Ten rok WGN może zamknąć liczbą 100 biur.
Dagmara Komarnicka, dyrektor do spraw rozwoju w Grupie WGN, przekonuje, że biuro nieruchomości to pewny biznes. Obrót nieruchomościami był, jest i zawsze będzie towarzyszył naszemu życiu. Przy tym obecnie sytuacja jest lepsza niż kiedykolwiek. Od ponad roku analitycy WGN odnotowują stały wzrost wartości nieruchomości, a to przekłada się na coraz większe przychody biur.
– Zakup nieruchomości na cele mieszkalne czy inwestycyjne jest zawsze dobrą decyzją, gdyż na nieruchomościach nie można stracić. Nawet jeśli za rok czy dwa nastąpi tąpnięcie to i tak będzie niewielkie i krótkotrwałe, gdyż na polskim rynku brakuje aż około 2 mln mieszkań. Poza tym w miarę wzrostu zamożności społeczeństwa rośnie dążenie do tego, żeby warunki mieszkaniowe były coraz lepsze – mówi Dagmara Komarnicka.
Ponadto pandemia pokazała, że prowadzenie biura obrotu nieruchomościami to pewny i stabilny biznes. Wielu przedsiębiorców i pracowników firm z branż, które najbardziej ucierpiały w czasie pandemii, postanowiło się przebranżowić albo poszerzyć zakres swoich działań właśnie o sprzedaż nieruchomości.
– Często wybierali naszą franczyzę, szukając doświadczonego partnera o ugruntowanej pozycji i z rozpoznawalną marką – mówi Dagmara Komarnicka.
Dodaje, że w przypadku współpracy franczyzowej nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Partnerzy mogą poświęcić swój czas i energię na rozwój, unikając wielu niepotrzebnych błędów.

fot. WGN
– Dla przedsiębiorcy istotny jest czas. A stratą czasu jest bez wątpienia otwarcie nowego biznesu bez wsparcia silnego i doświadczonego partnera. Start pod skrzydłami doświadczonej firmy pozwala zachować bezpieczeństwo, uniknąć wielu błędów i osiągać szybko sukces. Działanie pod szyldem znanej marki pomaga też przy pozyskiwaniu i sprzedaży nieruchomości, szczególnie tych komercyjnych czy premium. Ułatwia to również negocjacje z deweloperami, którzy mają pewność, że ich oferta dotrze do wszystkich doradców w całej sieci, a tym samym ma większe szanse na sprzedaż – tłumaczy Dagmara Komarnicka.
To, co jej zdaniem wyróżnia WGN od innych sieci biur nieruchomości to dość niskie koszty nawiązania współpracy na starcie i duża swoboda w zakresie prowadzenia firmy.
– Nasi partnerzy zachowując autonomię i kreatywną wolność należą do największej sieci, dzięki której proces sprzedaży, pozyskiwania klientów jest dużo łatwiejszy. Ponadto współpraca w ramach większej sieci to także możliwość wielu szkoleń i wymiany doświadczeń z osobami, które działają od lat w tym samym systemie – mówi Dagmara Komarnicka.
Opłata startowa wynosi 10 tys. netto, ale obecnie jest obniżona o do 3,5 tys. zł netto. W jej ramach franczyzobiorca dostaje know-how, pakiet szkoleń startowych, dostęp do autorskiego programu do zarządzania ofertami oraz agentami a także projekty graficzne oszyldowania zewnętrznego i wewnętrzego. W trakcie współpracy WGN pobiera stałą miesięczną opłatę, niezależną od wysokości obrotów.
Franczyza nieruchomości WGN – zasady współpracy
Razem z kosztami wynajmu i urządzenia biura, a także marketingu i prowadzenia działalności gospodarczej, całkowita kwota inwestycji to ok. 20-30 tys. zł
Partnerzy franczyzowi główne przychody mają z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i sprzedaży usług finansowych.
– Zarabiamy wielokrotnie więcej niż inne biura, pośrednicząc w transakcjach drogich nieruchomości premium i komercyjnych. – zapewnia Dagmara Komarnicka.
W sieci WGN działa obecnie 94 biur świadczących usługi szeroko pojętego pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, z którymi współpracuje ponad 570 m.in. agentów, doradców i ekspertów finansowych. Od początku 2021 roku dołączyło 12 partnerów. Ten rok WGN może zamknąć liczbą 100 biur.
Dominika Pronarska
źródło – Wydawnictwo Franchising