fot. WGN
Franczyza: pomysł na biznes, który przyniesie sukces? Ten model funkcjonowania przedsiębiorstw zyskał dużą popularność, lecz przez to wywołuje równie wiele dyskusji. Zastanawiasz się, o co tak naprawdę w nim chodzi i czy rzeczywiście jest to koncepcja godna rozważenia? Podpowiadamy, o czym trzeba wiedzieć w tym zakresie i jak przekłada się to na branżę nieruchomości. Osoby chcące spróbować swoich sił na tym rynku i mające ku temu odpowiednie predyspozycje zapraszamy do współpracy z grupą WGN. Franczyza nieruchomości może być lukratywnym sposobem na biznes, jednak wymaga zaangażowania, o czym trzeba pamiętać.
Spis treści:
Najważniejsze informacje
Co to jest?
Korzyści
Na rynku nieruchomości
Charakterystyka branży
Spróbuj z WGN
Czy franczyza to dobry pomysł na biznes?
Czy franczyza w nieruchomościach może stanowić dobry wybór pod kątem biznesowym? Jak można zauważyć po ilości zapytań o ofertę, jest to branża, która stale przyciąga przedsiębiorców. W związku z rosnącą popularnością tego rozwiązania, pojawia się pytanie, czy franczyza to rzeczywiście dobry pomysł na biznes. Na wstępie warto przekonać się dokładnie, o co tak naprawdę chodzi w tej koncepcji. Dopiero wtedy można rozważyć wszystkie za i przeciw, co pokazuje, że pojawia się sporo argumentów przemawiających za wybraniem takiej opcji, szczególnie gdy przedsiębiorca dopiero wkracza do określonej branży. W takiej sytuacji może to być o wiele bardziej rezolutne od działania tylko na własną rękę.
Czym jest?
Franczyza jest swego rodzaju ścisłą współpracą, a w zasadzie umową, na mocy której zyskuje się prawa do prowadzenia działalności pod szyldem znanej marki, rzecz jasna według odgórnie ustalonych standardów i zasad. Wszelkie postanowienia i obowiązki określa się w stosownych dokumentach. W praktyce sprowadza się to do tego, że franczyzobiorca korzysta z pewnego gotowego i wypracowanego już wzorca prowadzenia biznesu oraz historii i renomy franczyzodawcy. Z kolei ten w zamian za to pobiera określoną opłatę. Jej wysokość może być bardzo różna zależnie od sektora czy dokładnych ustaleń. Bywa przy tym niezmienna, ale zależnie od umowy może być też uzależniona od zysków. Dobrze jest zatem zweryfikować pełną ofertę rynkową, aby wybrać taką, która będzie najbardziej odpowiednia.
Zalety
Franczyza niesie ze sobą szereg korzyści, które przekonują do tej formy biznesu wielu przedsiębiorców. Nie tylko tych, którzy startują ze swoją pierwszą działalnością gospodarczą, ale również tych zmieniających branżę. Przede wszystkim taki wariant prowadzenia działalności jest uważany za nieco bezpieczniejszy, ponieważ zmniejsza ryzyko niepowodzenia. Dzieje się tak ze względu na to, że franczyzodawca przekazuje know-how, czyli sposób prowadzenia danego biznesu, który sprawdził się już w rzeczywistych warunkach. Dzięki temu franczyzobiorca może uniknąć błędów, które często pojawiają się na początku prowadzenia działalności biznesowej. Do tego najczęściej można liczyć na zdecydowanie szerzej zakrojone wsparcie merytoryczne i informacyjne, a nawet w zakresie zaplecza marketingowego. Oznacza to, że rozpoczęcie działalności w modelu franczyzowym nie wymaga również dużego kapitału własnego, a na pewno będzie on zdecydowanie mniejszy od tego, który byłby potrzebny do wystartowania z firmą od zera i całkowicie na własny rachunek. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia franczyzodawcy niesie ze sobą jeszcze jedną korzyć, którą jest oszczędność. Franczyzobiorca, korzystając ze wspomnianych wcześniej wiedzy i doświadczenia franczyzobiorcy, nie naraża się na zbędne wydatki i koszty swoich błędnych decyzji. Może skupić się na sprawdzonych rozwiązaniach, które w praktyce mogą przynieść mu oczekiwane korzyści, bez testowania niesprawdzonych metod.
Franczyza dobrym pomysłem na biznes na rynku nieruchomości
Czy franczyza będzie dobrym pomysłem na biznes dla osób zainteresowanych działalnością w segmencie nieruchomości? Przedsiębiorca, który chce rozpocząć działalność franczyzową w branży nieruchomości musi pamiętać o charakterystyce pracy w tej dziedzinie. Przede wszystkim mowa tutaj o ciągłej, bezpośredniej współpracy z klientami, do których trzeba mieć odpowiednie podejście. Ten dział jest dość specyficzny, więc dobrze jest zapoznać się na początku z jego charakterystyką, szczególnie dla osób, które nie miały wcześniej okazji pracować w agencjach czy firmach o takim profilu. Każda branża ma swoje zalety i wady, dlatego decyzja o wyborze odpowiedniego partnera biznesowego powinna zostać dobrze przemyślana. Wiele przemawia jednak za tym, że taka forma prowadzenia działalności wypada na tym rynku naprawdę na korzyść przedsiębiorców. Z tego względu zachęcamy do spróbowania swoich sił właśnie z nami.
fot. WGN
Specyfika rynku
Rynek nieruchomości w Polsce posiada swoją specyfikę, która wpływa na system pracy doradców ds. nieruchomości. Na rynku nieruchomości dochodzi do transakcji kupno-sprzedaż, ale też przykładowo wynajmu. Dotyczy to samych gruntów, domów oraz mieszkań. Segment ten wykazuje się sporą odpornością na czynniki zewnętrzne i jest w dużej mierze odporny na krajowe, a nawet międzynarodowe kryzysy. Do zaangażowania zachęca zatem stabilność rynku i perspektywa zarabiania dobrych pieniędzy. Trzeba się jednak liczyć z tym, że skoro operujemy w tym przypadku dużymi sumami, klienci agencji nieruchomości oczekują w związku z tym ogromnej pewności i zaufania. Z perspektywy przedsiębiorców chcących wkroczyć do branży, oznacza to gigantyczne bariery wejścia, które mogą być nie do pokonania. Nie dotyczą one nawet samych pieniędzy, jakie trzeba zainwestować wkraczając na rynek, lecz tego, że odbiorcy nie patrzą z zaufaniem na nowe firmy, które nie mają żadnej historii transakcji. Franczyza okazuje się tutaj bardzo pomocna, ponieważ pomaga pokonać te bariery i zagwarantować, że agencja będzie atrakcyjna dla klientów od samego początku.
Agencja nieruchomości we współpracy z WGN
Z myślą o realnym osiągnięciu korzyści z franczyzy trzeba oczywiście wybrać odpowiedni podmiot, z którym podejmie się współpracę. Powinien być on naprawdę znany na rynku i oferować uczciwe warunki. Tak jest w przypadku WGN, gdzie stawiamy na prawdziwe partnerstwo, a nie relacje oparte na podległości. W ramach współpracy zyskujesz zatem dostęp do know-how i wsparcia na każdym etapie prowadzenia działalności, a samo biuro zachowuje tymczasem dużą swobodę i niezależność. Pobieramy jasno określoną opłatę, która nie ulegnie zmianie w zależności od osiąganych przychodów. Masz zatem pewność, że jeśli będziesz wypracowywać większe zyski, to będziesz na tym realnie zarabiać. Takie zasady są uczciwe i pozwalają franczyzobiorcom na stałe rozwijanie własnych biur regionalnych. Franczyza jest dobrym pomysłem na biznes w wielu branżach, szczególnie takich, gdzie pojawiają się duże ograniczenia dla nowych podmiotów związane z rynkową konkurencją i problemem ze zbudowaniem zaufania odbiorców. Tak jest w przypadku rynku nieruchomości, więc taki model prowadzenia agencji sprawdza się wręcz doskonale. Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem agencji nieruchomości, zapraszamy do kontaktu i współpracy z WGN. WGN to stabilna i rozpoznawalna marka, z ugruntowaną pozycją na rynku nieruchomości, z którą masz szansę na własny rozwój.