fot. WGN
Czy model franczyzowy zapewnia znaczne korzyści? Wiele osób na swojej ścieżce zawodowej dąży do tego, aby prowadzić własny, dochodowy interes. Otwarcie własnej działalności gospodarczej wydaje się bardzo korzystną opcją, która posiada wiele zalet. Brak szefa nad głową, większa decyzyjność i lepsze dochody. Aby jednak dojść do tego punktu, trzeba rozwinąć dobrze prosperującą firmę. Niektórym przedsiębiorcom brakuje jednak pomysłu na to, jaką firmę mogliby otworzyć. Właśnie takim osobom z pomocą przychodzi współpraca franczyzowa, która w Polsce zyskuje na rozgłosie. Otwarcie własnego biura nieruchomości na zasadzie franczyzy niesie ze sobą wiele korzyści, jednak niektórym osobom mogą pojawiać się obawy przed nowym rozdziałem biznesowym i wkroczeniem na rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami jako przedsiębiorca. Takie wątpliwości są naturalne, szczególnie w tak wymagającej branży, jak nieruchomości. Jednak współpraca z uznaną, silną marką, jaką jest WGN może przynieść znacznie więcej korzyści niż samodzielne rozwijanie biura od zera na mocno konkurencyjnym runku nieruchomości.
Spis treści:
Zalety
Najczęstsze obawy przed rozpoczęciem działalności
Współpraca z Grupą WGN
Jakie korzyści z franczyzy zapewnia współpraca z WGN?
Korzyści z franczyzy jest bardzo wiele. Przede wszystkim wejście we współpracę na bazie tego modelu biznesowego znacząco zminimalizuje potencjalne ryzyko, pozwalając pewnie wystartować i rozwinąć się na rynku nieruchomości. Przedsiębiorca wchodzący dopiero na rynek zyskuje sprawdzony już model biznesowy, który pozwoli mu na osobisty rozwój. Franczyzodawca, który czuwa nad wchodzeniem franczyzobiorcy na rynek, zapewnia mu poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Dodatkowo franczyzobiorca nie musi na starcie dysponować rozległą wiedzą na temat rynku nieruchomości. Koncern WGN zapewnia dostęp do najpotrzebniejszej wiedzy dzięki pakietowi know-how. Dodatkowo corocznie organizowane są cykliczne konferencje szkoleniowe, w trakcie których uczestnicy biorą udział w szkoleniach i rozszerzają, jak również aktualizują swoją wiedzę na temat jeszcze większego profesjonalizmu na rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
WGN wchodzi już w 34 rok w swojej działalności, a najstarsi Partnerzy są w Grupie WGN już od 30 lat. Długoletnie doświadczenie pozwoliło marce WGN zbudować silną pozycję na rynku nieruchomości w Polsce. Ponadto koncern działa szeroko z sukcesem na rynku międzynarodowym.
Aby najlepiej odpowiedzieć na Państwa wątpliwości i udzielić najlepszych informacji, przygotowaliśmy poniższe zestawienie.
Oto najczęstsze obawy, z jakimi zmagają się osoby, poszukujące swojego pomysłu na biznes, zastanawiające się nad wejściem na rynek obrotu nieruchomościami.
1. Obawa przed ryzykiem finansowym
Jednym z największych zmartwień, które towarzyszą decyzji o otwarciu biura nieruchomości, jest ryzyko finansowe. Inwestycja w nowy biznes zawsze wiąże się z pewnym poziomem niepewności. Jednak wybierając franczyzę pod skrzydłami najbardziej doświadczonej marki na rynku, jaką jest WGN, zyskują Państwo dostęp do sprawdzonego modelu biznesowego, który minimalizuje ryzyko oraz wykorzystuje korzyści franczyzy.
W Grupie WGN nasi Partnerzy Franczyzowi zyskują dużo większe szanse na sukces od samego początku. Dlaczego? Nasza kilkudziesięcioletnia obecność na rynku polskim, jak i międzynarodowym, poparta solidnym sprawdzonym Know-How, jest chętnie wybierana przez klientów i inwestorów z racji renomy, bezpieczeństwa i skuteczności w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami.
Co ważne, oferujemy wsparcie na każdym etapie, już od samego początku, co pozwala na szybszy i bezpieczniejszy rozwój Państwa biura. Nasi nowi Partnerzy Franczyzowi zaczynają z solidnym pakietem Know–How, obejmującym m.in pakiet dokumentów prawnych i wszelkich umów, dostęp do skutecznych kanałów marketingowych i sieci MLS (System Wielokrotnego Oferowania Ofert), a także szczegółowe szkolenia, również dla agentów. Każda oferta nieruchomości złożona w WGN jest promowana na ponad 140 portalach, serwisach i subdomenach, a wybrane luksusowe nieruchomości dla inwestorów publikowane są we własnym wydawnictwie „Apartamenty&Rezydencje” (czasopismo rozchodzi się w ponad 90 000 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej) i to w ramach przyzwoitej opłaty franczyzowej.
2. Brak doświadczenia w branży nieruchomości
Branża nieruchomości może wydawać się skomplikowana dla osób bez doświadczenia w tym zakresie. Prowadzenie negocjacji, zarządzanie nieruchomościami i rozumienie przepisów rynku to wyzwania, które mogą budzić obawy wśród osób bez doświadczenia w branży.
W Grupie WGN zapewniamy kompleksowe szkolenia na start, a także regularne kilkudniowe kongresy szkoleniowe co kilka miesięcy zarówno dla doradców ds. nieruchomości oraz dla kadry zarządzającej. Dzięki temu nasi Partnerzy Franczyzowi są na bieżąco ze zmianami na rynku oraz poszerzają niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwalają prowadzić i rozwijać biznes z pełnym sukcesem.
3. Zależność od marki franczyzodawcy
System franczyzowy nie zawsze jest kojarzony ze swobodą działania swojego biznesu, czego mamy nawet przykłady na polskim rynku w innych branżach niż nieruchomości. Być może budzi to obawy, że działanie pod marką franczyzodawcy ogranicza tę niezależność.
W Grupie WGN szanujemy autonomię naszych Partnerów. Choć oczekujemy przestrzegania najwyższych standardów obsługi klienta, etyki zawodowej i bycia na bieżąco, w tym stałej aktualizacji wiedzy, to nie narzucamy restrykcyjnych reguł dotyczących zarządzania biznesem Partnera. Wielu naszych franczyzobiorców ceni sobie swobodę decyzyjną, którą oferujemy, jednocześnie korzystając z naszego wsparcia na każdym etapie działalności i renomy marki WGN.
WGN na Targach Inwestycji MIPIM w Cannes – Fot. WGN
4. Konkurencja na lokalnym rynku
Rynek nieruchomości w Polsce stale się rozwija, a w przeszłości wielokrotnie pokazał już, że w obliczu trudności potrafi się dopasować do bieżącej sytuacji na rynku. To duży atut, który sprawił, że działalnością w tym sektorze zainteresowało się wiele osób. Rynek nieruchomości faktycznie jest postrzegany jako pełen konkurencji i może wzbudzać to obawy o zdobycie klientów i utrzymanie się na rynku. Niemniej wchodząc na rynek pod szyldem sprawdzonej marki o ugruntowanej pozycji, nie trzeba bać się ryzyka, jakim jest brak znajomości marki przez potencjalnych klientów. Ci, widząc znane i zaufane logo, chętnie skierują się do franczyzowego biura nieruchomości, nawet jeśli dopiero zaczęło funkcjonować.
Marka WGN jest rozpoznawalna i kojarzona z wysoką jakością oraz etyką zawodową. To właśnie dzięki naszej renomie wyróżnią się Państwo się na tle konkurencji. Dodatkowo oferujemy wsparcie szkoleniowe, które pomaga naszym Partnerom Franczyzowym skutecznie realizować się na lokalnym rynku. Nasi Partnerzy chwalą również prężnie działającą współpracę pomiędzy biurami Grupy WGN w całej Polsce i Europie.
5. Trudności w budowaniu zespołu
Budowanie zespołu agentów, którzy będą skutecznie sprzedawać i budować relacje z klientami, to jeden z najważniejszych aspektów prosperującego biura nieruchomości.
W Grupie WGN nasze szkolenia nie tylko pomogą Państwu zrozumieć, jak rekrutować odpowiednich, zaangażowanych pracowników, ale także jak ich motywować i zatrzymywać w zespole. Dzięki temu buduje się silne, lojalne zespoły, które będą działać na rzecz rozwoju biura Partnera.
6. Brak wsparcia operacyjnego
Pierwszy okres działania biura, kiedy wiele spraw jest jeszcze w organizacji, a zespól dociera się i nabiera doświadczenia, to czas, kiedy może pojawić się obawa, że biuro po podpisaniu umowy franczyzowej zostanie zostawione samo sobie i zobowiązane do osiągania natychmiastowych wyników i opłat.
W Grupie WGN rozumiemy znaczenie pierwszych miesięcy w nowym biznesie i zapewniamy wsparcie operacyjne na każdym etapie prowadzenia biura. Oferujemy zwolnienie z opłat franczyzowych, tj. administracyjno-marketingowych i licencyjnych na start przez okres dwóch miesięcy, co obniża koszty i ułatwia skuteczne prowadzenie biznesu przez Partnerów Franczyzowych.
7. Zmieniające się przepisy prawne
Przepisy prawne w branży nieruchomości mogą być złożone i dynamicznie się zmieniać.
W Grupie WGN prowadzimy regularnie szkolenia i kampanie aktualizacyjne, m.in. dotyczące przepisów prawnych, co pomaga naszym Partnerom z łatwością nadążać za zmianami i spełniać wszystkie wymogi prawne.
WGN na Targach Nieruchomości i Inwestycji Expo Real w Monachium – Fot. WGN
8. Wysokie oczekiwania względem wyników
Wielu potencjalnych franczyzobiorców ma obiekcje do wysokich kosztów współpracy pod logiem franczyzy, marż i procentów od zysków oraz wyrabiania określonych wyników sprzedaży.
W Grupie WGN nie pobieramy procentu od zysków – w przeciwieństwie do niektórych firm franczyzowych w Polsce. Nasi Partnerzy płacą tylko stałą, przyjazną opłatę franczyzową, co pozwala skupić się na rozwijaniu biznesu bez dodatkowej presji finansowej. Dodatkowo, regularnie staramy się negocjować dla całej Grupy WGN zniżki, m.in. w internetowych serwisach wyszukiwania ofert nieruchomości.
9. Wymogi dotyczące lokalizacji
Wybór odpowiedniego miejsca biura nieruchomości może rodzić wątpliwości o wybór niewłaściwej lokalizacji, która wpłynie negatywnie na ruch klientów i generowanie przychodów.
W Grupie WGN pomagamy w wyborze lokalizacji, opierając się na naszych kilkudziesięcioletnich doświadczeniach. Sugerujemy sprawdzone typy lokalizacji, które najlepiej sprzyjają sukcesowi biur nieruchomości.
Grupa WGN zapewnia czerpanie wielu korzyści z franczyzy
Podjęcie decyzji o otwarciu biura nieruchomości na zasadzie franczyzy to poważny krok, który niesie za sobą jednak wiele korzyści. Dobrze wybrane wsparcie i pakiet na start może przesądzić o dalszym sukcesie biura na konkurencyjnym rynku.
Współpraca z naszą firmą to nie tylko dostęp do sprawdzonego modelu biznesowego i rozpoznawalnej silnej marki WGN, ale także wsparcie, które pozwala na skuteczne stawienie czoła wszelkim trudnościom.
Dołącz do najlepszych i skorzystaj z naszej wiedzy oraz doświadczenia, aby odnieść sukces w branży nieruchomości i odkryć korzyści naszej franczyzy.
Zapraszamy do kontaktu – wspólnie zbudujemy Państwa sukces.
Zachęcamy do współpracy z Grupą WGN, a także zapraszamy do nawiązania kontaktu – franczyza@wgn.pl.
Więcej informacji na temat franczyzy nieruchomości – franczyzawgn.pl
Motto WGN – Bycie Liderem Zobowiązuje