Fot. WGN
Franczyza nieruchomości to rozwiązanie, które stanowi bardzo dobrą alternatywę dla prowadzenia własnego biura. Jest to atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które chciałyby otworzyć własną działalność, ale nie wiedzą, jak do tego podejść. Istotną zaletą takiego modelu biznesowego jest znacząco ułatwiony start w branży, a także próg wejścia będący w zasięgu praktycznie każdego przedsiębiorcy. Wsparcie udzielane przez specjalistów w dużej mierze przyspiesza proces budowania rynkowej pozycji. Franczyzodawca zapewnia wsparcie merytoryczne, ale również marketingowe, co stanowi duży plus. Franczyzobiorca utrzymuje przy tym pełną kontrolę nad prowadzonym przez siebie biurem.
Spis treści:
Korzyści
Opłacalna działalność
Atrakcyjny model biznesowy
Współpraca ze sprawdzoną marką czy własna działalność?
Sprawdzone metody
Zaplecze marketingowe
Dlaczego to dobre rozwiązanie?
Kompleksowa oferta
Swobodna współpraca
Jakie korzyści zapewnia franczyza biura nieruchomości?
Wybór prowadzenia biura nieruchomości w formie franczyzy jako formy własnej działalności biznesowej zyskuje w Polsce na coraz większym zainteresowaniu. To ciekawa opcja biznesowa dla osób, które nie mają pomysłu na własny biznes, jednak są zdeterminowane by podjąć działania i aby zgłębić wiedzę w nowej dziedzinie. Oczywiście bardzo ważny jest wybór branży, z którą taka osoba ma związać swoją biznesową przyszłość. Franczyza na rynku nieruchomości wzbudza coraz większe zainteresowanie inwestorów, co wynika z wielu czynników. Poza wysokim potencjałem samej branży nie bez znaczenia pozostaje znacząco ułatwiony początek działalności w takim modelu biznesowym. Rozbudowaną współpracę partnerską w tej dziedzinie oferuje Grupa WGN, specjalizująca się przede wszystkim w obrocie nieruchomościami drogimi, jak inwestycyjnymi oraz premium. Jako franczyzodawca o dużej renomie i prestiżu chętnie dzielimy się naszym ponad 30-letnim doświadczeniem oraz gwarantujemy znaczące obniżenie kosztów na promocję.

Strategia WGN wypracowywana na 30. Konwencie Dyrektorów – Fot. WGN
Opłacalna działalność
Obecnie prowadzenie działalności w branży nieruchomości jest bardzo perspektywiczne. Wynika to zarówno z dużej odporności rynku na różne wydarzenia społeczne i gospodarcze, jak i jego wysokiej stabilności. Brak załamań typowych dla innych branż sprawia, że możliwości zarobkowe i rozwojowe pozostają wyjątkowo atrakcyjne.
W obrocie nieruchomości bardzo przydatne są różne umiejętności, co zachęca do rozpoczęcia działalności przedsiębiorców zajmujących się chociażby usługami, handlem, menedżerstwem czy nawet relacjami międzyludzkimi. Branża pozostaje przy tym otwarta na odbiorców z wielu grup docelowych. Opłacalność takiej działalności wynika też ze sporych oszczędności w początkowym okresie, zwłaszcza w zakresie marketingu i reklamy. Franczyza zapewnia dostęp do bezpiecznych i pewnych metod marketingowych, a także bezpośredniej promocji w kanałach wypracowanych przez franczyzodawcę.
Atrakcyjny model biznesowy
Prowadzenie działalności w takiej formie nie wymaga pozyskiwania żadnych specjalistycznych uprawnień czy licencji. Dawniej, aby zostać doradcą ds. nieruchomości, należało zdobyć licencję pośrednika. Dzisiaj nie ma już takiego obowiązku, co otwiera rynek dla nowych przedsiębiorców. Agencję nieruchomości może dzięki temu założyć praktycznie każda osoba, która dysponuje odpowiednimi środkami na start oraz posiada właściwe predyspozycje. I to właśnie o predyspozycjach należy pamiętać, ponieważ stanowią one fundament udanego biznesu. Franczyza to bardzo specyficzny model biznesowy, w którym przedsiębiorca otrzymuje dostęp do gotowego schematu działania oraz kompleksowego wsparcia merytorycznego. Takie rozwiązanie znacząco obniża ryzyko popełnienia błędów inwestycyjnych, co przekłada się na szybszy zwrot.
Niemniej przedsiębiorca musi cały czas doskonalić się w swoim fachu, uczestniczyć w szkoleniach branżowych podnosząc swoje kwalifikacje zawodowe itp. Na jego korzyść jest fakt, że WGN jako franczyzodawca zapewnia możliwość bezpłatnego udziału w cyklicznych szkoleniach biznesowych. Niemałą zaletą jest też możliwość uniknięcia potencjalnych problemów z faktycznym zaistnieniem w branży, które przydarzają się podmiotom funkcjonującym samodzielnie. Nasza opieka daje automatyczną przewagę, a także zapewnia większe zaufanie ze strony klientów.
Franczyza agencji nieruchomości czy całkowicie samodzielne biuro?
Franczyza agencji nieruchomości jest odpowiedzią na potrzeby osób, które chciałyby się zaangażować na tym rynku, ale nie są przekonane do otwierania swojego biznesu całkowicie od zera. Niektórzy preferują oczywiście działania w pełni „po swojemu”, lecz należy pamiętać, że w takiej sytuacji świadomie czy nie, godzą się przy tym na wiążące się z tym ryzyko. Odnosi się to do tego, że właściciele zupełnie autonomicznych biur implementują swój model biznesowy, który nie został zweryfikowany w żaden sposób, a do tego nie mają praktycznie żadnego zaplecza i muszą budować wszystkie obszary działalności od początku. Na tym tle uwypuklają się duże zalety franczyzy.

Uroczysta Gala w czasie 40. Kongresu WGN – Fot. WGN
Sprawdzone know-how i systemy gotowe do wprowadzenia
Jednym z wiodących motywów franczyzy jest to, że udostępniany jest dostęp do gotowego know-how, zwykle wypracowywanego i doszlifowywanego przez długie lata. Jest to niepodważalne źródło wiedzy. Rzecz jasna wielu przedsiębiorców może uważać, że taką bazę wiedzy można wypracować samemu i jest to oczywiście prawda, lecz zawsze trzeba tego dokonywać metodą prób i błędów, często bardzo kosztownych. Bazowanie na doświadczeniach biur, które rynek już zweryfikował i które osiągnęły sukces, pozwala w dużej mierze ominąć ten wymagający etap nauki. Zamiast tego otrzymujesz często podgląd do dokumentów czy dostęp do gotowych narzędzi, które wystarczy umiejętnie wykorzystać. Ponadto zwróć uwagę, że franczyzodawca ma pewne kompleksowe rozwiązania i schematy, choćby w kontekście tego, jak powinien wyglądać system wdrażania agentów nieruchomości. Prowadząc biuro spotkasz się oczywiście z wieloma wyzwaniami, które w modelu franczyzowym będą zdecydowanie łatwiejsze do pokonania.
Zaplecze marketingowe
Marketing jest bardzo ważną częścią praktycznie każdej działalności i nie inaczej jest na rynku nieruchomości. Można nawet powiedzieć, że odgrywa on tutaj bardzo dużą rolę w zakresie tego, że biura nieruchomości potrzebują zaufania ze strony klientów, którzy wielokrotnie chcą z ich pomocą dokonać być może największej transakcji w swoim życiu. Niewiele jest zatem osób, które planując jakąś operację w tym zakresie zdadzą się na usługi agencji, o której nigdy nie słyszały. Skuteczne reklamowanie się jest tymczasem bardzo drogie i może pochłonąć wręcz większość budżetu przy otwieranej na własną rękę działalności. W przypadku franczyzy, nawet jeśli mowa o biurze, które dopiero się otworzyło, od razu widzimy szyld, który klienci kojarzą. Do tego franczyzodawca ma już zazwyczaj bardzo rozbudowany dział marketingu. Tym samym nowa agencja zyskuje zdecydowanie większą szansę na sukces, a przy okazji obniża to próg wejścia na rynek. Jeśli chodzi o finanse, to nie trzeba od początku przeznaczać bardzo dużych nakładów potrzebnych na reklamę.
Dlaczego franczyza z agencją nieruchomości WGN to dobre rozwiązanie?
Podstawą przy rozpoczęciu biznesu opartego na franczyzie nieruchomości jest wybór odpowiedniego partnera. Należy zweryfikować, co oferują konkurencyjne biura nieruchomości i wybrać ten model biznesu, który wydaje się być najbardziej atrakcyjny. Z pewnością warto przyjrzeć się ofercie Grupy WGN, pod szyldem której pracuje obecnie blisko stu partnerów.
Franczyza nieruchomości z WGN to rozwiązanie, które daje pewność uzyskania kompleksowego wsparcia na każdym etapie współpracy oraz pozwala w pełni czerpać z naszego ponad 30-letniego doświadczenia. Pakiet ten obejmuje również profesjonalne szkolenia, co pozwala na ominięcie barier wejścia bardzo często napotykanych przez przedsiębiorców zdecydowanych na całkowicie samodzielny start. Współpraca z nami jest korzystna również ze względu na wyjątkowo sprawną organizację. Bliska relacja z Grupą WGN nie odbiera autonomii, dzięki czemu każdy zainteresowany podmiot może prowadzić działalność zgodnie z własnymi przekonaniami oraz wizją. A najważniejsze jest to, że po ewentualnym zakończeniu współpracy Partner zatrzymuje dla siebie bazę klientów, kontaktów i ofert.

Wręczanie Nagród WGN w czasie Gali – Fot. WGN
Kompleksowa oferta
Plusem wejścia we współpracę z Grupą WGN są stosunkowo niewielkie wymagania finansowe. Współpraca z nami nie wymaga posiadania znacznego kapitału początkowego, ponieważ samo otwarcie biura można sfinansować stosunkowo niewysoką kwotą – pod warunkiem, że wybrany lokal nie wymaga gruntownego remontu. Z uwagi na nasze doświadczenie, chętnie wesprzemy nowego Partnera w poszukiwaniach odpowiedniego lokalu pod działalność. Jako nasz partner możesz liczyć nie tylko na wsparcie przy znalezieniu odpowiedniego miejsca, ale i projektowaniu szyldów czy planowaniu wyposażenia. Gwarantujemy kompleksowe przetestowane na naszym sukcesie know-how, które wypracowaliśmy w oparciu o rozbudowany system szkoleń oraz wieloletnie doświadczenie na rynku. Dostęp do niego znacznie ułatwia start w branży i pozwala uniknąć podstawowych błędów przy obsłudze klienta. Na etapie współpracy zapewniamy pomoc ze strony przydzielonego opiekuna, a także wsparcie centrali oraz działu prawnego.
Swobodna współpraca
Przystąpienie do franczyzy nie wiąże się z żadnymi ingerencjami w sposób i formę prowadzenia biznesu. Jako uczestnik naszej Grupy możesz liczyć na usprawnione procesy sprzedażowe, ułatwione pozyskiwanie klientów, globalny marketing, jednak zachowujesz przy tym pełną swobodę w zakresie podejmowania decyzji kreatywnych.
Od obrotów nie pobieramy żadnej prowizji, dlatego opłata ogranicza się do niskiej i jasno ustalonej kwoty miesięcznej – niezależnie od faktycznego poziomu przychodów. Zapewniamy ponadto dostęp do autorskiego oprogramowania CRM, które znacząco ułatwia zarządzanie ofertami, agentami i klientami z każdego miejsca oraz w dowolnym czasie. Zapraszamy do kontaktu z Grupą WGN, gdzie proponujemy wyjątkowo kompleksowe wsparcie promocyjne oraz ułatwiony z sukcesem start.
Jeśli jesteś tym zainteresowany, skontaktuj się z przedstawicielami Grupy WGN – franczyza@wgn.pl. Więcej informacji na franczyzawgn.pl.
Motto WGN – Bycie Liderem Zobowiązuje