Fot. WGN
Franczyza WGN przekonała już wielu przedsiębiorców do stworzenia biznesu na nieruchomościach pod skrzydłami tej właśnie marki. Rynek nieruchomości w Polsce stale się rozwija. Widoczne jest zapotrzebowanie na usługi doradców ds. nieruchomości. Nie jest więc zaskoczeniem, że ten rodzaj biznesu przyciąga nowych przedsiębiorców, którzy chcą spróbować swoich sił na tym rynku. Obecnie nie jest już wymagane posiadanie licencji pośrednika, w związku z czym każdy może wejść w ten biznes. Warto rozważyć współpracę z marką, która posiada długoletnie doświadczenie teoretyczne i praktyczne.
Spis treści:
Wsparcie silnej marki wpłynie na odbiór nowego biura
Wielka Giełda Nieruchomości z sukcesami działa od lat
Nie startuj bez niezbędnej wiedzy i wsparcia
Cykliczne szkolenia kluczem do rozwoju
Partnerstwo w biznesie
WGN w liczbach
Franczyza WGN – w biznesie na nieruchomościach stawiaj na sprawdzonego Partnera
Franczyza WGN może stać się bardzo dobrym pomysłem na stworzenie biznesu na nieruchomościach pod skrzydłami doświadczonego w branży Partnera. Próba samodzielnego wejścia na rynek może okazać się nieowocna. Obecnie na rynku jest duża konkurencja, a klienci wolą kierować swoje kroki ku znanym, sprawdzonym firmom. Ugruntowana pozycja na rynku wydaje się więc mieć bardzo duże znaczenie, zwłaszcza kiedy przedsiębiorca dopiero rozpoczyna swoją działalność. Co więcej, każdy rynek posiada swoją indywidualną specyfikę. To, co sprawdzało się w innych profesjach, może nie mieć żadnego zastosowania w branży nieruchomości. Oznacza to, że nawet jeśli przedsiębiorca posiada doświadczenie w prowadzeniu biznesu w jakiejś branży, to jego przeniesienie na branżę nieruchomości może nie być skuteczne.
Bardzo ważną kwestią jest wybór odpowiedniego miejsca do prowadzenia biura nieruchomości. Centrala WGN wspiera swoich franczyzobiorców w wyborze dogodnej lokalizacji. Udzielając swojego znaku firmowego, daje też franczyzobiorcy szansę na bycie rozpoznawalnym od samego początku prowadzenia działalności biznesowej.
Marka z długą tradycją
Aby odnieść sukces w branży nieruchomości, warto rozważyć współpracę biznesową z marką, która jest obecna na rynku od lat. Doświadczony Partner na przestrzeni lat poznał branżę od podszewki i nauczył się podejmować odpowiednie działania w obliczu rynkowych zmian. To bardzo ważna wartość dodana dla przedsiębiorcy, który chciałby wejść na rynek nieruchomości. Z tego względu podjęcie współpracy z Wielką Giełdą Nieruchomości wydaje się być odpowiednim wyborem.
Marka ta jest obecna na polskim rynku nieruchomości od 1991 roku. Na przestrzeni lat firma zdobywała doświadczenie i powiększała grono zadowolonych klientów. Stała się rozpoznawalna do tego stopnia, że prezes Grupy, Leszek Michniak, zaczął rozważać ekspansję na całą Polskę. W 1993 roku otwarte zostało pierwsze biuro franczyzowe WGN, a w 2003 roku powstały pierwsze oddziały franczyzowe zlokalizowane poza granicami kraju.

Konwent Dyrektorów WGN – Fot. WGN
Know-how kluczem do szybkiego startu
Korzystając z know-how doświadczonego Partnera, franczyzobiorca może liczyć na dużo łatwiejszy i szybszy start w biznesie związanym z branżą nieruchomości. Know-how to pakiet najważniejszych informacji na temat branży nieruchomości. Nowy Partner biznesowy, który zdecydował się na franczyzę WGN, zyskuje dostęp do wzorów dokumentów i umów, które są niezbędne w codziennej pracy doradców ds. nieruchomości. Dostaje on również pigułkę informacyjną na temat tego, jak prowadzić własne biuro, jak zbudować własny, stabilny zespół sprzedażowy agentów i doradców itp. Bardzo ważna jest wiedza, jak pozyskiwać oferty nieruchomości oraz w jaki sposób wprowadzać je na rynek sprzedaży, jak przeprowadzić proces sprzedaży lub zakupu nieruchomości u boku klienta, od A do Z.
Dlaczego warto postawić na biznes na nieruchomościach z franczyzą WGN?
Dlaczego franczyza WGN może być dobrym wyborem przy próbie stworzenia biznesu na nieruchomościach? Wielka Giełda Nieruchomości (WGN) kładzie nacisk na partnerskie relacje biznesowe. Swoim Partnerom oferuje uczciwe warunki współpracy. Jako franczyzodawca, nie pobiera procentów od miesięcznych przychodów franczyzobiorcy, a jedynie stałą, rozsądną, comiesięczną opłatę licencyjną. Oznacza to, że zysk wypracowany przez franczyzobiorcę, w całości pozostaje w jego kieszeni. To dobre zasady współpracy, które motywują właścicieli oddziałów do osiągania coraz to wyższych przychodów. Wkładają oni dużo pracy w rozwój swoich biur, co sprawia, że wypracowany zysk, który w całości z nimi zostaje, jest dla nich bardziej satysfakcjonujący, niż kiedy mieliby płacić franczyzodawcy procent od przychodów.
Nacisk na zwiększanie wiedzy i kompetencji
WGN, jako rzetelny franczyzodawca, któremu zależy na wysokich kompetencjach i profesjonalnym podejściu do klienta we wszystkich biurach franczyzowych, stawia na ciągły rozwój kompetencji doradców. Osiąga to, organizując cykliczne konferencje, podczas których odbywają się szkolenia branżowe, w których udział zwiększa poziom wiedzy na temat aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości w kraju i za granicą. Konferencje to nie tylko okazja do udziału w szkoleniach, ale również sposobność do nawiązywania współpracy pomiędzy biurami regionalnymi. Współprace takie mogą prowadzić do wspólnego prowadzenia transakcji, która – dzięki działaniom podejmowanym przez zespoły z dwóch biur – może zaowocować szybką transakcją.
Warto nadmienić, że obecnie nie jest już wymagane posiadanie licencji pośrednika w obrocie nieruchomościami. W praktyce oznacza to, że biuro nieruchomości może otworzyć każdy, kto czuje, że ma do tego biznesu predyspozycje. Równocześnie jest to powód, dla którego tak ważne jest branie udziału w szkoleniach branżowych. Stałe zwiększanie wiedzy i kompetencji mają kluczowe znaczenie dla pośredników ds. nieruchomości.

Selfie w czasie Uroczystej Gali Award Broker WGN 2019 – Fot. WGN
Przejrzyste zasady współpracy
Siła Grupy WGN tkwi w Partnerstwie. Centrala WGN traktuje swoich franczyzobiorców jak Partnerów i oferuje im przejrzyste zasady współpracy. Teoria, teorią, ale jak ma się to w praktyce? O tym, że współpraca z Grupą WGN może okazać się bardzo dobrą decyzją, świadczy duża liczba biur, które zdecydowały się na franczyzę WGN. Biura te budują swoje własne zespoły, cały czas mogąc liczyć na wsparcie franczyzodawcy, czyli Centrali WGN.
Podsumowując, franczyza WGN to:
– współpraca z marką o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku, która z powodzeniem działa na rynku nieruchomości od 1991 roku;
– przejrzyste zasady współpracy biznesowej;
– partnerskie podejście, które zaowocowało dużą liczbą biur pod szyldem marki WGN;
– cykliczne Kongresy Szkoleniowe dla całej Grupy WGN;
– cykliczne Konwenty Dyrektorów, na których wypracowywane są strategie;
– wspólne spotkania z przedstawicielami wszystkich biur Grupy WGN i możliwość wymiany doświadczeń oraz nawiązania jeszcze bardziej ścisłej współpracy pomiędzy biurami;
– pakiet know-how, czyli kompendium wiedzy w celu osiągnięcia gotowości do startu w tej branży już od pierwszego dnia rozpoczęcia działalności;
– rozpoznawalna marka, która jest liderem na rynku nieruchomości;
– działania podejmowane na rynkach zagranicznych, które stanowią wizytówkę dla wszystkich biur franczyzowych;
– wsparcie partnerów na starcie na rynku, w tym w odpowiednim wyborze biura;
– wskazówki na temat tego, jak zbudować zwłaszcza stabilny zespół agentów i doradców;
– stała, comiesięczna opłata licencyjna, zamiast pobierania procenta od przychodów biura franczyzowego.
Liczby, marzec 2025
7 biur prowadzi już drugie pokolenie, a 9 Partnerów ma więcej niż jeden oddział WGN.
Każdego roku WGN – MARKA PREMIUM finalizuje po kilkanaście tysięcy transakcji (w 2024 roku ponad 15 200, sprzedając nieruchomości o wartości blisko 13 mld PLN).
Nikt w Polsce nie sprzedaje więcej nieruchomości od WGN.
Udział marki na rynku obrotu nieruchomościami wynosi każdego roku po około 2% całego wolumenu wszystkich trans-akcji w Polsce.
73% ofert ekskluzywnych (na wyłączność). Skuteczność sprzedaży wynosi ponad 97% wszystkich ofert nieruchomości.
Średni staż Biura WGN w Grupie wynosi ponad 19 lat, a najstarsi Partnerzy są od 31 lat.
Jeśli jesteś zainteresowany zapraszamy:
Dział Rozwoju Sieci Franczyzowej WGN
WGN, ul. Ruska 22, 50-079 Wrocław
tel.: 609 130 707, e-mail: franczyza@wgn.pl
www.franczyzawgn.pl