Co wyróżnia franczyzę WGN od konkurencji? Ten rok WGN może zamknąć liczbą 100 biur.
Czy wszystkie biura nieruchomości są takie same? Absolutnie nie. Wśród konkurencji wyróżnia się Grupa WGN, która corocznie utrzymuje swoją wysoką pozycję na rynku. Tak imponująca liczba franczyzobiorców stanowi potwierdzenie popularności tej marki. Partnerzy biznesowi chętnie rozpoczynają działalność biznesową pod szyldem WGN, powierzając we franczyzodawcy swoje zaufanie.
Spis treści:
Szybki rozwój
Stabilna branża
Partner w biznesie
Stawiamy na autonomię
Biznes w rozsądnej cenie
Szybki rozwój franczyzy pod szyldem WGN
Dlaczego warto otworzyć biuro franczyzowe pod szyldem WGN? Działalność biznesowa na rynku nieruchomości w Polsce wydaje się być dogodnym biznesem. Przedsiębiorca nie musi posiadać na starcie dużego kapitału finansowego. Co więcej, nie musi on też dysponować dużym zespołem pracowników. Oczywiście ich obecność pozwoli na szybsze rozwinięcie skrzydeł i pozyskanie klientów, jednak przedsiębiorca może rozwijać się we własnym tempie i według własnych możliwości.
Piecza doświadczonego Franczyzodawcy stanowi dla przedsiębiorców dodatkowy bodziec do działania a także daje im poczucie komfortu. Rozwój działalności pod szyldem znanej i rozpoznawanej marki może przyczynić się do dużo szybszego rozwoju na rynku nieruchomości w Polsce i osiągania większych przychodów.

fot. WGN
Stabilna branża
Dagmara Komarnicka, dyrektor do spraw rozwoju w Grupie WGN, przekonuje, że biuro nieruchomości to pewny biznes. Obrót nieruchomościami był, jest i zawsze będzie towarzyszył naszemu życiu. Przy tym obecnie sytuacja jest lepsza niż kiedykolwiek. Od ponad roku analitycy WGN odnotowują stały wzrost wartości nieruchomości, a to przekłada się na coraz większe przychody biur.
– Zakup nieruchomości na cele mieszkalne czy inwestycyjne jest zawsze dobrą decyzją, gdyż na nieruchomościach nie można stracić. Nawet jeśli za rok czy dwa nastąpi tąpnięcie to i tak będzie niewielkie i krótkotrwałe, gdyż na polskim rynku brakuje aż około 2 mln mieszkań. Poza tym w miarę wzrostu zamożności społeczeństwa rośnie dążenie do tego, żeby warunki mieszkaniowe były coraz lepsze – mówi Dagmara Komarnicka.
Pewny partner w biznesie
Ponadto pandemia pokazała, że prowadzenie biura obrotu nieruchomościami to pewny i stabilny biznes. Wielu przedsiębiorców i pracowników firm z branż, które najbardziej ucierpiały w czasie pandemii, postanowiło się przebranżowić albo poszerzyć zakres swoich działań właśnie o sprzedaż nieruchomości.
– Często wybierali naszą franczyzę, szukając doświadczonego partnera o ugruntowanej pozycji i z rozpoznawalną marką – mówi Dagmara Komarnicka.
Dodaje, że w przypadku współpracy franczyzowej nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Partnerzy mogą poświęcić swój czas i energię na rozwój, unikając wielu niepotrzebnych błędów.
– Dla przedsiębiorcy istotny jest czas. A stratą czasu jest bez wątpienia otwarcie nowego biznesu bez wsparcia silnego i doświadczonego partnera. Start pod skrzydłami doświadczonej firmy pozwala zachować bezpieczeństwo, uniknąć wielu błędów i osiągać szybko sukces. Działanie pod szyldem znanej marki pomaga też przy pozyskiwaniu i sprzedaży nieruchomości, szczególnie tych komercyjnych czy premium. Ułatwia to również negocjacje z deweloperami, którzy mają pewność, że ich oferta dotrze do wszystkich doradców w całej sieci, a tym samym ma większe szanse na sprzedaż – tłumaczy Dagmara Komarnicka.
To, co jej zdaniem wyróżnia WGN od innych sieci biur nieruchomości to dość niskie koszty nawiązania współpracy na starcie i duża swoboda w zakresie prowadzenia firmy.
Franczyza WGN daje Partnerom autonomię
– Partnerzy WGN, zachowując autonomię i kreatywną wolność należą do największej sieci franczyzowej, dzięki której proces sprzedaży, pozyskiwania klientów jest dużo łatwiejszy. Ponadto współpraca w ramach większej sieci to także możliwość wielu szkoleń i wymiany doświadczeń z osobami, które działają od lat w tym samym systemie – mówi Dagmara Komarnicka.
Opłata startowa wynosi 10 tys. netto, ale obecnie jest obniżona do 3,5 tys. zł netto. W jej ramach franczyzobiorca dostaje Know-How, pakiet szkoleń startowych, dostęp do autorskiego programu do zarządzania ofertami oraz agentami a także projekty graficzne oszyldowania zewnętrznego i wewnętrznego. W trakcie współpracy WGN pobiera stałą miesięczną opłatę, niezależną od wysokości obrotów.
Pomysł na biznes do 30 tys. zł
Razem z kosztami wynajmu i urządzenia biura, a także marketingu i prowadzenia działalności gospodarczej, całkowita kwota inwestycji to ok. 20-30 tys. zł.
Partnerzy franczyzowi główne przychody mają z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i sprzedaży usług finansowych.
– Zarabiamy wielokrotnie więcej niż inne biura, pośrednicząc w transakcjach drogich nieruchomości premium i komercyjnych. – zapewnia Dagmara Komarnicka.
W sieci WGN działa obecnie 94 biur świadczących usługi szeroko pojętego pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, z którymi współpracuje ponad 570, m.in. agentów, doradców i ekspertów finansowych. Od początku 2021 roku dołączyło 12 partnerów.
Wielu przedsiębiorcom zależy na zachowaniu autonomii w biznesie. O ile chcą korzystać z dorobku doświadczonego Franczyzodawcy, o tyle chcą także, aby prowadzona przez nich działalność stanowiła ich własny biznes. Każdy Partner franczyzowy posiada indywidualne spojrzenie na sposób prowadzenia działalności. Centrali WGN, jako franczyzodawcy, także zależy na tym, aby Partner biznesowy zachował swoją autonomię.
Przy takim podejściu zyskują obie strony. Franczyzobiorca może korzystać z wiedzy oraz doświadczenia franczyzodawcy i wykorzystywać je do rozwoju własnego biznesu. Z kolei franczozodawca, w oparciu o doświadczenia swoich franczyzobiorców, może wprowadzać nowoczesne rozwiązania i zmiany, z korzyścią dla całej Grupy WGN.
Fragment tekstu: Dominika Pronarska
źródło – Wydawnictwo Franchising