Fot. WGN
Popularność franczyzy na polskim rynku rośnie. Obecnie taki model współpracy biznesowej przyciąga spore grono osób, które chciałyby rozpocząć własną działalność, jednak nie mają własnego pomysłu na biznes. To także dobre rozwiązanie dla osób, które pracowały już w danej branży, ale nie wiedzą, jak otworzyć własną działalność i poprowadzić biznes. Z pomocą przychodzą doświadczeni partnerzy, którzy mogą wesprzeć swoich partnerów wiedzą, doświadczeniem i ugruntowaną pozycją na rynku. Mowa tutaj o franczyzodawcach, a jedną z ofert godnych uwagi na rynku nieruchomości jest franczyza WGN. Franczyza nieruchomości WGN to idealny pomysł na własny biznes! Załóż biuro nieruchomości we współpracy z Grupą WGN a przekonasz się, że rozpoznawalna marka i blisko 30 lat doświadczenia w branży są gwarancją sukcesu. Partnerska umowa, 100% zysku dla Ciebie oraz sztab specjalistów służących pomocą. Poznaj zasady współpracy franczyzowej z WGN i otwórz własne biuro nieruchomości w swoim mieście!
Spis treści:
Definicja pojęcia
Co zawiera pakiet dotyczący współpracy?
Dlaczego warto?
Zasady współpracy
Wsparcie i korzyści
Opłaty
Co daje opłata licencyjna?
Co zawiera opłata marketingowa?
Wymagania dla przyszłych franczyzobiorców Grupy WGN
Porównanie kosztów
Czym jest franczyza?
Jeśli pojęcie franczyzy jest Ci obce, to poniżej wyjaśniamy, na czym polega ten rodzaj współpracy biznesowej. Franczyza (franchising) to model biznesowy zakładający sprzedaż technologii, usług i innych towarów, który oparty jest na ścisłej kooperacji dwóch niezależnych podmiotów. System franczyzowy zachodzi pomiędzy podmiotami nazywanymi franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Franczyzodawca to podmiot, który udostępnia swoją markę innemu przedsiębiorstwu. Nadaje mu jednocześnie prawa i obowiązki, wspomaga proces szkoleniowy i dzieli się wiedzą z zakresu skutecznego utrzymania marki na rynku, czyli tzw. know-how. Franczyzobiorca zobowiązany jest do uiszczania stosownej opłaty i respektowania regulaminów ustalonych przez główny koncern. W zamian otrzymuje możliwość prowadzenia rozpoznawalnego biznesu, który nie wymaga od nowo powstałej firmy ogromnych nakładów finansowych. Obie strony rozliczają się na podstawie dołączonego do umowy pakietu franczyzowego, o którym mowa będzie poniżej.
Jest to więc rodzaj współpracy, z której korzyści czerpią obie strony. Franczyzodawca zyskuje kolejnego partnera, dzięki któremu zwiększa zasięg swojej sieci franczyzowej. Z kolei franczyzobiorca pozyskuje wiedzę niezbędną do rozpoczęcia własnej działalności biznesowej i korzysta z doświadczenia franczyzodawcy. Dzięki temu będzie w stanie uniknąć szeregu błędów, które często dopadają przedsiębiorców w początkowych etapach prowadzenia własnej działalności.
Pakiet franczyzowy – co to jest? Co powinien zawierać?
Pakiet franczyzowy to dokument zawierający opis sposobu prowadzenia danej działalności gospodarczej. Spisywany jest przez franczyzodawcę i wręczany franczyzobiorcy podczas podpisywania umowy współpracy. Składają się na niego następujące elementy:
- ogólne założenia dotyczące zamysłu funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- prawa ochronne związane z własnością przemysłową i intelektualną (znaki towarowe, logo, szyldy),
- zobowiązanie franczyzobiorcy do zaopatrywania się w materiały jedynie u podmiotu wyznaczonego przez franczyzodawcę (konkretny dostawca, własne produkty),
- zobowiązanie franczyzodawcy do organizowania szkoleń dla nowych pracowników i managerów,
- uprawnienia, według których franczyzodawca może przeprowadzać kontrole w przedsiębiorstwie franczyzobiorcy,
- deklarację dostarczania bieżących i jednolitych materiałów promocyjnych (takich samych dla wszystkich franczyzobiorców),
- zobowiązanie franczyzodawcy do prowadzenia akcji reklamowych marki,
- deklarację franczyzodawcy dotyczącą zapewnienia franczyzobiorcom stałego dostępu do zasobów pomocy.
Jest to zatem pełny pakiet wiedzy, dzięki któremu franczyzobiorca będzie mógł wejść na rynek i zamiast dopiero go poznawać i odkrywać, od razu zacząć działać. Szybszy start oznacza szybsze uzyskanie przychodów dla biura, co jest kluczowe. Budżet rezerwowy, którym dysponuje franczyzobiorca, nie zawsze jest wysoki. Dlatego też bardzo istotne jest jak najszybsze wejście na rynek i pozyskanie klientów i nieruchomości. Umożliwi to szybkie dopięcie pierwszych transakcji na rynku nieruchomości.
Dlaczego warto stać się częścią franczyzy we współpracy z Grupą WGN Nieruchomości?
Chcesz wiedzieć, dlaczego franczyza we współpracy z Grupą WGN to dobry pomysł? WGN to największy w Polsce Koncern Obrotu Nieruchomościami, w którym pracuje ponad 550 specjalistów, w tym agentów nieruchomości oraz doradców kredytowych zatrudnionych w ponad 80 biurach w całym kraju.
Stawiamy na profesjonalizm, zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa naszych transakcji oraz wszechstronną i kompleksową obsługę klientów. Jesteśmy marką, która na przestrzeni blisko 30 lat zdobyła i ugruntowała pozycję absolutnego lidera rynku nieruchomości, zwłaszcza w segmencie nieruchomości premium i komercyjnych. Świadczy o tym szereg niezależnych badań typu „Tajemniczy klient”, które potwierdziły, że WGN to najbardziej rozpoznawalna firma obrotu nieruchomości w branży, która cechuje się niezwykle wysoką jakością obsługi kontrahentów.
WGN istniejący od 1991 r. świadczy usługi związane z profesjonalnym pośrednictwem inwestycyjnym, obrotem nieruchomościami oraz międzynarodowymi działaniami marketingowymi. Liczba kontrahentów pochodzących z ponad 80 krajów (w postaci firm, instytucji, przedsiębiorców oraz osób prywatnych), z którymi współpracował WGN, przekroczyła blisko 400.000 tysięcy, realizując ponad 190.000 transakcji.
WGN jest również laureatem licznych nagród przyznawanych innowacyjnym, rzetelnym i skutecznym firmom. Zdobył tytuł Ikony Biznesu 2015, otrzymał status Najwyższej Jakości INTERNATIONAL QUALITY 2015, miano Jakości Roku 2012 (kategoria usługa). WGN-owi przyznano także wyróżnienie Symbolu Rozwoju Biznesu Roku 2014, -Najwyższa Jakość International Quality za rok 2015, 2017 i 2018 w kategorii ” QI Services / Usługi” oraz prestiżową statuetkę Perła QI za rok 2018 i kilkadziesiąt wyróżnień i nagród. Wspomnieć należy również, że kilkaset osób należących do Grupy WGN otrzymało już nagrody i wyróżnienia za profesjonalizm i skuteczność na rynku nieruchomości.
Osoby, które zdecydują się na otworzenie franczyzowego biura nieruchomości WGN, otrzymują szansę prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej przy pełnym wsparciu Centrali WGN. Oferujemy renomowaną, rozpoznawalną na rynku nieruchomości markę, najlepsze, sprawdzone narzędzia do prowadzenia świetnie prosperującego biura oraz wypracowane know-how, które pozwala naszym Partnerom bez ryzyka otworzyć już na starcie dochodowe przedsiębiorstwo.
Plusem modelu franczyzowego jest otrzymanie sprawdzonego pomysłu na sukces prowadzenia biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. To zbiór dokumentów, narzędzi i systemu szkoleń, wypracowanych przez prawie 30 lat doświadczenia. Jest to nieocenione wsparcie, nie tylko przy szybkim rozpoczęciu działalności przez franczyzobiorcę, który nie będzie eksperymentował i nie popełni błędów początkującego, nie raz kosztownych, a zaoszczędzony czas poświęci już na działalność gospodarczą i budowę zespołu.
Fot. WGN
Zasady współpracy z Grupą WGN Nieruchomości
100% zysku zostaje dla Partnera!
Partnerzy prowadzący biuro nieruchomości WGN mają gwarancję zatrzymania 100% wypracowanego swojego dochodu. WGN wyróżnia się w Polsce tym, że nie pobiera od franczyzobiorców udziałów od osiągniętych zysków! Dzięki partnerskim zasadom umowy Biura WGN osiągają dużo wyższe przychody niż w konkurencyjnych sieciach.
Partner Start – dwa miesiące zwolnienia z opłat, a następnie jedna z najniższych opłat wśród sieci franczyzowych
Każdy przedsiębiorca, który zdecyduje się zostać franczyzobiorcą Grupy WGN ma czas na zorganizowanie przestrzeni biurowej i szansę na swobodne rozpoczęcie działalności gospodarczej pod szyldem WGN. Wszystko dzięki pakietowi Partner Start, który zakłada dwumiesięczne zwolnienie z jakichkolwiek opłat dla nowych Partnerów. Po upływie tego czasu franczyzobiorca zobowiązany jest do uiszczania stałych comiesięcznych należności.
Profesjonalne szkolenie wdrożeniowe – nie musisz mieć doświadczenia!
Przy rozpoczęciu współpracy każdy franczyzobiorca WGN przechodzi przez profesjonalny system szkoleń. Nie wymagamy wcześniejszego doświadczenia w prowadzeniu biura nieruchomości. Nowi Partnerzy WGN zostają kompleksowo przeszkoleni przez liderów rynku nieruchomości i trenerów biznesu oraz otrzymują pakiet ponad 250 dokumentów stanowiących bazę wiedzy na temat profesjonalnego, bezpiecznego i skutecznego pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Materiały źródłowe w postaci umów pośrednictwa, umów agencyjnych, informacji dotyczących technicznej obsługi witryn internetowych, dostępów do paneli administracyjnych, zgłoszeń do odpowiednich urzędów a zwłaszcza system obiegu dokumentów zgodnie ze znakiem ZJ-WGN (Znak Jakości WGN) pozwalają sprawnie otworzyć oraz zarządzać własnym Biurem WGN. Synchronicznie ze zmieniającą się sytuacją branżową oraz zmianami w systemie prawnym, Centrala WGN dokonuje bieżących aktualizacji całej dokumentacji.
System budowania skutecznego zespołu
Sprawdzony model rekrutacji i wdrożenia nowych agentów do pracy w zespole sprzedażowym, wraz z aktywnym wsparciem Centrali WGN i dedykowanego opiekuna Partnera WGN. To system specjalistycznych szkoleń i dedykowanych materiałów wdrożeniowych, w tym video. Te działania pozwalają budować stabilny zespół, osiągający ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe.
Pomoc przy sprawach organizacyjnych i narzędzia, które zapewniają sukces
WGN oferuje swoim Partnerom pomoc przy wyborze odpowiedniego lokalu pod nowe biuro. Wspiera także zaplanowanie jego wyposażenie i oszyldowania poprzez dostarczenie wszelkich niezbędnych projektów graficznych, zarówno reklamy wewnętrznej, jak i zewnętrznej. WGN udostępnia swoim franczyzobiorcom unikatowe narzędzia i programy, które zapewniają bezpieczne i skuteczne prowadzenie działalności. Zapewnia również globalny i regionalny marketing i dostęp do największej w Polsce bazy nieruchomości wszystkich członków Grupy WGN, co przekłada się na dalekosiężne sukcesy finansowe i ogromną rozpoznawalność marki, nie tylko w Polsce, ale również na arenie międzynarodowej.
Brak zakazu konkurencji
W przeciwieństwie do wielu innych sieci franczyzowych, współpraca z Biurem Nieruchomości WGN nie jest równoznaczna z zakazem prowadzenia działalności konkurencyjnej po zakończeniu współpracy. Baza ofert nieruchomości Partnera jest jego własnością.
Wsparcie i korzyści dla franczyzobiorcy WGN. Zobacz, jak z sukcesem prowadzić własne biuro nieruchomości!
Znana marka gwarantem sukcesu
Franczyzobiorca Grupy WGN korzysta z marki o ugruntowanym statusie i szerokiej rozpoznawalności nie tylko w Polsce. Jako przedsiębiorca działający w ramach największego koncernu obrotu nieruchomościami w Polsce ma także dostęp do know-how wypracowanego przez blisko 30 lat działalności na rynku nieruchomości – zarówno w Polsce, jak i za granicą.
WGN udostępnia swoim Partnerom ogromną bazę ofert nieruchomości, zarówno z rynku mieszkaniowego pierwotnego i wtórnego, nieruchomości komercyjnych dla inwestorów o różnym portfelu, nieruchomości premium, jak apartamenty, rezydencje, posiadłości, pałace i zamki. Dzięki temu lokalne biura nieruchomości mają szansę pośredniczyć w dużych, opłacalnych transakcjach. Gwarantuje to również publikację regionalnych ofert na ponad 100 serwisach internetowych nie tylko należących do Grupy WGN. Franczyzobiorcy korzystają również dzięki możliwości globalnej reklamy, gdyż informacje o WGN pojawiają się zarówno w prasie, internecie, telewizji, jak i na niezwykle popularnych i prestiżowych targach nieruchomości i inwestycji, wliczając najważniejsze tego typu wydarzenia na świecie jak MIPIM w Cannes czy EXPO REAL w Monachium. Ponadto przedsiębiorcy przystępujący do współpracy z franczyzodawcą zyskują dostęp do trzech wydawnictw Grupy WGN, tj. „Apartamenty & Rezydencje”, „Investment Properties – WGN Group” oraz „Property Journal”. W wydawnictwach regularnie zamieszczane są oferty oddziałów WGN prowadzonych przez Partnerów. Nie bez znaczenia pozostaje również wielopłaszczyznowa współpraca z amerykańskim koncernem nieruchomości Realty Executives International, który uczestniczy przy przeprowadzaniu transatlantyckich transakcji.
Nieustające wsparcie
Poza startowym szkoleniem każdy Franczyzobiorca ma zagwarantowane stałe wsparcie działu prawnego oraz systematyczne, profesjonalne szkolenia w czasie trwania współpracy. Kilkudniowe Kongresy Szkoleniowe odbywają się przynajmniej dwa razy w ciągu roku. Najlepsi specjaliści i eksperci oraz czołowi liderzy branży objaśniają zawiłości prawne związane z rynkiem obrotu nieruchomościami, uczą zawierać umowy pośrednictwa i szkolą franczyzobiorców w zakresie pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych z ogłoszeniami. Partner poznaje również zagadnienia związane z technikami marketingowymi i psychologią sprzedaży, uczy się także wyceniać obiekty i konstruować prawidłowe opisy nieruchomości. Istotne są również szkolenia dotyczące technik najlepszego fotografowania, które pozwalają odpowiednio wypromować nieruchomości w sieci. Specjalnie dla franczyzobiorców WGN uruchomiony został też tzw. helpdesk, czyli system telefonicznego i elektronicznego wsparcia Partnera.
Ważnym elementem w procesie kompleksowego szkolenia doradców WGN jest również działanie Akademii Nieruchomości i Inwestycji (utworzonej przy współpracy z Grupą WGN), której szkolenia pozwalają absolwentom uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe.
Możliwość stałego rozwoju
Umowa z WGN obejmuje pośrednictwo w obrocie nieruchomościami oraz usługi związane z pośrednictwem kredytowym. Partnerzy mają możliwość ponadto rozszerzenia swojej działalności o dodatkowe usługi około nieruchomościowe, jak np. WGN Aranżacje Pod Klucz, WGN Wyceny, WGN Remonty czy WGN Ubezpieczenia i wiele innych rozszerzeń zakresu usług świadczonych przez Partnerów. Misją WGN jest bowiem kompleksowe wsparcie klientów w jednym miejscu. Kompleksowa obsługa klientów nie tylko zwiększy poczucie profesjonalizmu marki w oczach klientów, ale też zwiększy przychody biura.
Opłaty za franczyzę WGN – ile kosztuje licencja na biuro nieruchomości?
Własne przedsiębiorstwo na franczyzie WGN to pomysł na otwarcie własnego dochodowego biznesu przy niskich kosztach inwestycji. Przystąpienie do Grupy WGN nie wymaga dużego kapitału a zwrot wkładu własnego następuje po krótkim czasie od rozpoczęcia działalności – przeważnie już w 3 miesiącu.
Jednorazowa opłata startowa za przystąpienie do współpracy wynosi 4 000 zł netto.
Następnie pojawia się miesięczna, bardzo atrakcyjna opłata stała, z której na okres dwóch pierwszych miesięcy zwolnieni są nowi Partnerzy. Jej wysokość jest niezależna od uzyskanego dochodu danego biura czy od ilości zatrudnionych agentów.
Co zawiera pakiet franczyzowy Grupy WGN Nieruchomości?
Wraz z opłatą licencyjną Partnerzy zyskują dostęp do następujących praw i zasobów:
- możliwość korzystania z systemu identyfikacji wizualnej WGN: logotypu, zewnętrznych oznaczeń, wzorów typografii oraz firmowych druków,
- wzór systemu aranżacji i wyposażenia wnętrza biura,
- dokumentacja schematów struktur organizacyjnych gwarantujących bezpieczne funkcjonowanie Biura WGN,
- spis zasad zarządzania biurem i porady dotyczące budowania solidnego stałego zespołu doradców i agentów nieruchomości,
- zasady nawiązywania współpracy z klientami indywidualnymi, deweloperami oraz kontrahentami instytucjonalnymi,
- program CRM iNET.wgn – nowoczesne profesjonalne narzędzie obsługujące Biura WGN w internecie przy pomocy systemu MLS WGN, który zapewnia wielokrotną wymianę około 30 tysięcy ofert nieruchomości pomiędzy placówkami WGN. Dostępne jest również CRM, czyli narzędzie niezbędne do zarządzania ofertami i zleceniami, kontaktami z klientem oraz działaniami zespołu doradców ds. nieruchomości,
- przypisany franczyzobiorcy indywidualny portal internetowy w 65 językach, wyposażony w zaawansowaną wyszukiwarkę ofert nieruchomości,
- procedury dotyczące składowania i obiegu dokumentacji w biurach WGN, czyli System Jakości – ZJ WGN,
- organizowane i dofinansowywane przez Centralę WGN szkolenia mające na celu podnoszenie skuteczności, bezpieczeństwa i profesjonalizmu doradców WGN;
- organizowane i dofinansowywane przez Centralę WGN szkolenia i procedowanie strategii dla Dyrektorów i Managerów Biur WGN odbywające się podczas Konwentów Dyrektorów WGN,
- księgi standardów, czyli licząca sobie ponad 250 wzorów dokumentacja zawierająca między innymi: zasady bezpieczeństwa wszystkich umów i transakcji WGN, umowy pośrednictwa sprzedaży (15 wzorów), oferty handlowe, wykaz materiałów istotnych przy zawieraniu umowy pośrednictwa, standardy raportów marketingowych wystawianych przy sprzedaży nieruchomości, umowy agencyjne dla doradców prowadzących własną działalność gospodarczą oraz doradców bez działalności, wzory dokumentacji związanej z umowami najmu nieruchomości z sektora mieszkaniowego i komercyjnego, regulamin systemów bezpośredniej sprzedaży, spis atutów Grupy WGN niezbędnych przy zawieraniu umów pośrednictwa na wyłączność, dokumentacja związana z wdrożeniem wytycznych RODO i sto kilkadziesiąt innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania nowo otwartego Biura WGN,
- gwarancja partycypacji w kosztach poniesionych przez franczyzobiorcę na rzecz lokalnych działań marketingowych,
- wsparcie i bieżące doradztwo we wszelkich kwestiach formalno-prawnych oraz pomoc w ocenie pojawiających się problemów (natychmiastowa minimalizacja ryzyka związanego z podjęciem złych decyzji).
Co zawiera opłata marketingowa dla Centrali WGN Nieruchomości?
Do usług zapewnionych przez opłatę marketingową wliczają się, m.in.:
- automatyczny eksport ofert nieruchomości do ponad 100 portali i serwisów internetowych,
- reklama ofert Partnera w angielsko-polskim czasopiśmie “Property Journal” (głównie nieruchomości komercyjne i premium),
- reklama ofert Partnera w angielsko-polskim katalogu “Investment Properties WGN Group”,
- reklama ofert Partnera w czasopiśmie „Apartamenty & Rezydencje”
- publikacja m.in. ofert komercyjnych Partnera w specjalistycznych serwisach Grupy WGN: Komercja24.pl oraz Property Journal.pl, ofert nieruchomości premium w serwisach: ApartamentyPolska.com.pl, Ekskluzyw.pl oraz ApartamentyRezydencje.com, ofert działek, terenów i gruntów w serwisie Dzialki.pl
- reklama całej Grupy WGN w mediach o ogólnopolskim zasięgu,
- publikacja ofert Partnera i innych materiałów filmowych na TV.wgn.pl,
- publikacja artykułów eksperckich, raportów i wypowiedzi Partnera dotyczących rynku nieruchomości w prasie i popularnych portalach internetowych, jak Onet,pl, Wp.pl, Interia,pl, Otodom.pl i wiele innych.
Jakie wymagania musi spełniać przyszły franczyzobiorca Grupy WGN Nieruchomości?
Szukamy osób, które:
- posiadają na własność lub deklarują chęć wynajęcia atrakcyjnie zlokalizowanego lokalu o minimalnej powierzchni 25 m2, z możliwością zamieszczenia podświetlanego szyldu zewnętrznego o pow. min 3,5 m2, przy czym preferowane są lokale na parterze,
- założą nowe Biuro w odległości dalszej niż 0,5 km od już istniejących Biur Nieruchomości Grupy WGN (jeżeli w danym mieście założono już stacjonarny punkt WGN)
- wyrażają gotowość prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w postaci Biura Nieruchomości WGN,
- chcą zawrzeć umowę o współpracy gospodarczej (poprzez nabycie franczyzy),
- są gotowe na odbycie pakietu szkoleń startowych (pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, zarządzanie biurem i doradcami), wdrożenie do procedur zapisanych w Systemie Jakości – ZJ WGN i w Kodeksie Etyki Pośrednika PFRN oraz przekazanie know-how firmy WGN,
- zgadzają się na zawarcie umowy na czas nieokreślony (okres wypowiedzenia wynosi 4 miesiące),
- odznaczają się wyjątkową motywacją, zaangażowaniem oraz wysoką kulturą osobistą i są zaprogramowane na sukces finansowy i zawodowy.
Porównanie kosztów samodzielnego prowadzenia biura a franczyzowego biura WGN
Własne biuro nieruchomości, prowadzone pod indywidualną marką (kwoty netto) | Franczyza WGN | |
1. Strona internetowa:- projekt, wykonanie, postawienie (koszt jednorazowy) | 1500 – 15 000 zł przyjęto średnio 5 000 zł | 0 zł * |
2. Strona internetowa:- utrzymanie: domena – opłata roczna | 50-150 00 zł / rok przyjęto średnio 10 zł / m-c | 0 zł * |
3. Serwer (w tym poczta e-mail) | 100 – 350 zł / rok przyjęto średnio 20 zł / m-c | 0 zł * |
4. Program CRM do zarządzania bazą ofert – abonament miesięczny | 100 – 600 zł / m-c przyjęto średnio 400 zł / m-c | 0 zł * |
5. Dodatkowe loginy, za każde nowe stanowisko dla kolejnego agenta / w zależności od wybranego programu | 30 -100 zł / za login / m-c przyjęto średnio dla 4 agentów – 200 zł/ m-c | 0 zł * |
6. Abonament na portale, reklamy ofert biura – koszt zależy od ilości ofert biura i portali, na które agencja eksportuje oferty | Zwykle brak zniżek dla pojedynczych biur, konieczność płacenia ceny regularnej przyjęto minimum dla bazy 200 ofert przy eksporcie do 5 największych portali –3 000 zł/ m-c | w ramach opłaty marketingowej * eksport ofert biura na ponad 1000 portali branżowych;zniżki na abonamenty dla sieci, pakiety franczyzowe – oszczędności rzędu 30-60%, |
7. Rekrutacja pracowników, ogłoszenia na portalach typu pracuj.pl | 500-1000 zł / m-c pracuj.pl400-550 zł / m-c praca.pl przyjęto średnio za ogłoszenia w w/w portalach – 1100 zł / m-c | 0 zł * |
8. Przygotowanie na start dokumentacji prawnej, wzorów umów pośrednictwa i dokumentów branżowych, umów o współprace, umów agencyjnych, wytyczne RODO (koszt jednorazowy) | 3000 – 6 000 zł przyjęto średnio – 4 500 zł | 0 zł *** |
9. Grafik – przygotowanie identyfikacji wizualnej, m.in. projekt wizytówek, logo, branding na stronę net itp. (koszt jednorazowy) | 500 – 4 000 zł przyjęto średnio – 1 800 zł | 0 zł *** |
10. Szkolenie na start – szkolenie wdrożeniowe do wykonywania zawodu pośrednika,w przypadku braku doświadczenia w branży (koszt jednorazowy) | 2000-10 000zł przyjęto średnio – 5 000 zł | 0 zł *** |
11. Szkolenia regularne, ciągłe poszerzanie specjalistycznej wiedzy (nie uwzględniono kosztów noclegów, dojazdów itp) | 500 – 6 000 zł rocznie / osobę przyjęto średnio 1 500 zł rocznie / osobę,dla zespołu 5 – osobowego– 625 zł / m-c | 0 zł ** |
12. Opieka działu prawnego, porady prawne na bieżąco, w razie potrzeb, aktualizacje umów i dokumentacji prawnej, przystosowanie do zmieniających się przepisów | 50 – 200 zł / 1 h przyjęto średnio 100 zł / 1 h,przy liczbie godzin minimum 250 h w roku– 200 zł m-c | 0 zł ** |
13. Koszty wypromowania marki, renomy, rozpoznawalności agencji wśród klientów | NIE DO WYCENIENIA:Wymaga czasu, nakładów finansowych i doświadczenia, nieraz wielu prób i błędów przyjęto minimum dla agencji –3 000 zł / m-c | 0 zł ** |
14. Wsparcie merytoryczne na bieżąco, opieka doświadczonego partnera, | BEZCENNE / NIE DO WYCENIENIAniemożliwe do zrealizowania przez pojedyncze biuro | 0 zł ** |
15. Know – how, przepis na prowadzenie udanego biznesu, sprawdzony przez lidera na rynku nieruchomości w Polsce (koszt jednorazowy) | BEZCENNE / NIE DO WYCENIENIA przyjęto 10 000 zł | 0 zł *** |
16. Przynależność do sieci, kontakt z grupą doświadczonych pasjonatów, dzięki regularnemu uczestnictwu w szkoleniach i kongresach oraz poprzez współpracę w sięci pod wspólna, silną marką | BEZCENNE / NIE DO WYCENIENIA/ niemożliwe do zrealizowania przez pojedyncze biuro | 0 zł *** |
PODSUMOWANIE | JEDNORAZOWO: 26 300 ZŁ(nie zawiera niemożliwej do wycenypoz. 16) MIESIĘCZNE WYDATKI: 8 580 ZŁ(nie zawiera niemożliwej do wycenypoz. 14) | JEDNORAZOWO: 3 500 ZŁ (prawie 9- krotnie niższe) MIESIĘCZNE WYDATKI: 7- KROTNIE NIŻSZE |
0 zł * – zawarte w miesięcznej opłacie marketingowej
0 zł ** – zawarte w miesięcznej opłacie franczyzowej
0 zł *** – jednorazowa opłata za przyłączenie do sieci franczyzowej Grupy WGN wynosi 3 000 zł + VAT
Powyższe zestawienie zawiera tylko te aspekty, które składają się na prowadzenie działalności, jaką jest biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Nie uwzględniono tu kosztów standardowych prowadzenia działalności, jak podatki, ZUS, czynsz za najem lokalu, opłaty za media, telefony itd.
Bardzo trudno jest przewidzieć faktyczne nakłady finansowe, zarówno te startowe, oraz regularne koszty prowadzenia biura nieruchomości, gdyż wszystko zależy od takich czynników, jak: wielkość miasta, ilości zatrudnionych agentów, ilości ofert biura, funkcjonalności strony internetowej i programu do obsługi ofert itp. Dlatego powyższe ceny zawierają się w widełkach, które i tak są uśrednione.
Dla przykładu, wzory dokumentów można ściągnąć darmowo z internetu, a stronę internetową można zrobić w Word Pressie. Tylko czy wygląda to profesjonalnie i czy budzi zaufanie klienta? I czy bezpieczne jest dla firmy pracować na przypadkowych, niesprawdzonych umowach pośrednictwa, czy nie przysporzy to w przyszłości kłopotów i strat, których konsekwencje finansowe mogą wielokrotnie przewyższyć potencjalne oszczędności?
Z powyższego zestawienia wyraźnie widać, że opłata startowa za przystąpienie do Grupy WGN stanowi tylko ok. 7,5 krotnie kwoty w stosunku do kosztów samodzielnego uruchomienia biura. Natomiast miesięczne opłaty w sieci franczyzowej są ok 7-krotnie niższe niż w przypadku prowadzenia indywidualnego biura pośrednictwa nieruchomościami.
Oprócz plusów w postaci znacząco niższych kosztów przynależności do Grupy WGN, to jeszcze większą korzyścią jest możliwość uzyskiwania zdecydowanie wyższych przychodów. O wiele łatwiej jest pozyskiwać klientów i oferty nieruchomości na wyłączność biura oraz przeprowadzać transakcje z wyższą prowizją, jeżeli się jest częścią globalnej sieci niż samotnie działać na rynku nieruchomości.
Decyzja, czy związać się z największym liderem na rynku nieruchomości, należy do Państwa.
KONTAKT:
WGN, ul. Ruska 22, 50-079 Wrocław
wgn@wgn.pl
>>>zobacz film Obchody 25 lat WGN
>>>zobacz film 44 Kongres w Stęszewie
>>>zobacz film WGN na EXPO REAL
>>> zobacz film Agenci WGN w akcji 1
>>>zobacz film Agenci WGN w akcji 2
>>> zobacz film z otwarcia biura WGN w Toruniu
>>>zobacz film Obchody 20 lat WGN
Tagi franczyza nieruchomości, franczyza nieruchomości WGN, co daje franczyza WGN