził ponad 7200 transakcji i pośredniczył w sprzedaży nieruchomości o wartości ponad 3,4 mld złotych. 

Czytaj więcej »
Jak otworzyć biuro nieruchomości bez licencji?

Jak otworzyć biuro nieruchomości bez licencji?

Jak otworzyć biuro nieruchomości bez licencji? Marzeniem niejednej osoby jest prowadzenie własnego dochodowego biznesu. Jednak nawet przy znajomości branży osoby takie nie wiedzą często, jak rozpocząć taką działalność. Dużym zainteresowaniem cieszy się branża nieruchomości, na której można działać w kilku sektorach. Obecnie jest to naprawdę proste i znacznie łatwiejsze, niż przed laty. Oczywiście wraz z podjęciem jakichkolwiek decyzji warto mieć świadomość, co wiąże się z taką działalnością i co trzeba zrobić. Najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z franczyzy, która niezwykle pomaga w początkach, jak i późniejszym rozwoju. Osoby zainteresowane franczyzą zachęcamy do podjęcia się współpracy ze sprawdzoną grupą WGN.

Czytaj więcej »
Dlaczego franczyza WGN jest najlepszym wyborem na rynku nieruchomości?

Dlaczego franczyza WGN jest najlepszym wyborem na rynku nieruchomości?

Franczyza WGN to dobry wybór na rynku nieruchomości, ponieważ taki model prowadzenia działalności staje się w Polsce coraz bardziej popularny. To atrakcyjne rozwiązanie dla osób pragnących rozpocząć własny biznes, ale nieposiadających jeszcze konkretnego pomysłu, jak również dla tych, którzy mają już doświadczenie w danej branży, lecz brakuje im wiedzy na temat samodzielnego zarządzania własną firmą. W takich sytuacjach kluczowe jest wsparcie sprawdzonego partnera, który dostarczy nie tylko know-how, ale również stabilne fundamenty do rozwoju biznesu. Jedną z najlepszych propozycji na rynku nieruchomości jest oczywiście franczyza WGN.

Czytaj więcej »
Co wyróżnia franczyzę WGN od innych sieci? Nasi Partnerzy zachowują autonomię.

Co wyróżnia franczyzę WGN od innych sieci? Nasi Partnerzy zachowują autonomię.

Co wyróżnia franczyzę WGN od konkurencji? Ten rok WGN może zamknąć liczbą 100 biur.
Czy wszystkie biura nieruchomości są takie same? Absolutnie nie. Wśród konkurencji wyróżnia się Grupa WGN, która corocznie utrzymuje swoją wysoką pozycję na rynku. Tak imponująca liczba franczyzobiorców stanowi potwierdzenie popularności tej marki. Partnerzy biznesowi chętnie rozpoczynają działalność biznesową pod szyldem WGN, powierzając we franczyzodawcy swoje zaufanie.

Czytaj więcej »
Agencja nieruchomości w Polsce - lepiej we franczyzie, czy na własną rękę?

Agencja nieruchomości w Polsce – lepiej we franczyzie, czy na własną rękę?

Agencja nieruchomości w Polsce jest bardziej opłacalna we franczyzie, czy na własną rękę? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z rynkiem nieruchomości. Prowadzenie własnego biura nieruchomości w Polsce to zawodowy cel wielu osób. Jest to forma biznesu atrakcyjna zarówno dla osób, które działają już w tej branży, jak również dla tych do tej pory z nią nie związanych. Wiele zależy jednak od wiedzy, jaką już posiada taka osoba. Liczy się także jej doświadczenie w praktyce. Poleganie na własnych nabytych umiejętnościach może być tak samo korzystnym rozwiązaniem, jak współpraca z cenionym na rynku biurem nieruchomości. Należy jednak zaznaczyć, że w wielu aspektach wybór franczyzy może okazać się bezpieczniejszy.

Czytaj więcej »
Dochodowa franczyza

Dochodowa franczyza

Dochodowa franczyza to coś, o czym marzy wiele osób. Znaczna część z nich zastanawia się jednak, co trzeba wiedzieć, żeby rzeczywiście osiągnąć sukces na tym polu. Do tego trzeba dokonać wyboru branży, w obszarze której będzie się prowadziło działalność biznesową. Do rozpatrzenia jest tymczasem szereg czynników. Ten model biznesowy jest naprawdę ciekawą koncepcją, której skuteczność jest jednak w dużej mierze uzależniona od wyboru branży, a nawet samej marki, z którą będzie się współpracować. Świetnym pomysłem będzie spróbowanie swoich sił na rynku nieruchomości i dołączenie do Grupy WGN. Branża nieruchomości w Polsce cieszy się w ostatnich latach dużym zainteresowaniem. Rynek stale się rozwija, a pandemia koronawirusa była dla tej branży testem, który ta zdała z dobrym wynikiem.

Czytaj więcej »

Już dziś zacznij

budować swoją przyszłość

Zadaj pytanie. Skontaktuj się z Nami.

Magdalena Nyrka

Menadżer ds. Rozwoju Grupy WGN

Agentka Franczyza Nieruchomości WGN

Luiza Stasiak

Dyrektor ds. Rozwoju Grupy WGN

Zadzwoń
NAPISZ DO NAS
Scroll to Top