Fot. WGN
Na polskim rynku coraz większą popularność zyskuje franczyzowy model współpracy biznesowej. To rozwiązanie skrojone na miarę potrzeb osób, które chciałyby otworzyć własny biznes, jednak nie mają pomysłu lub odpowiedniego poziomu wiedzy i doświadczenia. Grupa WGN, z którą można zawrzeć współpracę w ramach franczyzy nieruchomości, liczy około 100 biur nieruchomości, w tym także Biuro WGN zagranicą w Hiszpanii: Costa del Sol. WGN ma stabilną pozycję na rynku pośrednictwa obrotu nieruchomościami nie tylko w Polsce, ale i na rynku międzynarodowym. Marka WGN prężnie działa od ponad 32 lat i nadal rośnie w siłę, przyjmując nowych Partnerów franczyzowych. Od początku powstania Wielkiej Giełdy Nieruchomości, czyli od 1991 roku do czerwca 2023 roku zrealizowała ponad 255 000 transakcji, tym samym uszczęśliwiając ponad pół miliona klientów. WGN jest marką o największym doświadczeniu na rynku, dzięki czemu ma wypracowaną wysoką pozycję jako Lider i jest wyspecjalizowaną zwłaszcza w obrocie nieruchomościami drogimi tj. premium i inwestycyjne.
Spis treści:
Zalety
Kwartalnik Apartamenty&Rezydencje
Co przemawia za podjęciem współpracy z Grupą WGN
Portale
Podsumowanie
Jakie zalety ma prowadzenie biznesu w ramach franczyzy nieruchomości?
Prowadzenie własnego biura nieruchomości w formie franczyzy może być niezwykle satysfakcjonujące. Poza ciekawą i pełną wyzwań pracą, w której nie ma monotonii, właściciel biura nieruchomości może uzyskiwać naprawdę satysfakcjonujące przychody.
Franczyzę nieruchomości warto założyć we wpółpracy z WGN, ponieważ jest to:
– uznana i prestiżowa marka WGN – absolutny lider na rynku nieruchomości, polski kapitał. Bardzo duże zaufanie klientów, którzy uważają markę WGN za bezpieczną, profesjonalną i skuteczną;
– marka najbardziej rozpoznawalna nie tylko w Polsce, ale i na rynku międzynarodowym, ponad 4 % wszystkich transakcji to międzynarodowe;
– sprawdzony model biznesowy – I miejsce w Polsce pod względem zrealizowanych transakcji nieruchomości – ponad 13 600 w 2022 r.;
– partnerski model współpracy – tylko u nas Partner ma wolność działania, dającą swobodę i kreatywność bez narzucania planów sprzedażowych;
– 100% zysku dla Partnera – przejrzyste zasady współpracy, rozsądna miesięczna opłata, brak opłat procentowych od obrotów;
– Know-How WGN – zbiór umów i procedur gwarantujących sukces i bezpieczeństwo klientów, Partnerów Grupy WGN oraz realizowanych transakcji;
– pakiet szkoleń dla właścicieli i agentów – indywidualne Na Start oraz intensywne Cykliczne w ramach Akademii Nieruchomości WGN. Szkolenia dają rewelacyjną skuteczność – na 1 agenta na miesiąc przypada średnio ponad 2,1 przeprowadzonych transakcji (a najlepsi doradcy realizują średnio 8-12 transakcji);
– Help desk Liderów, Działu Prawnego i stałego dedykowanego opiekuna. Bieżąca aktualizacja dokumentacji, zgodna z obowiązującymi przepisami i zarządzeniami;
– autorski program CRM pozwalający optymalnie zarządzać ofertami nieruchomości i pracą agentów z każdego miejsca.

Selfie z logo WGN – Fot. WGN
Kwartalnik Apartamenty&Rezydencje
Jako jedyni wśród agencji nieruchomości i sieci franczyzowych już od 1992 roku wydajemy własne czasopismo. Jest to istotna wartość dodana, która nie tylko podnosi prestiż marki, ale też stanowi doskonałe miejsce na reklamę nieruchomości.
Magazyn nieruchomości „A&R” prezentuje ponad pół tysiąca ekskluzywnych nieruchomości na sprzedaż i wynajem, takich jak: apartamenty, lofty, luksusowe mieszkania, rezydencje, wille, ekskluzywne domy, posiadłości, pałace, dwory, zamki oraz kamienice. Prezentowane w magazynie nieruchomości stanowią oferty biur franczyzowych Grupy WGN. Tym sposobem Centrala WGN ma możliwość dodatkowego reklamowania ofert swoich partnerów w biznesie, co przekłada się na obopólną korzyść.
Grupa WGN jest absolutnym liderem w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi, zabytkowymi i premium. Swoje nieruchomości promuje na blisko 200 portalach, serwisach i subdomenach, a kwartalnik „Apartamenty&Rezydencje” jest mocnym narzędziem do promocji tych nieruchomości.
Każde wydanie rozchodzi się w ponad 90 000 egzemplarzy w wersji papierowej i elektronicznej.
Co przemawia za podjęciem współpracy z Grupą WGN w ramach franczyzy nieruchomości?
Franczyza nieruchomości jest coraz bardziej popularną formą prowadzenia własnego biznesu. Grupa WGN jest idealnym kandydatem do rozpoczęcia współpracy, ponieważ:
– aż 6-ciu Partnerów posiada 2 lub więcej własnych oddziałów, a ilość biur prowadzonych już przez drugie pokolenie to 7;
– biura o najdłuższym stażu w Grupie WGN istnieją po 30 lat;
– w całej Grupie WGN pracuje ponad 650 osób, w tym 550 Agentów ds. nieruchomości;
Ponadto statystyki są bardzo pozytywne:
– szacunkowy średni staż pracy agenta w Grupie WGN wynosi ponad 8 lat,
– w samym tylko pierwszym półroczu 2023 WGN przeprowadził ponad 7 200 transakcji,
Promocja Marki WGN na arenie międzynarodowej, w tym uczestnictwo na największych Targach inwestycyjnych jak MiPiM w Cannes oraz EXPO REAL w Monachium dało duży udział (ok. 4% w 2022 roku) w obrocie nieruchomościami z klientami spoza Polski. Również portal WGN.pl ma 11,51 % użytkowników zagranicznych, czyli co 9 osoba wchodząca na wgn.pl jest z rynku międzynarodowego z czego najwięcej wejść było w kolejności: USA, Niemcy, Anglia, Irlandia, Szwecja, Holandia, Francja, Indonezja, Norwegia, Kanada.
WGN z uwagi na ponadprzeciętne doświadczenie w sektorze Premium i komercyjnym – 43% stanowią właśnie ten rodzaj nieruchomości.
Na sukces Grupy WGN składa się pozyskiwanie ofert z klauzulą wyłączności, które w czerwcu 2023 stanowiły ponad 64% wszystkich ofert. Natomiast skuteczność sprzedaży wynosi ponad 97% wszystkich ofert nieruchomości.
Ilość wejść na flagowy portal WGN.pl w okresie od stycznia do czerwca 2023 wyniosła ponad 720 tysięcy. WGN, czyli Wielka Giełda Nieruchomości, to rzetelna marka, o ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości, która działa zarówno w Polsce, jaki poza granicami kraju.
Portale w służbie Grupy WGN
Reklama jest dźwignią handlu, z czego Grupa WGN doskonale zdaje sobie sprawę. Dlatego też WGN, jako odpowiedzialny franczyzodawca, dokłada wszelkich starań, aby oferty franczyzobiorców dostępne były na jak największej liczbie portali. Ważne jest, aby klient poszukujący nieruchomości, mógł ją łatwo znaleźć w Internecie. Jednak Grupa WGN nie ogranicza się do publikowania ofert wyłącznie na ogólnodostępnych wyszukiwarkach. WGN posiada wyspecjalizowane portale w poszczególnych kategoriach nieruchomości:
– Komercja24.pl, Propertyjournal.pl – nieruchomości komercyjne i inwestycyjne,
– Ekskluzyw.pl, Apartamentyrezydencje.com – nieruchomości premium tj. apartamenty, rezydencje, posiadłości, pałace, zamki,
– Dzialki.pl – tereny, grunty, działki,
– Wgnkredyty.com – pośrednictwo kredytowe.
Dzięki korzystaniu z ogólnodostępnych serwisów ofertowych oraz własnych portali branżowych, Grupa WGN może jeszcze szerzej promować posiadane w bazie oferty nieruchomości.

Cykliczne, intensywne szkolenia na Kongresach WGN – Fot. WGN
Podsumowanie korzyści z Grupą WGN
Reasumując, największą korzyścią koncernu WGN jest jego największe doświadczenie i prestiż na rynku i największa rozpoznawalność, jako polska marka na świecie. Grupa WGN od 1991 roku buduje swoją markę, co przekłada się na obecny sukces i wysoką pozycję w branży. Przystępując do Grupy WGN, Partnerzy mają pewność, że wybrali stabilny biznes na lata i na pokolenia. Do współpracy franczyzowej podchodzimy po partnersku i na jasnych zasadach. Zależy nam, aby pod szyldem WGN pracował stabilny i zgrany zespół, a biura regionalne działające na zasadach franczyzy rosły w siłę i rozwijały się indywidualnie, z korzyścią dla wizerunku całej Grupy.
Szkolimy każdego Partnera według swoich wypracowanych przez dziesiątki lat zasad, które szybko przynoszą zadowalające efekty, dając poczucie bezpiecznej drogi do sukcesu. Dla przypomnienia w roku 2022 Wielka Giełda Nieruchomości zrealizowała rekordową ilość transakcji – ponad 13 600, sprzedając nieruchomości o wartości ponad 3 mld PLN, a udział marki na rynku pierwotnym i wtórnym wyniósł blisko 2% całego wolumenu transakcji w Polsce.
Lipiec 2023
Dział Rozwoju Grupy WGN
tel.: 609 130 707,
e-mail: franczyza@wgn.pl