Fot. WGN
Franczyzowy model współpracy na polskim rynku zyskał w ostatnich latach na dużej popularności. Zainteresowanie jest duże, a liczba firm oferujących franczyzę stale się powiększa. Jaką zatem franczyzę wybrać? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które szukają pomysłu na własny biznes. Ten model funkcjonowania zyskuje coraz większe uznanie, gdyż niesie ze sobą mnóstwo korzyści, nawet dla początkujących przedsiębiorców. Schemat ten sprawdza się w różnych branżach, a jedną z nich jest na pewno segment nieruchomości. Jest to stale rozwijająca się branża, w której można działać globalnie, lub w wybranych sektorach. Na tym rynku operuje się dużymi kwotami, więc zaufanie ze strony klienta jest wręcz bezcenne, zatem warto zdecydować się na działanie pod szyldem znanej marki.
Spis treści:
Specyfika
Mechanizm działania
Koszt
Zalety
Gdzie się sprawdzi?
Współpraca z WGN
Jaką franczyzę wybrać i co trzeba wiedzieć o tym modelu biznesowym?
Zastanawiasz się, jaką franczyzę wybrać? Na początku warto zapoznać się dokładnie z tym, co reprezentuje ten model prowadzenia firmy, jakie wiążą się z tym koszty i jakie można wyciągnąć korzyści. Taka forma działalności jest dość specyficzna, w związku z czym niekoniecznie sprawdzi się w każdej branży, więc zawczasu warto upewnić się również, czy taka opcja będzie opłacalna na konkretnym rynku. Na pewno można na to liczyć w przypadku obszaru nieruchomości. Należy jednak zweryfikować oferty franczyzowe poszczególnych firm, ponieważ mogą one znacząco się od siebie różnić.
Co to jest i jak działa?
Czym dokładnie jest franczyza i jak wygląda współpraca biznesowa w tym modelu? Jest to forma prowadzenia biznesu oparta na współpracy pomiędzy określonymi podmiotami. Jednym z nich jest franczyzodawca, który posiada już wyrobioną, uznaną markę i może się pochwalić sukcesem na rynku. W ramach franczyzy udziela on drugiej stronie (franczyzobiorcy) prawo do korzystania z logo i nazwy firmy, do tego zapewniając mu know-how i ewentualną pomoc w późniejszych działaniach. Wszystko odbywa się na bazie umowy, w której ustala się ścisłe zasady dotyczące tego, w jaki sposób i w jakim zakresie franczyzobiorca może korzystać z danej marki. Franczyzodawca daje tymczasem sprawdzony pomysł i markę, w zamian za co otrzymuje określoną sumę pieniędzy – opłatę franczyzową. System ten opiera się więc na wzajemnej współpracy, na której zyskują obie strony umowy franczyzowej.
Ile kosztuje?
W przypadku franczyzy mowa jest zwykle o dwóch podstawowych kosztach. Pierwszym z nich jest wstępna opłata, nazywana też po prostu opłatą początkową. Jest ona opłacana jednorazowo na samym początku współpracy, będąc niejako przypieczętowaniem podpisanej umowy. Do tego dochodzi bieżąca opłata franczyzowa, regulowana najczęściej co miesiąc – jest to określona w umowie kwota, którą opłaca się z myślą o dalszym korzystaniu z licencji oraz pomocy franczyzodawcy. Zależnie od ustaleń opłata może być stała przez cały okres umowy lub uzależniona od osiąganych dochodów. Jest to jeden z istotniejszych aspektów, na które potencjalny franczyzobiorca powinien zwrócić uwagę. Najbardziej korzystną opcją wydaje się być wybór franczyzodawcy, który pobiera stałą opłatę. W sytuacji, kiedy franczyzobiorca dopnie dużą transakcję, franczyzodawca nie będzie miał udziału w pozyskanym przychodzie. Takie rozwiązanie jest więc gratyfikujące i zachęcające do dalszego rozwoju w obszarze własnego biura nieruchomości. Partner franczyzowy może mieć bowiem poczucie, że naprawdę pracuje na swój własny rachunek, a pozyskane przychody pozostaną w jego kieszeni i nie będzie musiał się nimi dzielić z franczyzodawcą.
Selfie agentów na 49. Kongresie Grupy WGN – Fot. WGN
Jakie są korzyści?
Taki format prowadzenia biznesu staje się coraz popularniejszy, gdyż widoczne są wymierne korzyści, jakie płyną z franczyzy. Bardzo istotną zaletą jest łatwiejszy start związany z tym, że działa się od razu pod szyldem znanej marki. Do tego zyskujesz gotowy i sprawdzony model prowadzenia biznesu, więc wystarczy dostosować się do zapewnionych informacji i metod, co pozwala uniknąć ewentualnych błędów związanych z doborem nieodpowiednich narzędzi i rozwiązań w zakresie działania firmy. Sporym plusem będzie także fakt, że franczyzodawca oferuje zwykle odpowiednie zaplecze, jeżeli chodzi o reklamę i cały szeroko pojęty marketing, co jest w zasadzie nie do przecenienia, gdyż budowanie takich fundamentów od zera wymaga czasu i ogromnych nakładów pieniędzy. Dodatkowo franczyzodawca zapewni franczyzobiorcom odpowiedni pakiet szkoleń zapewniający im dostęp do aktualnych informacji na temat branży nieruchomości w Polsce i za granicą.
W jakiej branży?
Franczyza brzmi bardzo kusząco, ale trzeba brać pod uwagę, że jest mocno specyficznym rodzajem prowadzenia biznesu i w związku z tym praktyka pokazuje, że niekoniecznie nadaje się do wszystkich branży. Chcąc osiągnąć sukces, należy zatem wybrać odpowiednie pole do działania. Model ten jest z pewnością najbardziej spopularyzowany, jeżeli chodzi o sklepy oraz punkty gastronomiczne. Oprócz tego można się z nim spotkać w kontekście różnego rodzaju punktów usługowych. Być może mniej oczywistą koncepcją wydaje się rynek nieruchomości, tymczasem franczyza doskonale sprawdza się właśnie przy prowadzeniu takich biur. Wynika to w dużej mierze z tego, że na tym rynku niezwykle ważne jest zaufanie klientów, którzy przeznaczając na transakcje ogromne pieniądze, oczekują sprawdzonego i doświadczonego pośrednika nieruchomości. Startując pod szyldem znanej marki, od początku można zatem zyskać osoby zainteresowane takimi usługami, które nie skorzystałyby z kolei z oferty anonimowej dla nich agencji. Dodatkowo franczyzobiorca ma możliwość dopinania transakcji na większym obszarze, dzięki współpracy z innymi biurami, które działają pod tym samym szyldem.
Jeśli wiesz już, jaką franczyzę wybrać, spróbuj z WGN
Jak widać, działalność na rynku nieruchomości może przynieść nie tylko dużą satysfakcję, ale również satysfakcjonujące zarobki. Zdecydowałeś, jaką franczyzę wybrać i chcesz rozpocząć działanie w ramach biura nieruchomości? Jeżeli masz pewne środki na start, a przede wszystkim odpowiednie predyspozycje, będzie to świetny pomysł, gdyż taka praca może dawać wiele radości, a do tego gwarantować atrakcyjne zarobki. Osoby poszukujące franczyzodawcy zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami możliwości współpracy z WGN. To marka o ugruntowanej pozycji na rynku, która z sukcesem działa od 1991 roku. Do grudnia 2024 WGN przeprowadził ponad 280 tysięcy transakcji, uszczęśliwiając ponad 560 tysięcy klientów.
Gorąca kawa w przerwie intensywnych szkoleń – Fot. WGN
Współpraca z naszą grupą
Jesteśmy bardzo rozpoznawalną marką, będąc wręcz liderem na rynku nieruchomości. Mamy sprawdzony system franczyzowy, dzięki czemu masz pewność, że wystartujesz ze swoim biurem w płynny i skuteczny sposób. W porównaniu do innych sieci proponujemy naprawdę atrakcyjne opłaty franczyzowe, a przede wszystkim opieramy nasze działania na współpracy i partnerstwie. Wszystko odbywa się według przejrzystych zasad, pobieramy ustaloną z góry rozsądną kwotę i nie ulega ona zmianom zależnie od dochodów, więc nie odczujesz żadnej presji czy nadzoru finansowego, a wypracowane zyski naprawdę będą należeć do Ciebie. Od kandydatów oczekujemy własnego lub wynajętego lokalu o powierzchni minimum 30 m2 z możliwością zamieszczenia reklamy zewnętrznej. Powinien się on znajdować w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Pod względem finansowym na start potrzebny jest szacunkowy kapitał ok. 30 tysięcy złotych. W kontekście kompetencji na pewno przydadzą się też umiejętności menedżerskie, które pozwolą skutecznie prowadzić biuro, a na późniejszym etapie zarządzać zespołem. Nie musisz mieć doświadczenia w segmencie nieruchomości. Jako franczyzodawca, zadbamy, abyś miał dostęp do cyklicznych, bezpłatnych szkoleń, które odbywają się w ramach kongresów Grupy WGN.
Franczyza to ciekawy model biznesowy, który wiąże się z wieloma atutami. Sprawdza się on w szczególności na niektórych rynkach i jednym z nich jest na pewno sfera nieruchomości. Osoby zainteresowane założeniem własnego biura w takiej formule, zachęcamy do kontaktu i współpracy z naszym biurem WGN.
KONTAKT:
Dział Rozwoju Sieci Franczyzowej WGN
WGN, ul. Ruska 22, 50-079 Wrocław
tel.: 609 130 707, e-mail: franczyza@wgn.pl
www.franczyzawgn.pl