WGN to największy polski Koncern Obrotu Nieruchomościami, obecny na rynku już 29 rok, w którym pracuje ponad 500 specjalistów, w tym agentów nieruchomości oraz doradców kredytowych zatrudnionych w około 80 oddziałach w kraju i zagranicą. Podstawową ofertą Grupy WGN i biur franczyzowych jest pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, w szczególności nieruchomościami z wyższej półki. Poza sektorem nieruchomości premium Grupa WGN działa prężnie w sektorze nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. Do Grupy WGN stale przyłączają się nowi partnerzy biznesowi, którzy dostrzegają wysoką pozycję marki na rynku nieruchomości. Dowiedz się więcej o naszym systemie franczyzowym!
Spis treści:
O Grupie WGN
Sprawdzony model biznesowy
Oddziały w Grupie WGN
Co zapewniamy klientom?
Kto może zostać Partnerem?
Kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?
Mniejsze czy większe miasta?
Czym się wyróżniamy?
Plany na kolejne lata
Kim jest WGN i dlaczego warto skorzystać z oferty franczyzy?
WGN to Wielka Giełda Nieruchomości, która swoją centralę ma we Wrocławiu, w ścisłym centrum miasta. Warto skorzystać z oferty franczyzy WGN, gdyż to największy w Polsce Koncern Obrotu Nieruchomościami, 29 lat na rynku, w którym pracuje ponad 500 specjalistów, w tym agentów nieruchomości oraz doradców kredytowych zatrudnionych w 80 oddziałach w kraju i zagranicą. Podstawową działalnością Grupy WGN jest pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, w szczególności nieruchomościami tzw. premium. Grupa WGN w swoich działaniach zawsze stawia na profesjonalizm, zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa transakcji oraz wszechstronną i kompleksową obsługę klientów. Poznaj koncern bliżej i skorzystaj z oferty franczyzy!
Jak długo działamy na rynku i jaki model współpracy wypracowaliśmy?
Grupa WGN na rynku istnieje 29 lat a budowa sieci franczyzowej rozpoczęła się w 1992 roku.
Jako najstarsza i najbardziej rozpoznawalna, doświadczona sieć franczyzowa jest prekursorem wielu innowacyjnych rozwiązań w branży nieruchomości w Polsce. Wysoka skuteczność Grupy WGN pozwala zaoszczędzić czas i obniżyć koszty partnerów w prowadzeniu działalności.
Niewątpliwym sukcesem jest przeprowadzenie w ciągu całej historii działalności ponad 180 000 transakcji. Jest to zasługa wypracowanego modelu partnerskiego, regularnych szkoleń i sprawdzonego Know-How. Naszych Franczyzobiorców traktujemy jak partnerów – mają pełną swobodę w działaniu przy naszym stałym wsparciu.
Dzięki takiemu podejściu mogą oni samodzielnie podejmować działania, które umożliwią dalszy rozwój ich biura. Wypracowanie nowych rozwiązań biznesowych przyczynia się do sukcesu nie tylko pojedynczego biura, ale całej Grupy WGN.
Ile jest jednostek własnych i franczyzowych?
Obecnie, poza Centralą WGN, posiadamy 80 oddziałów franczyzowych nieruchomości w Polsce. Możemy zdradzić, że trwają rozmowy na otwarcie kolejnych oddziałów nieruchomości w dużych miastach regionalnych w kraju, ale na tym etapie nie chciałabym za dużo zdradzać. Myślimy również o otwarciu się na rynek brytyjski, ale tą kwestię uzależniamy od czynników zewnętrznych.
fot. pixabay.com
Co, przy coraz większych wymaganiach konsumentów, WGN jest w stanie zapewnić swoim klientom?
Zauważalny jest oczywiście wzrost wymagań klientów, którzy oczekują pełnej profesjonalnej obsługi na każdym etapie transakcji. Korzystając z usług biura nieruchomości, chcą mieć zapewnione często również doradztwo kredytowe, ubezpieczeniowe, wycenę nieruchomości, remont czy aranżację wnętrza. WGN wychodząc naprzeciwko swoim klientom oferuje w swoich biurach właśnie taką kompleksową obsługę. W tym zakresie również jesteśmy prekursorem wśród sieci franczyzowych. Kompleksowa obsługa przyciąga nowych klientów, natomiast dotychczasowi wracają do naszych biur, aby kontynuować współpracę lub polecają WGN znajomym.
Kto może zostać Partnerem Franczyzowym WGN i na jaką ofertę może liczyć?
Sprawdź szczegóły oferty franczyzy WGN! Naszym Partnerem może zostać zarówno osoba / firma, która nie ma doświadczenia w nieruchomościach a chce działać w lukratywnym zawodzie nieruchomościowca, jak i w pełni ukształtowany pośrednik. Oczywiście musi posiadać istotne dla menadżera/lidera cechy, jak determinacja, konsekwencja w działaniu i dążenie do sukcesu. Takie osoby są dla nas bardzo cenne, ponieważ nie posiadają nawyków z poprzednich miejsc pracy a nasze Know-How i pakiet profesjonalnych szkoleń zapewnia im szybkie i skuteczne zdobycie wiedzy.
Nasi Franczyzobiorcy to również osoby mające doświadczenie uzyskane w innych biurach nieruchomości a chcące przejść na własny rachunek. A także agencje nieruchomości, które chcą zdobyć na swoich rynkach regionalnych przewagę nad konkurencją i wejść z sukcesem na rynek nieruchomości komercyjnych i premium, a tym samym zwiększając swoje przychody. Inwestorzy bowiem skorzystają z usług tylko dużych i rozpoznawalnych marek. Jako ciekawostkę mogę podać, że w ciągu ostatnich trzech lat przyjęliśmy do Grupy WGN aż 16 biur z konkurencyjnych sieci franczyzowych. To stanowi poświadczenie wysokiego poziomu Partnerstwa, jakie oferuje Grupa WGN.
Nowy Partner już od samego początku zostaje otoczony opieką Centrali. Zostaje gruntownie przeszkolony podczas indywidualnego kilkudniowego szkolenia startowego, uzyskuje Know-How (w tym ponad 250 dokumentów potrzebnych do prowadzenia biura nieruchomości), dostęp do nowoczesnych narzędzi, jak autorski program WGN.inet z systemem CRM i automatycznym eksportem wszystkich ofert nieruchomości WGN na 50 portali i serwisów branżowych, stronę internetową własnego biura, a także pakiet materiałów reklamowych. Ponadto przez cały okres współpracy Partner ma do dyspozycji dedykowanego opiekuna oraz wsparcie działu prawnego i Centrali. Nie pobieramy żadnych prowizji od obrotów, a tym samym cały wypracowany zysk należy do naszego Partnera.
Zwiększa to motywację do działania i rozwoju wśród franczyzobiorców. Dzięki zatrzymywaniu wypracowanego zysku czują oni większą satysfakcję i motywację do dalszych działań.
Po jakim czasie następuje potencjalny zwrot z inwestycji, którą musi ponieść franczyzobiorca?
Szacowany koszt potrzebny na otwarcie biura nieruchomości pod szyldem WGN to 10 – 15 tys. złotych. Powyższa kwota dotyczy lokalu biurowego bez konieczności generalnego remontu. W jej skład wchodzi natomiast: jednorazowa opłata startowa za przyłączenie do sieci, oszyldowanie zewnętrzne i wewnętrzne biura, wyposażenie biura, marketing lokalny niezbędny w początkowym okresie działalności oraz koszty związane z prowadzeniem działalności. Aby ułatwić Partnerom start Centrala zwalnia go z konieczności dokonywania opłat miesięcznych przez pierwsze dwa miesiące.
Zwrot nakładów poniesionych na uruchomienie własnego biura WGN zwraca się po 1-3 transakcji, w zależności od ich wartości. Przeważnie rentowność uzyskuje się po pierwszych 2- 3 miesiącach. Czas wolny od opłat nowi Partnerzy biznesowi mogą wykorzystać na budowanie wizerunku swojego biura w regionie. Mogą także skupić się na zbudowaniu zespołu agentów.
Czy koncept WGN lepiej się sprawdza w mniejszych czy większych miastach?
Nasze doświadczenie, przeszkolenie startowe oraz wypracowane Know-How pozwala uzyskać sukces biznesowy zarówno w mniejszych miastach, jak i dużych aglomeracjach. W miastach poniżej 100 tys. mieszkańców nasz Partner staje się liderem na swoim rynku już w ciągu 6-12 miesięcy. Natomiast w większych miastach, gdzie jest bardzo duża konkurencja, biura WGN plasują się w ścisłej czołówce już po 12 miesiącach.
To bardzo dobre wyniki, które zachęcają franczyzobiorców do dalszego rozwoju i budowania jeszcze wyższej pozycji całej Grupy na regionalnym rynku.
Najlepszym przykładem może być fakt, że 5 Partnerów otworzyło kolejne, drugie lub trzecie, własne oddziały WGN, w innych miastach. Dowodem na to, że nieruchomości to działalność przynosząca sukces i zyski a Grupa WGN to idealny wybór jest, że już 5 biur prowadzonych jest przez kolejne pokolenie. Średni staż biura WGN należy do również imponujących i wynosi ponad 16 lat. Tak dobre wyniki stanowią poświadczenie, że centrala WGN jest dobrym partnerem w biznesie.
fot. pixabay.com
Co stanowi przewagę konkurencyjną oferty franczyzy WGN pozwalającą na wyróżnienie się w segmencie franczyzodawców?
Przewaga oferty franczyzy WGN nad konkurencją to zasługa dużego doświadczenia w branży nieruchomości, profesjonalizmu w obsłudze klienta, skuteczności w realizacji zleceń klientów oraz regularne podnoszenie kwalifikacji doradców.
Jako jedyna sieć w nieruchomościach organizujemy dwa razy w roku kilkudniowe szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe dla naszych Partnerów i ich współpracowników. Szkolenia prowadzone są przez wybitnych specjalistów z Polski i zagranicy. Wyróżniamy się również tym, że dajemy naszemu Partnerowi pełną swobodę w prowadzeniu swojego biura – co nasi Franczyzobiorcy bardzo często podkreślają oraz chwalą. Jak również fakt, że nie pobieramy prowizji od obrotów a cała baza pozyskanych ofert należy do naszego Partnera, również po ewentualnym zakończeniu współpracy. Ponadto jako jedyna sieć franczyzowa jesteśmy wydawcą 3 własnych tytułów branżowych, które są dodatkowym narzędziem promującym nieruchomości naszych Partnerów. Magazyny dostępne są w salonach prasowych oraz dystrybuowane na targach w Polsce oraz podczas najbardziej popularnych międzynarodowych targów nieruchomości w Cannes i Monachium. Każdego dnia dążymy do realizacji naszego motta: Bycie liderem zobowiązuje, ponieważ dobrze wiemy, że konkurencja nas cały czas podpatruje.
Zależy nam nie tylko na budowaniu pozycji na rynku, ale też zadowoleniu naszych Partnerów biznesowych. Dbamy o to, aby regularnie podnosili oni swoją wiedzę branżową. W przypadku trudności mogą zawsze zwrócić się do odpowiednich działów w Centrali WGN. To sprawia, że oddziały WGN naprawdę mogą czuć się częścią Wielkiej Grupy. Razem tworzymy jeden duży, stabilny zespół, który obsługuje klientów nie tylko w całej Polsce, ale też na rynku międzynarodowym. Właśnie dlatego nazywamy siebie Grupą.
Jakie są plany na końcówkę roku i rok 2020?
Koniec roku to tradycyjnie okres podsumowań roku minionego oraz przygotowanie planów na nadchodzący 2020 rok. Analizujemy, jakie działania przyniosły najlepsze rezultaty i co powinniśmy zmienić, aby utrzymać pozycję lidera na rynku nieruchomości.
Chcemy m.in. bardziej skupić się na pozyskiwaniu i obsłudze klientów z zagranicy. Jak dobitnie pokazują statystyki portalu WGN.pl – aż 14 % użytkowników pochodzi z rynku międzynarodowego, w tym aż 9 % użytkowników anglojęzycznych. Dzięki czemu Grupa WGN w 2019 zrealizowała ponad 3% transakcji z klientami zagranicznymi. W przyszłym roku chcemy nadal powiększać sieć biur o kolejne miasta na mapie Polski oraz Europy. Planujemy wprowadzenie nowych narzędzi służących do promocji Grupy WGN oraz nowych sposobów pozyskiwania nieruchomości.
Zależy nam na stałym zwiększaniu poziomu obsługi naszych klientów. Partnerzy biznesowi wymieniają się swoimi doświadczeniami podczas szkoleń i kongresów, co dodatkowo pozytywnie wpływa na rozwój całej Grupy WGN.