Fot. WGN
WGN, który oferuje współpracę w ramach franczyzy, uznawany jest od ponad ćwierć wieku za lidera wśród agencji nieruchomości i pośredników na rynku nieruchomości nie bez powodu. Dla nas największą satysfakcją jest to, że średni staż biura franczyzowego WGN wynosi ponad 16 lat. To świadczy o partnerskiej relacji biznesowej, która przekłada się na wspólne budowanie wizerunku marki. Sukces franczyzy nieruchomości zawdzięczamy przede wszystkim przetestowanemu na własnym sukcesie, autorskiemu Know-How, jakie przekazujemy każdemu nowemu Parterowi oraz systematycznym szkoleniom, które są prowadzone dla naszych Franchise-biorców i ich agentów przez najlepszych praktyków-wykładowców krajowych i zagranicznych – specjalistów z zakresu szeroko rozumianego obrotu rynku nieruchomości i finansów. Obecnie WGN to ponad 500 agentów, doradców, prawników, analityków pracujących w 81 biurach na terenie całej Polski. WGN w 2017 roku przeprowadził ponad 7200 transakcji i pośredniczył w sprzedaży nieruchomości o wartości ponad 3,4 mld złotych.
Spis treści:
Czy doświadczenie jest wymagane?
Ile Partnerów rozpoczęło z nami współpracę w 2017 roku?
Na czym opiera się współpraca?
Koszty
Wymagania dotyczące lokalu
Jakie wsparcie otrzymuje Partner?
Pierwsze przychody
Zmiany strategii
Korzyści
Plany na najbliższą przyszłość
Czy wymagane jest doświadczenie u kandydatów chcących podjąć współpracę w ramach franczyzy z WGN?
Nie, doświadczenie nie jest wymagane od kandydatów, którzy chcą rozpocząć współpracę z WGN w ramach franczyzy. Wiek, płeć, dotychczasowe doświadczenie, wykształcenie nie stanowią żadnego kryterium. Naszymi Partnerami mogą zostać osoby młodsze i doświadczone, wykształcenie również nie jest decydujące. Nie jest także konieczne, by kandydat prowadził już biuro nieruchomości. Najważniejszym kryterium w wyborze partnera franczyzowego jest jego umiejętność pracy z ludźmi – czy to z zespołem agentów, czy z klientami. Mile jest widziane w tej kategorii działalności doświadczenie w usługach jak, np. w finansach.
Brak wymagań potwierdzonych dyplomami czy szkoleniami stanowi uproszczenie w biznesowym starcie. Ważne jest zaangażowanie i profesjonalne podejście do prowadzenia własnego biura franczyzowego w ramach Grupy WGN. Istotna jest też umiejętność budowania i utrzymania stałego zespołu współpracowników, zwłaszcza agentów nieruchomości. Zespół agentów musi być dobierany w czasie i musi cały czas podnosić swoje kwalifikacje zawodowe, by móc osiągać każdego miesiąca ponadprzeciętne zarobki. Przeciętnie agent w Grupie WGN realizuje każdego miesiąca średnio 2,2 transakcje. Stały zespół agentów jest podstawą sukcesu biura WGN.
Jeśli chodzi o kwestie formalne, to dawniej obowiązkowe było posiadanie licencji pośrednika w obrocie nieruchomościami. Obecnie obowiązek ten jest już zniesiony, dzięki czemu praktycznie każdy może rozpocząć karierę zawodową w tym segmencie rynku. Ważne jest jednak, aby pamiętać o konieczności posiadania predyspozycji do wykonywania tego właśnie zawodu. Wprawdzie franczyzodawca zapewnia przekazanie pełnego know-how, jednak franczyzobiorca musi wykazać się determinacją i zaangażowaniem. Musi też być nastawiony na ciągłe poszerzanie swojej wiedzy, co pozwoli mu rzetelnie obsługiwać klientów na szeroko rozumianym rynku nieruchomości
Ile Partnerów rozpoczęło z nami współpracę w 2017 roku?
Grupa WGN cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony osób i podmiotów, które chciałyby rozpocząć prowadzenie własnego biznesu pod naszymi skrzydłami. W 2017 roku przyłączyliśmy do Grupy WGN piętnaście nowych oddziałów; dziewięciu Partnerów – Franczyzobiorców miało doświadczenie w pracy pośrednika w obrocie nieruchomościami. Z tego aż 8 osób przeszło do WGN z konkurencyjnych sieci franczyzowych. To pokazuje, że jako franczyzodawca jesteśmy postrzegani jako najbardziej atrakcyjna firma z dobrymi warunkami współpracy. Jest to dla nas cenna informacja i znak, że oferujemy naszym partnerom jasne i uczciwe zasady współpracy.
Dla WGN jest to bardzo dobra rekomendacja. Doskonałe wyniki mamy również w przypadku Partnerów, którzy przystępując do WGN, nie posiadali branżowego doświadczenia. Właśnie dla takich osób przygotowaliśmy, oprócz startowego przeszkolenia, szereg szkoleń w ramach Akademii Rynku Nieruchomości i Inwestycji. Zależy nam na ciągłym zwiększaniu umiejętności i kompetencji naszych Partnerów i ich doradców ds. nieruchomości w biznesie.
Na czym dokładnie opiera się współpraca z WGN w ramach franczyzy?
Grupa WGN, która oferuje współpracę w ramach franczyzy, to rozpoznawalna marka o silnie ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości w Polsce. Mamy jeden model współpracy, wypracowany przez ponad ćwierć wieku doświadczenia w budowaniu sieci biur nieruchomości na zasadach franczyzy. Pozwala on naszym Franczyzobiorcom osiągać bardzo satysfakcjonujące wyniki zawodowe i finansowe. Nasza strategia polega na tym, że podpisujemy umowę z franczyzobiorcą, który wykorzystuje markę WGN oraz bogate sprawdzone przez ponad 27 lat Know-How, a równocześnie działa jako w pełni niezależny podmiot.
Nie narzucamy naszym Partnerom żadnych gotowych rozwiązań – udzielamy tylko pomocy, dajemy możliwości, bogaty pakiet narzędzi, umów, projektów – a z czego skorzysta nasz Partner zależy od jego predyspozycji, chęci, warunków lokalnych. Daje to Franczyzobiorcy z jednej strony dużą swobodę w prowadzeniu działalności, a z drugiej strony doskonałe zabezpieczenie i wsparcie w silnej marce WGN i jej 27-letniemu doświadczeniu. Jest to doskonałe rozwiązanie – dające satysfakcję dla obu Stron.
Wyjątkowe w Grupie WGN jest również to, że nie wprowadzamy żadnych opłat od osiąganych obrotów, nie nakładamy kar – jak inne sieci – za działalność konkurencyjną po zakończeniu współpracy, nie narzucamy stosowania konkretnych rozwiązań. Zdajemy sobie sprawę z tego, że Franczyzobiorca najlepiej wie, jak prowadzić swój biznes, bo zna swoje możliwości i warunki lokalne.
Z kolei, jeżeli Franczyzobiorca nie ma jeszcze doświadczenia, może korzystać z gotowych, przekazanych mu narzędzi i wzorów dokumentów WGN. To jego dowolna decyzja. Unikatowe na rynku polskim są również nasze kilkudniowe Kongresy Szkoleniowe WGN. Jest to platforma dydaktyczna, pozwalająca na rozwój, wzajemną pomoc, pogłębienie kwalifikacji, wymianę doświadczenia i nowych, często wręcz nowatorskich pomysłów i rozwiązań. Szkolenia pozwalają uzyskać każdemu agentowi w Grupie WGN średnio 2-2,2 transakcje miesięcznie, podczas gdy w pomniejszych biurach nieruchomości liczba transakcji na jednego agenta wynosi 1 transakcja na 2-3 miesiące. Dzięki tym wszystkim rozwiązaniom członkowie Grupy WGN są partnerami w pełnym znaczeniu tego słowa.
Jakie są koszty?
Rozpoczynając własną działalność gospodarczą, należy przeanalizować koszty wejścia w biznes. Współpraca z doświadczonym Partnerem może pomóc w minimalizacji kosztów, a tym samym ryzyka inwestycyjnego. Jaki jest koszt wejścia we współpracę z Grupą WGN? Minimalna kwota inwestycji na otworzenie biura WGN zamyka się w 15 000 – 20 000 zł. Dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. W wyżej podanej kwocie są już zawarte opłata startowa, reklama zewnętrzna i wewnętrzna oraz fundusze na dodatkowy marketing lokalny w pierwszych miesiącach. Według naszego doświadczenia już w drugim, najpóźniej trzecim miesiącu nowy Partner uzyskuje pierwsze przychody.
Opłata startowa za działalność w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami i finansowym wynosi 3 000 zł netto.
Opłaty licencyjna i marketingowa są stałe dla wszystkich naszych Partnerów i w stosunku do innych sieci franczyzowych zdecydowanie niższe. Ponadto Grupa WGN nie stosuje żadnych innych, ukrytych opłat na swoją rzecz, np. procent od obrotu.
Dzięki zwolnieniu z opłat w pierwszych dwóch miesiącach działalności Partner ma zapewniony kapitał na rozwinięcie od podstaw swojego biznesu. Może wówczas skupić się na rozwoju swojego biura i odpowiedniej reklamie. To także dobry czas na zbudowanie zespołu współpracowników.
Jakie są wymagania dotyczące lokalu?
Każdy nowy partner franczyzowy, który wchodzi na rynek nieruchomości, musi dysponować lokalem biurowym. To istotne, aby nie tylko miał on gdzie wykonywać swoją pracę, ale przede wszystkim, aby miał miejsce do przyjmowania klientów. Przyjmujemy do Grupy WGN tylko kandydatów, którzy mają lokal lub deklarują się, że będą działać w centrach miast, przy ruchliwych ulicach lub w galeriach handlowych. Preferujemy biura na parterze, o powierzchni minimalnej 25 m2, która to powierzchnia jest wystarczająco dobra dla osób rozpoczynających działalność.
Na starcie biznesu nie ma co przesadzać z wielkością lokalu. Trzeba pamiętać, że wynajmując duży lokal biurowy, narazimy się na dużo wyższe koszty jego utrzymania. Lepszym wyborem jest wynajęcie niewielkiego biura na początek i ewentualna zmiana na większe, kiedy działalność biznesowa się już rozkręci. Ze statystyk wynika, że już w drugim, trzecim roku działalności, Partnerzy nabywają lokale na swoją działalność i zamiast płacić czynsze, ewentualnie spłacają raty kredytowe.
Przy wyborze lokalu należy pamiętać, że będzie on nie tylko wizytówką biura. To także miejsce pracy, które powinno zapewniać komfortową i wydajną pracę.

WGN na największych Targach Nieruchomości i Inwestycji w Europie, w Cannes – Fot. WGN
Jakie wsparcie otrzymuje Partner?
Partner, po podpisaniu umowy o współpracę, otrzymuje autorskie Know-How, zawierające ponad 250 dokumentów, niezbędnych do otworzenia i profesjonalnego prowadzenia oddziału WGN, w tym m.in. umowy pośrednictwa sprzedaży. Ponadto nowi partnerzy otrzymują dostęp do programu i wyjątkowego systemu MLS WGN (system wielokrotnego oferowania ofert nieruchomości wśród ponad 500 agentów), a także przechodzą profesjonalne startowe przygotowanie zawodowe z zakresu prowadzenia działalności pośrednictwa, budowy zespołu agentów, pozyskiwania klientów i doprowadzania do bezpiecznych transakcji.
Dla kandydatów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z nieruchomościami, jak już wspomniano wcześniej, przygotowaliśmy możliwość bardziej zaawansowanych szkoleń, prowadzonych przez liderów i specjalistów Akademii Rynku Nieruchomości i Inwestycji. Franczyzobiorcy otrzymują również dostęp do autorskiego programu komputerowego do prowadzenia biura nieruchomości – iNET.wgn. Został on stworzony specjalnie dla naszej Grupy WGN. Zawiera więc innowacyjne rozwiązania, nieznane innym biurom czy sieciom.
Jako jedyna sieć franczyzowa w Polsce wydajemy własne czasopismo „Apartamenty i Rezydencje”, jak również „Investment Properties Catalogue WGN”. Ponadto WGN współredaguje wydawnictwo „Property Journal”.
Kiedy uzyskuje się pierwsze przychody, współpracując z WGN w ramach franczyzy?
Kwestią bardzo istotną dla przedsiębiorców, którzy startują z własnym biznesem, jest tempo zwrotu z inwestycji. W przypadku współprac franczyzowych może być ono krótsze, ponieważ franczyzobiorca startuje z gotowym scenariuszem i zawsze może liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Każdy oddział franczyzowy WGN jest autonomicznym przedsiębiorstwem, którego głównym zadaniem jest osiąganie zysku poprzez budowanie bazy ofert nieruchomości, klientów i ich kojarzenie. Nadrzędnym celem jest, więc doprowadzenie do profesjonalnie przeprowadzonych transakcji na rynku nieruchomości. Biura WGN osiągają przychody z wynagrodzeń prowizyjnych od przeprowadzonych transakcji już w 2-3 miesiącu. Biura WGN korzystając z bazy nieruchomości (około 30 000), w bardzo krótkim czasie od otwarcia biura są w stanie przeprowadzić pierwsze transakcje, a tym samym uzyskać pierwsze zyski. Jeśli zaś chodzi o zwrot z inwestycji następuje to przeważnie po czwartym miesiącu.
Czy planowane są jakieś zmiany w strategii?
Nasza firma jest na rynku już blisko 30 lat, a sieć franczyzowa działa prężnie od 27 lat. Rewolucyjnych zmian nie przewidujemy, uważając, że jedną z najważniejszych naszych zalet jest wysoka i stabilna pozycja lidera na rynku nie tylko polskim. Jesteśmy jednak otwarci na nowe wyzwania i podnosimy sobie poprzeczkę coraz wyżej. Przykładem może być poszerzenie działalności o organizację branżowych szkoleń, czyli założenie Akademii Rynku Nieruchomości i Inwestycji. Dzięki temu nasi Partnerzy są przeszkalani przez najlepszych profesjonalistów w Polsce i zagranicą.
WGN zawsze musi być trzy kroki przed konkurencją. To konkurencja nas podpatruje. Poprzez profesjonalne szkolenia ciągle zwiększamy zakres wiedzy naszych partnerów na temat rynku nieruchomości. Posiadamy sprawdzony model biznesowy, który każdy franczyzobiorca może wdrożyć we własnym biurze.
Coraz więcej klientów ma zaufanie do doradców rynku nieruchomości, zwłaszcza reprezentujących duże marki z wieloletnim doświadczeniem. Coraz bardziej rosną też oczekiwania klientów dotyczące jakości obsługi. Dlatego tak ważne jest stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności naszych doradców.
Jakie są korzyści z rozpoczęcia współpracy z WGN w ramach franczyzy?
Franczyza we współpracy z WGN zapewnia wiele korzyści. Jednym z największych sukcesów ostatnich lat jest niewątpliwie uwolnienie zawodu pośrednika obrotu nieruchomościami od konieczności posiadania licencji zawodowych. Pomimo dużej konkurencji, na rynku pozostaną najbardziej profesjonalne, prężnie działające sieci. Według analityków WGN statystyczny Polak zmienia swoją nieruchomość średnio osiem razy w życiu. Jak więc widać praca na rynku nieruchomości zawsze będzie przynosić zyski.
Z każdym rokiem obserwujemy rosnącą tendencję zainteresowań przystąpieniem do Grupy WGN. Pośrednicy pojedynczych biur doskonale wiedzą, że koszty utrzymania się na rynku nieruchomości są coraz większe. O wiele trudniej jest im konkurować z dużymi sieciami, dysponującymi większym budżetem na reklamę i marketing, jak i posiadających dużą bazę klientów. Bycie częścią grupy znacząco zmniejsza koszty przy jednoczesnym zwiększeniu zysków.
Nasz Franchise-biorca otrzymuje od nas komplet informacji, projektów i danych, by uruchomić biuro i je potem z sukcesem prowadzić. Marka WGN jest doskonale znana na rynku, zwłaszcza na rynku nieruchomości komercyjnych i luksusowych.
Klienci, w tym najwięksi inwestorzy, sami się zgłaszają do Biur WGN, w celu obsługi transakcji, bo ufają marce WGN. Daje im poczucie bezpieczeństwa oraz gwarancje sukcesu. To z kolei napędza Biura Franczyzowe. Uzyskują one dochód, który pozwala im się rozwijać i uzyskać dominującą rolę na rynkach lokalnych. Sukces naszej sieci to również strategia stosowana przy wyborze lokalizacji biura – centrum miasta, ruchliwa ulica, ciąg komunikacyjny. Doskonale również się sprawdzają biura WGN w centrach handlowych.

Wspólne zdjęcia WGN-owców – Fot. WGN
Jakie są nasze plany na najbliższą przyszłość?
Grupa WGN cały czas się rozwija. W każdym roku otwieramy nowe biura franczyzowe. Zależy nam na utrzymaniu pozycji lidera na rynku nieruchomości. Ważne jest dla nas nie tylko pozyskiwanie nowych partnerów franczyzowych, ale także utrzymanie współpracy z obecnymi. Praktycznie w każdym większym mieście Polski są biura WGN. Trwają zaawansowane rozmowy na temat otworzenia biur nieruchomości w kolejnych miejscowościach. Zwiększenie ilości oddziałów WGN przyczyni się do możliwości częstszej współpracy pomiędzy sąsiadującymi ze sobą biurami.
Dla nas największą satysfakcją jest to, że ponad 10% Biur Franczyzowych prowadzonych jest już przez kolejne pokolenia, widząc w tym stabilność marki i duże przychody swoich firm.
Zachęcamy do współpracy z Grupą WGN, a także zapraszamy do nawiązania kontaktu – franczyza@wgn.pl.
Więcej informacji na temat franczyzy nieruchomości – franczyzawgn.pl
Motto WGN – Bycie Liderem Zobowiązuje