Franczyza w nieruchomościach w dobie pandemii koronawirusa może wydawać się ryzykownym posunięciem. Sytuacja na rynku jest niepewna a sukces w biznesie trudniejszy do przewidzenia. Zmiany na rynku, niestabilna gospodarka i obostrzenia wprowadzane przez rząd skutecznie zniechęcają do działania. Tymczasem może się okazać, że jest to tak naprawdę bardzo dobry moment na wejście w ten biznes.
Spis treści:
Wpływ pandemii
Sposób na biznes
Charakterystyka
Know-How
Co jest na topie?
Współpraca z WGN
Przejrzyste zasady
Czy pandemia zagraża branży?
Jak pandemia wpłynęła na franczyzę nieruchomości
Pandemia koronawirusa wciąż mąci na polskim rynku biznesowym, również w sektorze franczyzy w nieruchomościach. Niemniej rynek ten notuje obecnie duże zainteresowanie. Pandemia nie pozostała obojętna dla rynku nieruchomości, jednak, jak widać, dobrze radzi on sobie ze skutkami pandemii. Co więcej, niektóre sektory rynku nieruchomości notują większe ożywienie niż w okresie przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tak jest w przypadku sektora gruntów inwestycyjnych oraz magazynów. Pośrednicy w branży nieruchomości mają ręce pełne pracy, gdyż zapytań o działki na sprzedaż, czy magazyny na wynajem nie brakuje, nie wspominając o obrocie mieszkaniami i domami.
Sposób na biznes
Wiele osób chciałoby założyć własną firmę, jednak nie ma pomysłu na biznes. Ludziom pragnącym rozpocząć działalność gospodarczą często brakuje też zwyczajnie wiedzy oraz doświadczenia. Boją się ryzyka i pułapek, jakie czekają na nich w biznesie. Nie wiedzą też, w jakiej branży działać, aby uzyskiwać satysfakcjonujące przychody. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą sprawdzone modele biznesowe. Rozwój własnego biznesu pod szyldem doświadczonego Franczyzobiorcy może okazać się kluczem do sukcesu. Możliwość rozwoju własnej działalności pod skrzydłami Partnera biznesowego może nie tylko stanowić zachętę do startu biznesowego, ale też przyczynić się do jego szybszego rozkwitu.
Czym jest franczyza w nieruchomościach?
Franchising, u nas nazywany franczyzą, to model biznesowy, np. w sektorze nieruchomości, zyskujący coraz większą popularność. Dawniej słabo znany i mało popularny, obecnie zaskarbia sobie wielu zwolenników. Rozwiązanie to daje możliwość prowadzenia własnego biznesu pod szyldem rozpoznawalnej marki. W ramach działalności na licencji franczyzowej mamy możliwość skorzystania ze sprawdzonego modelu biznesowego, który sprawdza się na rynku od lat. To bezpieczne rozwiązanie dla osób, które nie posiadają wiedzy, doświadczenia i pomysłu na własną działalność, ale również takich, które chcą szybko rozwinąć skrzydła dzięki zaufaniu do marki będącej od lat na rynku. Korzystając z wiedzy i doświadczeń Franczyzobiorcy, mogą wykorzystać udostępnioną wiedzę, aby rozwijać własne przedsiębiorstwa.
Sprawdzone Know-How
W ramach współpracy z franczyzodawcą, franczyzobiorca otrzymuje sprawdzone Know-How. Definicja ta została przyjęta przez Międzynarodową Izbę Handlową i określa ona całokształt fachowej wiedzy oraz zebranych przez lata doświadczeń dla określonego biznesu. Umowa Know-How upoważnia franczyzobiorcę do korzystania z określonych praw podmiotowych. Umowa taka obejmuje obrót wiedzą techniczną o charakterze poufnym, dotyczyć może wyłącznie dóbr o charakterze niematerialnym, a także nie przenosi praw majątkowych. Jest to rodzaj odpłatnej, dwustronnie zobowiązującej umowy pomiędzy franczyzodawcą z franczyzobiorcą.
Know-How to, mówiąc wprost, pakiet wiedzy, doświadczeń i wzorów dokumentów, które pozwolą Franczyzobiorcy na rozwinięcie biznesowych skrzydeł. Dzięki Know-How będzie on nie tylko mógł korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, ale będzie też mógł unikać popełniania błędów, jakie niewątpliwie czekają go przy samodzielnym wchodzeniu na rynek biznesowy, którego nie znają.
Branża na topie
Wiele osób, które chcą rozpocząć własny biznes, nie wie, jaka branża będzie najbardziej korzystna. Dobrym przykładem biznesu jest franczyza w nieruchomości. Biura pośrednictwa nieruchomościami cenione są za swoją fachową wiedzę i doświadczenie biznesowe. Z ich usług korzystają chętnie klienci indywidualni, jak również biznesowi. Dobry agent nieruchomości jest bowiem w stanie szybciej sprzedać lub kupić w imieniu klienta nieruchomość, często po atrakcyjniejszej cenie lub na lepszych warunkach, niż klient ten mógłby sam wynegocjować. Ponadto agent nieruchomości dysponuje fachową wiedzą i wie, na jakie kwestie przy przeprowadzaniu transakcji zwracać uwagę. To także stosunkowo niedrogi biznes, który nie tylko nie wymaga dużej wiedzy na starcie, ale też nie absorbuje wysokich kosztów na wejściu. Już w 2-3 miesiącu wkład własny się zwraca.
Współpraca z WGN w ramach franczyzy w nieruchomościach i duże pole do popisu
Niekiedy osoba, która chciałaby zostać przedsiębiorcą, nie do końca potrafi sprecyzować, w jaki rodzaj biznesu chciałaby wejść. Franczyza w nieruchomościach to dobry pomysł na biznes, ponieważ agenci nieruchomości są potrzebni od lat. Z ich usług chętnie korzystają klienci indywidualni, którzy chcą sprzedać lub kupić mieszkanie albo dom. Z usług biur pośrednictwa nieruchomościami korzystają także klienci biznesowi, którzy poszukują magazynów, hal, gruntów inwestycyjnych, biurowców, powierzchni handlowych, itp. W przypadku klientów biznesowych współpraca z agentem nieruchomości jest już niemal standardem. To sprawia, że biura nieruchomości stale cieszą się zainteresowaniem, a ich wsparcie jest cenione przez sprzedających i kupujących. Wydaje się to być więc dobrym sposobem na biznes dla osób, które chciałyby rozpocząć działalność biznesową.
Należy przy tym pamiętać, że pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to przede wszystkim praca z ludźmi. Jest to więc bardzo dobry pomysł na biznes dla osób, które cenią sobie codzienne wchodzenie w nowe relacje.
Pod skrzydłami partnera biznesowego
Skorzystanie z tego modelu biznesowego w nieruchomościach ma tę zaletę, że od Partnera, jakim staje się franczyzodawca, franczyzobiorca zyskuje niezbędną wiedzę już na starcie. Franczyzodawca udziela mu wsparcia w zakresie wynajmu lokalu do prowadzenia działalności, przekazuje niezbędne Know-How i wspiera w całym okresie działalności. Podpowiada, z jakimi trudnościami franczyzobiorca będzie się mierzył na starcie i jak powinien działać, aby uniknąć podstawowych błędów. Dzięki temu franczyzobiorca może skupić się na rozwijaniu swojego własnego biura pod skrzydłami sprawdzonej marki. Może on przy tym zdecydować, czy chce obsługiwać cały rynek nieruchomości, czy może woli skupić się na segmencie mieszkaniowym lub komercyjnym.
Odpowiedni wybór kluczem do sukcesu
Kluczową kwestią w przypadku franczyzy jest wybór odpowiedniego partnera biznesowego, który w umiejętny sposób podzieli się fachową wiedzą i będzie wspierał franczyzobiorcę w prowadzeniu biznesu. Na rynku wielu franczyzobiorców oferuje współpracę nowym Partnerom. Osoba, która chciałaby się takiej współpracy podjąć, powinna jednak gruntownie zaznajomić się z pełną ofertą przyszłego partnera biznesowego. Ofertę współpracy godną uwagi prezentuje marka WGN, lider w branży nieruchomości. To marka o wieloletniej, ugruntowanej już pozycji na rynku, która corocznie przyjmuje pod swoje skrzydła nowych Partnerów biznesowych. Dzięki temu stale zwiększa się zasięg działalności Grupy WGN, a co za tym idzie – rozpoznawalność marki.
Franczyza w nieruchomościach z WGN i przejrzyste zasady współpracy
Jeśli chcesz rozpocząć działalność w ramach franczyzy w nieruchomościach, zachęcamy do współpracy. Wielka Giełda Nieruchomości (WGN) specjalizuje się w pośrednictwie obrotu nieruchomościami oraz usługach związanych z finansami. Centrala WGN nie ma udziału procentowego w zysku franczyzobiorcy, a więc zachowuje on dla siebie cały wypracowany przychód. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie z punktu widzenia franczyzobiorcy, który uiszcza jedynie stałą, comiesięczną opłatę niezależną od wypracowanego zysku.
Franczyza WGN zapewnia nowym Partnerom PAKIET NA START w formie dwumiesięcznego zwolnienia z opłat oraz szeroką promocję nowo otwartego Biura. Nowi Partnerzy przechodzą również kompleksowe szkolenia w Dziale Szkoleniowym w formie stacjonarnej oraz w formie wideokonferencji. Ponadto franczyzobiorcy otrzymują Know-How WGN, w którym zawarte są m.in. wzory umów pośrednictwa, umowy agencyjne, umowy gospodarcze, regulacje prawne, procedury, w tym procedury antycovidowe, itp. – w sumie ponad 150 dokumentów. Centrala WGN pomaga także swoim nowym Partnerom na każdym etapie organizacji biura, oferując doradztwo przy wyborze lokalu, jego aranżacji i przygotowanie projektów graficznych oznaczeń reklamowo – marketingowych.
Ponadto nowym Partnerom udostępniany jest nowoczesny program do obsługi biur WGN z funkcją CRM. Program ten daje możliwość zarządzania zleceniami klientów i pracą agentów, dzięki czemu Partner ma możliwość nadzorowania pracy swojego biura z każdego miejsca na świecie.
Co bardzo istotne, w ramach franczyzy WGN, Partnerów nie obowiązuje zakaz działalności konkurencyjnej po ewentualnym zakończeniu współpracy. Oznacza to, że zachowują swoją bazę klientów i oferty nieruchomości, co jest uczciwym posunięciem ze strony franczyzodawcy. Świadczy to również o tym, że WGN nie obawia się utraty Partnerów biznesowych.
Dodatkowo przez cały okres współpracy franczyzobiorca WGN ma do dyspozycji stały help desk, czyli doradztwo prawne, wsparcie doradców ds. nieruchomości w każdym segmencie nieruchomości, w tym dedykowanego opiekuna, bieżącą aktualizację umów, dokumentów oraz procedur. To wszystko sprawia, że franczyza WGN jest naprawdę godna uwagi i konkurencyjna.
Pandemia niegroźna dla branży?
Pandemia koronawirusa zasiała ziarno niepewności wśród wielu osób, które planowały wystartować z własnym biznesem. Branża nieruchomości dobrze radzi sobie ze skutkami pandemii, co stanowi dowód na to, że stanowi dobry pomysł na własny biznes. Ważny jest odpowiedni dobór Partnera biznesowego, który posiada duże doświadczenie w branży i potrafi wesprzeć franczyzobiorcę w prowadzeniu biznesu.
Więcej szczegółów:
– zasady współpracy z Grupą WGN
Magdalena Łozowicka
Redaktor naczelna Komercja24