Fot. WGN
Agencja nieruchomości w formie franczyzy to dobra koncepcja na dochodowy biznes. Branża nieruchomości w Polsce stale zyskuje bowiem na popularności wśród osób, które chcą być z nią związane zawodowo. Korzystając z takiego modelu, można przeskoczyć poważne bariery wejścia na rynek powiązane z brakiem zaufania ze strony klientów. Do tego otrzymuje się potrzebne wsparcie, szczególnie przydatne, gdy nie pracowało się wcześniej w branży nieruchomości. Zajęcie jest tymczasem ekscytujące i pełne wyzwań. Swoich sił możesz spróbować we współpracy z Grupą WGN. To zaufany Partner w biznesie, co potwierdza liczba biur franczyzowych, które z powodzeniem działają na rynkach regionalnych na mapie całej Polski i zagranicą.
Spis treści:
- Jak to wygląda w przypadku WGN?
- Wymagania
- Na co możesz liczyć?
- Warunki
- Okazja do osiągnięcia sukcesu
- Gotowy schemat działania
- Duże wsparcie
Jak działa agencja nieruchomości w formie franczyzy z WGN?
Pojęcie franczyzy w naszym kraju jest już dobrze znane a ten model współpracy oferują coraz to nowe firmy. Agencja nieruchomości w formie franczyzy, założona z marką WGN, wymaga pewnego wkładu finansowego, a przede wszystkim chęci i predyspozycji do działania w usługach na tym rynku nieruchomości. W zamian za to otrzymasz dostęp do naszych wypracowanych przez lata doświadczeń oraz pomoc przy zakładaniu oraz prowadzeniu biura. Wyróżniają nas przejrzyste zasady, uczciwe dla obu stron. Wspieramy naszych partnerów franczyzowych nie tylko na początku współpracy, ale przez cały jej okres trwania. Zależy nam na wspólnym rozwoju, dlatego dbamy o podnoszenie poziomu wiedzy i kompetencji osób pracujących w Grupie WGN na cyklicznych szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe. Właśnie dlatego franczyza akurat z naszą grupą jest dobrym pomysłem.
Czego potrzebujesz?
Przystępując do grupy WGN, nie potrzebujesz znacznego kapitału. Na start wystarczy szacunkowo już 20-30 tysięcy zł, wliczając w to opłatę początkową. W porównaniu do niektórych biznesów jest to naprawdę niewielki koszt wejściowy, dzięki czemu franczyza ta dostępna jest dla dość szerokiego grona przedsiębiorców. Potrzebny jest własny lub wynajęty lokal o powierzchni min. 25-30 m2 z możliwością zamieszczenia podświetlanej reklamy zewnętrznej. Ważna jest też jego lokalizacja – miejsce powinno się znajdować w obszarze o dużym natężeniu ruchu. Do otworzenia franczyzy nie jest potrzebne doświadczenie w nieruchomościach, natomiast ważna jest determinacja, dobry kontakt z ludźmi, a docelowo cechy charakterystyczne dla stanowisk typowo kierowniczych i menedżerskich, żeby sprawnie zarządzać agencją.

29. Konwent Dyrektorów WGN w Park Plaza – Fot. WGN
Co otrzymasz?
Główną zaletą franczyzy jest możliwość czerpania z wiedzy i doświadczenia doświadczonego franczyzodawcy o ugruntowanej pozycji na rynku. Na co może liczyć kandydat, który zdecyduje się na podjęcie współpracy franczyzowej z Wielką Giełdą Nieruchomości (WGN)? Przede wszystkim sprawdzone na własnym sukcesie biznesowym Know-How, czyli księgę umów i procedur, która pozwoli prowadzić biuro bezpiecznie i profesjonalnie już od pierwszego dnia działalności. W ramach pakietu na start możesz liczyć na kompleksowe szkolenia i pomoc przy organizacji biura czy rekrutacji agentów. W toku współpracy zapewniamy franczyzobiorcom regularne szkolenia, stałego (i dedykowanego) opiekuna, bieżącą aktualizację dokumentów przez dział prawny czy autorski program CRM do obsługi biura i klientów. Zapewniamy do tego własną stronę internetową biura i szeroko zakrojony marketing ofert, promowanych na stronach własnych i zewnętrznych. Ogromną wartością dodaną jest możliwość współpracy pomiędzy biurami, dzięki czemu można dopinać transakcje w innych miastach, nawet tych bardzo oddalonych bez konieczności osobistego uczestnictwa, gdyż całość usługi przejmuje Biuro WGN w danej lokalizacji, które następnie przekazuje Twoją część wynagrodzenia.
Zasady współpracy
Przed podjęciem się franczyzy niektórzy mają pewne obawy związane z tym, czy z czasem nie będą się musieli kompletnie podporządkować i przekazywać większość wypracowanych zysków. W WGN zasady są przejrzyste, a model franczyzy oparty na partnerstwie. Pozostawiamy zatem dużą swobodę działań i autonomię, a franczyzobiorca zachowuje 100% zysku – my pobieramy tylko jasno określoną, stałą opłatę. W odróżnieniu od innych sieci nie obowiązuje u nas zakaz działalności konkurencyjnej po ewentualnym zakończeniu współpracy. Traktujemy naszych franczyzobiorców po partnersku, z wzajemnym szacunkiem. Taka postawa zapewnia partnerom franczyzowym poczucie autonomii, a co za tym idzie – większą motywację do działania i rozwijania swojego biura pod wspólnym szyldem Grupy WGN.
Agencja nieruchomości w formie franczyzy szansą na szybszy rozwój
Agencja nieruchomości w formie franczyzy może być świetnym pomysłem. Początki w biznesie są bowiem trudne – brak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia mogą pogrążyć przedsiębiorcę już na starcie, zanim zdąży rozkręcić biznes. Nie należy zapominać o stale rosnącej na rynku konkurencji, przez którą znalezienie własnego miejsca na rynku może być trudne. Zakładając agencję nieruchomości w formie franczyzy, zwiększasz natomiast swoje szanse na powodzenie biznesu. Nie potrzebujesz wtedy doświadczenia i unikniesz częstych błędów początkujących przedsiębiorców. Bardzo ważna jest do tego pomoc w kluczowych obszarach, takich jak działania prawne czy marketingowe, które w przeciwnym razie wymagają dużego zaangażowania i wkładu finansowego.
Sprawdzony model biznesowy
Korzystając z franczyzy, otrzymujesz model, który został już zweryfikowany na rynku przy okazji prowadzenia innych placówek. Oznacza to zdecydowanie łatwiejszy start niż w przypadku całkowicie autonomicznego biura, gdzie potrzebne byłyby zdecydowanie większe nakłady czasu. Na zakładanie w pełni samodzielnych biur decydują się raczej osoby, które od lat pracowały już w branży usługowej, m.in. pośrednicy, więc mają już pewne doświadczenie i kontakty. W wariancie franczyzowym możesz się zdecydować na otwarcie agencji, nawet jeżeli dotychczas zajmowałeś się czymś innym. Wybierając franczyzobiorcę, warto zweryfikować, od ilu lat działa on na rynku. Marka WGN z powodzeniem działa na rynku od 1991 roku, a ilość biur franczyzowych stanowi dowód na to, jak rozwinięta jest to marka.

WGN na MIPIM w Cannes – Fot. WGN
Szeroko zakrojone wsparcie
Poza tak cennymi rzeczami, jak schemat działania czy Know-How, franczyzobiorca otrzymuje pewne gotowe narzędzia do pracy i zaplecze nie tylko merytoryczne, ale również techniczne. Może liczyć na wsparcie prawne czy marketingowe, a więc w działaniach, w których w przeciwnym razie trzeba się często posiłkować osobami z zewnątrz i przeznaczać duże nakłady finansowe na promocję. W tym przypadku nie ma takiej konieczności, bo marka jest już znana i szanowana przez klientów. Pomimo pewnych nakładów na opłaty franczyzowe, start w takiej formie oznacza zwykle potrzebę posiadania wyraźnie mniejszego kapitału niż przy uruchamianiu biura na własną rękę.
Franczyza jest dobrym rozwiązaniem dla osób myślących o działalności na rynku nieruchomości, które nie chcą tego robić zupełnie samodzielnie. Pozwala pokonać to wiele barier i ograniczeń, zwiększając szanse na powodzenie. Zachęcamy do współpracy z Grupą WGN. Podejmując się jej z nami, możesz liczyć na fachowe wsparcie i możliwość korzystania z doświadczenia marki o ugruntowanej pozycji na rynku. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do współpracy.
KONTAKT:
Dział Rozwoju Sieci Franczyzowej WGN
WGN, ul. Ruska 22, 50-079 Wrocław
tel.: 609 130 707, e-mail: franczyza@wgn.pl
www.franczyzawgn.pl